پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
از سوی مقامات مصری نجام شد

گذرگاه رفح باز هم بسته شد

جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 439873
مقامات مصری بار دیگر گذرگاه رفح را در مرز نوار غزه ، تا اطلاع ثانوی بستند.
به گزارش جهان، خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری سمای فلسطین از رفح خبر داد، این گذرگاه پس از آنکه با اهداف انساندوستانه به مدت چهار روز گشوده شده بود بار دیگر با تصمیم مقامات مصری مسدود شد.

سازمان گذرگاهها و مرزها وابسته به وزارت داخلی فلسطین در نوار غزه در این زمینه ابراز داشت مقامات مصری این گذرگاه را از شب گذشته تا اطلاع ثانونی بستند.

این سازمان افزود:« در سه روز گذشته که گذرگاه باز بود حدود سه هزار مسافر، بیمار، دانشجو، دارندگان مجوز اقامت و دارندگان گذرنامه های خارجی موفق شدند نوار غزه را ترک کنند ضمن اینکه دو هزار فلسطینی سرگردان در مصر نیز موفق شدند وارد نوار غزه شوند.»

این سازمان از مقام های مصری خواست در اقدامی انساندوستانه این گذرگاه را به طور همیشگی باز بگذارند و اجازه دهند ۲۰ هزار نفری که برای سفر در وزارت داخلی نوار غزه ثبت نام کرده اند بتوانند سفر کنند زیرا بسیاری از این افراد از بیماران ، دارندگان مجوز اقامت و گروههایی هستند که نیازمند توجه انساندوستانه اند.

مقام های مصری روز دوشنبه تصمیم گرفته بودند در اقدامی انساندوستانه گذرگاه رفح را برای مدت چهار روز در برابر آنانکه نیازمند سفر هستند باز بگذارند.

هنوز سرنوشت چهار فلسطینی ای که غروب چهارشنبه در شمال سینا ربوده شدند مشخص نیست ضمن اینکه هنور گروه خاصی مسئولیت ربودن این افراد را بر عهده نگرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *