شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

صدور مجوز ساخت شناورهای جدید

جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 439843
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ثبت ۸۵ شناور جدید طی پنج ماهه امسال خبر داد و گفت: برای ساخت ۳۰ فروند شناور جدید مجوز صادر شده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مهدی نوفرستی اظهار کرد: ۶۰ کارگاه ساخت و تعمیرات شناورهای فلزی، فایبرگلاس، چوبی و آلومینیومی در هرمزگان فعال است که این استان را به قطب بزرگ ساخت و تعمیرات شناورهای دریایی در کشور تبدیل کرده است.

وی افزود: اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناوران هرمزگان به عنوان یکی از زیرمجموعه های معاونت دریایی اداره کل بنادر تعداد ۴ دفتر در قشم، لنگه، جاسک و کیش را تحت پوشش دارد.

وی با اشاره به ثبت ۸ هزار فروند شناور یادآور شد: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه ۱۰۰ مورد بازرسی از شناورها و بازدید از کارگاه های ساخت شناور انجام شده تا از اعمال استانداردها و مقررات ملی و بین المللی اطمینان حاصل شود.

نوفرستی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۴ تاکنون، ۳۰مجوز جدید جهت آغاز ساخت شناور در شناورسازی های استان صادر و ۱۵۰ فروند شناور نیز پس از پایان مراحل ساخت، به ثبت رسیده است.

به گفته وی، هرمزگان به عنوان مهم ترین استان دریایی ایران بیش از ۶۰ درصد عملیات جابجایی کالاهای نفتی و غیرنفتی کشور و ۹۰ درصد حمل و نقل مسافری دریایی را پشتیبانی می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *