شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
افزایش ۳۰ درصدی قیمت اجاره

مصائبی که بر مستاجران می گذرد

جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 439830
در حالی که مسئولان مسکن معتقدند قیمت اجاره تنها با نرخ تورم افزایش یافته ولی گزارشات میدانی رشد ۳۰ درصدی را در این بازار نشان می‌دهند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها احوال بازار مسکن نسبت به ماه‌های گذشته بسیار بدتر شده است به طوری که بسیار از مستاجران از وضعیت ایجاد شده در این بازار گله‌مند هستند.

در این میان مشاوران املاک با اشاره به اینکه مالکان در این فصل از این وضعیت سوء‌استفاده کرده‌اند گفت: هرکس قیمت مد نظر خود را به مستاجران پیشنهاد می‌کنند و مشاوران کمتر نقشی در تعیین قیمت دارند.

مشاور املاک دیگری با بیان اینکه بازار اجاره و رهن نسبت به سال گذشته با رکود بیشتری رو به رو شده است گفت: در چند سال گذشته تنها بازار خرید و فروش با رکود رو به رو بود، اما امسال بازار اجاره هم به این رکود اضافه شده به طوری که سابقا خرداد ماه اوج نقل و انتقال بود ولی در حال حاضر کمتر مستاجری به ما سر می‌زند.

در همین میان مشاور املاک دیگری اظهار داشت: به دلیل افزایش قیمت رهن و اجاره مستاجران مجبور به اجاره واحدهایی با متراژهای بسیار کوچک هستند.

براساس این گزارش، یکی از مستاجران که به دنبال خانه بود در خصوص این موضوع گفت: متاسفانه بسیاری از بساز و بفروش‌ها خانه‌های ساخته شده را خالی نگه داشته‌اند و ما مجبور هستیم خانه‌هایی با متراژ زیر ۴۰ متر و یا خانه‌هایی با سن‌های ۱۵ تا ۱۶ ساله را اجاره کنیم.

یکی دیگر از مشاواران املاک با اشاره به اینکه اکثر مستاجران خواستار تمدید قرار داد خود هستند و اجاره‌ها بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است گفت: همین موضوع باعث شده مستاجران سعی کنند هر طور شده ملکی را که در آنجا می‌نشینند را تمدید کنند تا هزینه‌های جابه‌جایی و نقل و انتقال را دوباره پرداخت نکنند.

وی افزود: بساز و بفروش‌ها معتقدندخانه‌ها را خالی نگه می‌داریم تا قیمت ملک افزیش یابد، این در حالی است که اگر مالیات خانه‌های خالی از پشت درهای مجلس بیرون بیاید قیمت‌های رهن و اجاره کاهش می‌یابد.

مستاجر دیگری اظهار داشت: خانه برای اجاره بسیار کم است و مالکان واحدهای کهنه ساز خود را با قیمت‌های بسیار بالا برای اجاره گذاشته‌اند، در حالی که اکثر خانه ‌های نوساز خالی مانده است.

یکی از مشاوران املاک گفت: مالکان خود تعیین کننده قیمت هستند و هر قیمتی را که مد نظرشان است پیشنهاد می‌دهند.

براساس این گزارش؛ در حالی که آمارهای بانک مرکزی و نیز گفته‌های عقبایی رئیس اتحادیه املاک کشوری حاکی از آن است که قیمت اجاره کمتر از نرخ تورم است ولی گزارش‌های میدانی چیز دیگری را نشان می‌دهد حال باید منتظر باشیم و ببینیم که در یک ماه پایانی فصل نقل و انتقالات بازار چه آینده ای را برای مستاجران رغم می‌زند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *