چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۳
۳
حسینعلی حاجی دلیگانی:

صداوسیما مکررا توسط دولت تهدید می‌شود

پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب: 439774
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به برخی فشارهای وارده بر صدا و سیما گفت: این سازمان برای دریافت بودجه خود تحت فشار و تهدید قرار دارد.
به گزارش جهان به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در اظهار نظری درباره بودجه صداوسیما گفت: همه می‌دانید که صداوسیما در قانون مکلف شده که حدوده ۵۰ درصد از بودجه خود را از محل پخش آگهی‌ها تأمین کند.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز قبل،‌ حین و بعد از فیلم‌ها و سریال‌ها پربیننده تبلیغات پخش می‌شود که این مسئله موجب کلافه شدن مخاطبان می‌شود.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: حال اگر بخواهیم در قانون بگوییم این مسئله مجانی شود باعث می‌شود که صداوسیما آگهی‌های خود را افزایش دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: از طرف دیگر دولت همان مقدار که باید به صداوسیما بودجه بدهد را یا نمی‌دهد و یا دیرتر می‌دهد.

نماینده مردم شاهین‌شهر افزود: صدا و سیما مکررا‌ تهدید می‌شود که اگر فلان کار را نکند و یا فلان روند را ادامه بدهد بودجه‌اش کم خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های صدا و سیما پس از توافق هسته‌ای اظهار داشت: از طرف دیگر مردم نیاز به اطلاعات بروز و بدون نگرش جانبدارانه دارند و شما می‌بینید که در موضوع برجام نکاتی را که مردم باید بدانند که از خطوط قرمز بر آنها عدول شده برای مردم بیان نمی‌شود.

حاجی دلیگانی ادامه داد: ریشه این مسائل برمی‌گردد به اینکه صدا و سیما تحت فشار است و موضوع استقلال صدا و سیما با این فشارها قابل جمع نیست؛ باید شرایطی فراهم شود که صدا و سیما بتواند کار خود را انجام دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: امیدوارم که این مطلب کذب باشد ولی ما شنیده‌ایم که حتی در مواردی که صدا و سیما دستور رهبری را گرفته که از طرف دولت به این سازمان کمک شود متأسفانه به آن عمل نشده و هم اکنون نیز وضع اعتباری صدا و سیما بحرانی است و در این حال نمی‌توان گفت کاری که صدا و سیما متولی آن است مجانی انجام شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: محل درآمد صداوسیما از همین راه تبلیغات است پس اجازه دهید که صدا و سیما نیز به حق خودش برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خوب شما قانونی بگذرانید که دولت حق دخل وتصرف در بودجه سازمانها خصوصا سازمان صدا و سیما را ندارد
و باید بودجه صدا و سیما بلافاصله پرداخت گردد
سیاح
Iran, Islamic Republic of
صدا و سیما در برابر هجمه سنگین جنگ نرم دشمن قرار گرفته ، نباید از طرف خودی هم مورد تهدید قرار بگیرد
صدا و سیا را باید تقویت کرد و گسترش شبکه های ایرانی خنثی کننده تهاجم فرهنگی است
حاصل این همه حمله به دولت چیزی بهتر از این نمیشه!!!!!!!!!!