پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

امیرعبداللهیان: نگران فتنه‌گری در عراقیم

پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 439724
معاون وزیر خارجه ایران در دیدار همتای آلمانی خود نگرانی جمهوری اسلامی از تلاش برخی بازیگران برای پیگیری اهداف سیاسی خود در عراق، سوریه و یمن با استفاده ابزاری از گروه‌های تروریستی را ابراز داشت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان که در چارچوب دیداری رسمی به آلمان سفر کرده است، با ادرر معاون وزیر خارجه آلمان دیدار و در خصوص مسائل مورد علاقه دو کشور به ویژه بحران‌های موجود در منطقه خاورمیانه، خلیج فارس و شمال آفریقا دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان رویکرد مثبت آلمان در کمک به حل و فصل بحران‌های منطقه‌ای و نیز دیدگاه‌های مشترک دو کشور مبنی بر راهکار سیاسی و واقع بینانه برای حل و فصل این بحران‌ها را زمینه ساز استمرار و ارتقاء مشورت‌ها و رایزنی‌های دو کشور قلمداد و اظهار امیدواری کرد که این مشورت‌ها به همکاری‌های موثر و سازنده دو کشور در حوزه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی منجر شود.

معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به فراگیر شدن خطر تروریسم افراطی و تکفیری در سطح بین‌المللی، به تبیین دیدگاه‌های کشورمان در خصوص بحران‌های منطقه‌ای از جمله سوریه، عراق و یمن پرداخت و نگرانی جمهوری اسلامی ایران از تلاش برخی بازیگران برای پیگیری اهداف سیاسی خود در این کشورها با استفاده ابزاری از گروه‌های تروریستی را ابراز داشت.

امیرعبداللهیان با اشاره به ضرورت توجه همه کشورهای علاقمند به ثبات و امنیت بین‌المللی نسبت به شرایط پیچیده و فوق‌العاده خاورمیانه، اظهار امیدواری کرد که در گفت‌وگوهای مشترک دو کشور ایران و آلمان، راهکارهای مشترک دو و چندجانبه سیاسی برای حل بحران‌های منطقه‌ای مورد توافق و پیگیری قرار گیرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان همچنین از نقش مثبت آلمان در توافق هسته‌ای تشکر و قدردانی کرد.

معاون وزیر خارجه آلمان نیز در این دیدار با اشاره به توافق هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ و نیز تلاش‌های کشورش تحقق این توافق، اظهار داشت: شرایط بیش از گذشته برای همکاری‌های دو کشور ایران و آلمان در زمینه‌های مختلف فراهم آمده است.

ادرر نیز نگرانی‌های کشورش نسبت به استمرار بحران در سوریه و یمن و نیز افزایش فعالیت تروریست‌ها در این کشورها را مورد اشاره قرار داد و افزود: برلین به تلاش‌های مثبت خود به منظور دستیابی به راه‌حل سیاسی در این بحران‌ها بیش از پیش ادامه خواهد داد.

وی استمرار و ارتقاء مشورت‌ها بین تهران و برلین مبتنی بر نگرش‌های مشترک دو کشور را حائز اهمیت دانست و اظهار امیدواری کرد که در تداوم نشست‌های برنامه ریزی شده برای گفت‌وگوهای دیگر مقام‌های عالیرتبه دو کشور در تهران و برلین، راهکارهای سیاسی برای حل و فصل بحران‌های یاد شده تقویت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Moldova, Republic of
پس شما هم دلواپسید