سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱

واکنش حماس به شایعه اختلافش با ایران

پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 439697
معاون رئیس دفتر سیاسی حماس، رابطه بین ایران و این گروه فلسطینی را خوب توصیف کرد و شائبه بحران بین ایران و حماس را ساخت رسانه‌ها دانست.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «موسی ابومرزوق» معاون «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک نوشت: توافق هسته‌ای بین ایران و آمریکا (۱+۵) انعکاس خود را در نقشه منطقه نشان خواهد داد؛ مخصوصا همراه با تغییر رویکرد آمریکا به سمت ایران این انعکاس پر رنگ‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: آمریکا تصمیم گرفته تا جمهوری اسلامی ایران را شریکی برای حل بحران‌ها بداند نه جزئی از بحران و از سیاست‌های گذشته خود که ایران را حامی تروریست می‌دانست عبور کرده است؛ مخصوصا در موضوع فلسطین و حمایت ایران از حماس و جهاد اسلامی و دیگر گروه‌هایی که در برابر اسرائیل مقاومت می‌کنند.

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: ایران مبارزه با تروریسم را در صدر اولویت‌های خود در عراق و سوریه قرار داده است و این همان اولویت آمریکاست و از این جهت و پس از توافق هسته‌ای ایران به عنوان بازیگری اساسی در بحران‌های منطقه ورود خواهد کرد؛ اما آن چه دغدغه ما را در این تغییرات بر می‌انگیزد این است که این تغییر نباید خود را در موضوع فلسطین نشان دهد - و این چیزی است که ما نسبت به آن امیدواریم- به رغم مرحله‌ای که روابط بین حماس و جهاد اسلامی با جمهوری اسلامی ایران در آن قرار دارند و بحران ساخته‌ای که برخی رسانه‌ها به آن دامن می‌زنند و واقعیت ندارد.

وی در ادامه با اشاره به زمزمه‌هایی مبنی بر بهبود روابط ایران و جنبش فتح نیز نوشت: قرائت فتح از این روابط و تغییری که در سطح روابط ایران و فتح در حال رخ دادن است؛ فتح را به اعزام «مجدلانی» عوض کمیته اجرایی خود به تهران و اتخاذ ترتیباتی برای سفر «محمود عباس» به ایران کشانده است.

ابومرزوق در این مورد افزود: این همان گام‌هایی است که دولت سوریه در رابطه با حماس پس از شروع بحران در این کشور برداشت و بیش از خوبی هایی که [در رابطه با حماس] کرد؛ بد رفتاری انجام داد.

وی در آخر می نویسد: اوضاع منطقه در حال تغییرات سریعی است و هنوز به ثبات نرسیده است؛ اما هر چیزی تغییر کند حق ملت فلسطین تغییر نخواهد کرد و بازگشت مردم فلسطین به سرزمین خود موضوع ثابتی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی
United States
حتما جیبشون خالی شده این خائنین