شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

صادرات کیوی ایران با برند ترکیه به اروپا

چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 439627
مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: به دلیل عرضه زودتر از موقع و عدم رسیدن محصول، برند کیوی ایران در حال از بین رفتن بوده و منجر به جایگزینی ترکیه و شیلی در بازار ما شده است.
به گزارش جهان، محمدرضا شعبانی در گفت‌وگو با تسنیم افزود: برداشت زود هنگام میوه موجب از دست رفتن مزه و طعم اصلی میوه می‌شود و کشورهای رقیب ما هیچ وقت برای عرضه زودتر از هنگام دست به برداشت میوه نرسیده نمی‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: عرضه کیوی نرسیده ایران در بازارهای صادراتی که زودتر از موقع انجام می‌شود باعث شده که برند ایرانی دچار آسیب شود.

مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران ادامه داد: این شرایط باعث شده که ترکیه با واردات کیوی از ایران در ماه‌های آبان و آذر محصول ما را با برند خود به کشورهای اروپایی صادر کند.

وی تصریح کرد: در صورتی که جلوی صادرات زودهنگام کیوی ایران گرفته نشود اعتبار برند این محصول ما به طور کلی در بازارهای بین‌المللی از دست می‌رود و در نهایت به ضرر تولیدکننده می‌شود.

شعبانی اظهار داشت: کیوی به دلیل نداشتن قابلیت ماندگاری در صورت دادن گاز اتیلن له می‌شود.

وی گفت: میوه نارس کیوی قند مرغوبیت لازم را برای مصرف ندارد زیرا بیشتر میوه‌ها در روزهای پایانی قبل از برداشت قند لازم را جذب می‌کنند.

مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران اظهار داشت: رنگ زدن میوه در محصولاتی مانند پرتقال غش در معامله بوده و اعتماد مصرف کننده را به تولید کنندگان از بین می‌برد.

شعبانی با بیان اینکه مردم نباید به دنبال خرید میوه‌های براق و خوش‌ظاهر باشند اظهار داشت: مصرف کننده باید به سمت خرید میوه با رنگ طبیعی به جای ظاهر لوکس برود و میوه‌های رنگ‌آمیزی را خریداری نکند.

وی یادآور شد: استفاده از پوست پرتقال‌ میوه‌های رنگ‌آمیزی شده برای مصرف کننده زیان‌آو راست و مردم باید دقت لازم را در استفاده داشته باشند.

وی گفت: رنگ میوه معمولا به داخل آن نفوذ نمی‌کند زیرا زمان عرضه این محصول به بازار مصرف کوتاه است و در صورت نفوذ عامل فساد محصول می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران یادآور شد: به دلیل قیمت بالای رنگ‌های غذایی برای رنگ‌آمیزی مرکبات از رنگ‌های شیمیایی استفاده می‌شود.

گفتنی است، دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران به تسنیم خبر داد که برای ساماندهی صادرات کیوی عرضه این محصول تا ۱۵ مهرماه متوقف می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *