جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

هزینه‌ ۶ میلیاردی برای ۲۳ روز زندگی!

چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 439583
معاون تحقیق و توسعه سازمان غذا و دارو گفت: با توجه به مشکلات شدید جسمی بیماران سرطانی به طور کلی بیمار؛ دولت و بیمه هیچ کدام نمی‌توانند ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان برای افزایش ۲۳ روز عمر یک بیمار سرطانی هزینه کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، شکوفه نیک‌فر در آستانه برگزاری سمینار" دسترسی عادلانه به درمان‌های نوین حق همه" اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت داروهای ضد سرطان از نظردسته بندی داروهای نسبت به دیگر بیماری‌ها در کشورمان از بهترین حالت برخوردار است. در حالیکه داروهای بیماران دیابتی کمتر از ۲۰ درصد در دسترس است.

نیک‌فر همچنین ادامه داد: اما بالاخره سرطان بیماری درمان ناپذیر و سختی است و همیشه نیز همه فکر می‌کنند که داروی خوبی در دسترس نیست در حالیکه هنوز بشر موفق به درمان این بیماری نشده است.

وی افزود: به رغم ورود داروهای جدید همه بر این باروند که داروهای مورد نیاز در دسترس نیست در حالیکه ما در ایران دسترسی بسیار خوبی به داروهای روز دنیا برای درمان بیماران سرطانی ایجاد کردیم.

معاون تحقیق و توسعه سازمان غذا و دارو گفت: طبق آنچه در دنیا گفته می شود وجود ۱۸ تا ۲۲ درصد از کل داروهای ثبت شده در هر گروه درمانی یک وضعیت خوب تلقی می‌شود. حال آنکه ما بیش از ۵۵ درصد داروهای ثبت شده در دنیا را در ایران داریم.

هزینه‌های ۶۰۰ میلیونی برای ۲۳ روز افزایش طول عمر!

به گفته نیک‌فر با توجه به مشکلات شدید جسمی بیماران سرطانی به طور کلی بیمار؛ دولت و بیمه هیچ کدام نمی‌توانند ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان برای افزایش ۲۳ روز عمر یک بیمار سرطانی هزینه کنند، پس بنابراین هزینه کردها در این باره باید منطقی باشد.

وی در مورد حمایت بیمه‌ها از داروها و درمان‌های نوین روز دنیا در این زمینه گفت: حمایت بیمه‌ها را باید از خودشان بپرسید؛ اما برای داروهای مورد استفاده در قدم های اولیه سرطان پوشش دهی کامل است اما داروهای جدید که در حال اضافه شدن به لیست فهرست دارویی هستند، تصیماتی است که وزارت رفاه می‌گیرد و به وزارت بهداشت ارتباطی پیدا نمی‌کند و در کل پوشش خوبی دارد.

حمایت سازمان غذا و دارو از بیماران سرطانی

دبیر شورای بررسی تدوین داروهای ایران خاطرنشان کرد: از طرف دیگر ما هم در سازمان غذا و دارو در راستای حمایت از بیماران سرطانی، برای داروهایی را که تحت پوشش بیمه نبودند پوشش ۷۰ درصدی ایجاد کردیم و برای داروهایی که تحت پوشش بیمه هستند حمایت ۷۰ درصدی را به ۹۰ درصد افزایش دادیم؛ در واقع این تفاهم نامه ای بین وزارت رفاه و وزارت بهداشت بود و پولی است که وزارت بهداشت به بیماران صعب العلاج از جمله سرطانی‌ها در راستای دسترسی مناسب‌تر به داروها و درمان‌های جدید می‌پردازد.

گفتنی است سمینار"دسترسی عادلانه به درمان‌های نوین حق هربیمار وبررسی وضعیت اقتصاد دارو در ایران "با همکاری سازمان غذا و دارو، دانشگاه علوم پزشکی تهران، شرکت "رووش" و انجمن‌ها و سازمان‌های مرتبط با بیماران سرطانی وصعب العلاج و جمعی از مسؤلان و کارشناس‌های برجسته روز پنجشنبه ۲۹ مرداد ۹۴ از ساعت ۸:۳۰ صبح در هتل اسپیناس تهران برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *