جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
علام برنامه و گروه‌بندی ليگ جهانی ۲۰۱۶؛

ولاسکو با آرژانتین در راه تهران!

چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 439516
لیگ جهانی والیبال در سال ۲۰۱۶ به شکلی متفاوت برگزار می‌شود و تیم‌ها به صورت دوره‌ای در سه کشور مختلف دور مقدماتی را برگزار می‌کنند که طی آن در هفته سوم تیم آرژانتین با خولیو ولاسکو به تهران می‌آید.
به گزارش جهان به نقل از مهر، اجلاس دپارتمان لیگ جهانی والیبال از روز سه‌شنبه در مقر فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) در سوییس با حضور کشورهای شرکت کننده و مقامات و مسئولان مربوطه برگزار شد و در نحوه برگزاری این مسابقات در سال آینده بحث و بررسی کردند. در این جلسه فرمول برگزاری مسابقات و گروه‌بندی جدید در لیگ جهانی ۲۰۱۶ تصویب شد.

پس از افزایش تیم‌های شرکت کننده از ۲۸ به ۳۲ تیم در سال گذشته، فدراسیون جهانی والیبال تصمیم گرفت تا قالب جدیدی از لیگ جهانی را در سال ۲۰۱۶ به نمایش بگذارد و با فشرده کردن برنامه به مسابقات هیجان بیشتری ببخشید. این قالب جدید تحت تاثیر المپیک ریو ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی شده است تا تیم‌های شرکت کننده در المپیک نیز بتوانند راحت‌تر خود را آماده کنند. این قالب جدید شامل دو دسته ۱۲ تیمی است که مسابقات تنها در ۵ هفته از تاریخ ۱۷ جون تا ۱۷ جولای (۲۸ خرداد تا ۲۷ تیرماه ۱۳۹۵) برگزار خواهد شد.

بر اساس تصمیم این دپارتمان، لیگ جهانی والیبال در سال آینده در سه سطح و با حضور ۲۴ تیم در سطح یک و دو برگزار خواهد شد که اسامی تیم‌های شرکت کننده در هر سطح به قرار زیر است:

سطح یک: فرانسه، ایتالیا، استرالیا، روسیه، آمریکا، برزیل، ایران، آرژانتین، صربستان، بلغارستان، بلژیک و لهستان

سطح دو: هلند، پرتغال، ترکیه، اسلواکی، ژاپن، کره‌جنوبی، فنلاند، کوبا، کانادا، چین، مصر و جمهوری چک

۱۲ تیم سطح یک لیگ جهانی در سه هفته دور مقدماتی این رقابتها به گروه‌های متفاوت تقسیم می‌شوند، به گونه‌ای که تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست با تیم‌های برزیل، آمریکا و آرژانتین همگروه است و در برزیل به مصاف این تیم‌ها می‌رود.

ملی‌پوشان کشورمان در هفته دوم با تیم‌های صربستان، بلغارستان و برزیل همگروه هستند که در صربستان به مصاف آنان می‌روند و ایران در هفته سوم این رقابتها میزبان است و والیبالست‌های کشورمان در تهران به مصاف تیم‌های ایتالیا، صربستان و آرژانتین می‌روند.

دیدار تیم های ملی والیبال ایران و روسیه

گروه‌بندی تیم‌ها و زمان برگزاری مسابقات سطح یک به شرح زیر است:

هفته نخست - ۲۷ تا ۲۹ خردادماه:
گروه A - میزبان استرالیا: استرالیا، فرانسه، ایتالیا، بلژیک

گروه B - میزبان برزیل: برزیل، ایران، آمریکا، آرژانتین

گروه C - میزبان روسیه: روسیه، صربستان، بلغارستان، لهستان

هفته دوم- سوم تا پنجم تیرماه:
گروه D - میزبان لهستان: لهستان، روسیه، آرژانتین، فرانسه

گروه E - میزبان ایتالیا: ایتالیا، آمریکا، استرالیا، بلژیک

گروه F - میزبان صربستان: صربستان، ایران، بلغارستان، برزیل

هفته سوم - ۱۰ تا ۱۲ تیرماه:
گروه G - میزبان فرانسه: فرانسه، بلژیک، برزیل، لهستان

گروه H - میزبان آمریکا: امریکا، بلغارستان، روسیه، استرالیا

گروه I - میزبان ایران: ایران، ایتالیا، صربستان، آرژانتین

یکی از دلایل فدراسیون جهانی والیبال برای اینگونه برنامه‌ریزی لیگ جهانی در سال ۲۰۱۶ برگزاری المپیک سال ۲۰۱۶ در برزیل است و FIVB تلاش دارد لیگ جهانی را در سال ۲۰۱۶ در کوتاه‌ترین فرصت ممکن به پایان برساند. لیگ جهانی ۲۰۱۶ در سه سطح برگزار می‌شود که هنوز برای سطح سوم تصمیم گیری نشده است.

مرحله بین قاره‌ای لیگ جهانی ۲۰۱۶ در دسته‌های اول و دوم در سه هفته از ۱۷ جون تا ۳ جولای (۲۷ خرداد تا ۱۲ تیرماه) برگزار می‌شود. مرحله فینال گروه دوم در تاریخ ۹ تا ۱۰ جولای (۱۸ و ۱۹ تیرماه) انجام می‌شود و فینالیست‌های گروه اول از تاریخ ۱۳ تا ۱۷ جولای (۲۲ تا ۲۶ تیرماه ) به رقابت می‌پردازند. همچنین رقابتهای گروه سوم در دو هفته انجام می‌شود و یک تا ۳ جولای تاریخ فینال این گروه خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *