جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دستگاه های لاغری مجوز بهداشت ندارند

چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۵۰
کد مطلب: 439493
رئیس اداره کارشناسی تجهیزات پزشکی اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: دستگاه های لاغری مجوز ندارند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مهندس علیرضا سلیمانی با بیان اینکه نظارت های جدی در زمینه تجهیزات پزشکی وارداتی صورت می گیرد، اظهار داشت: دستگاه های لاغری که در بازار مشاهده می کنید از جمله کمربندهای لاغری که انواع مختلفی دارند نیز مورد تایید نیستند و مجوزی برای این تجهیزات صادر نمی شود.

وی گفت: بعضی دستگاه ها با توجه به تاییدیه های بین المللی که دارند از اداره تجهیزات پزشکی نیز مجوز دارند ولی باید زیر نظر پزشک استفاده شود و تبلیغات آن ها نیز باید در حیطه کاربردی که سازنده اعلام کرده باشد.

سلیمانی خاطر نشان کرد: گاهی اوقات تبلیغاتی را مشاهده می کنیم که روی بعضی تجهیزات لاغری نوشته شده (قابل توجه افراد چاق؛ در یک جلسه به سایز دلخواه برسید) در صورتی که مجوزی که برای این وسیله داده شده این است که سازنده ادعا می کند بعد از ۲۱ روز درمان تفاوت محسوسی در سایز دارد، ضمن آنکه معمولا این تجهیزات به عنوان یک وسیله مکمل است و بدون ورزش و رژیم تاثیری ندارد.

وی درپایان گفت: تبلیغاتی که فروشندگان و سازندگان این نوع تجهیزات انجام می دهند درست باشد و تبلیغات طبق کاربرد دستگاه ها صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *