جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سفر پادشاهان عربستان واردن به روسیه

چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۵۰
کد مطلب: 439458
منابع روس می‌گویند سلمان بن عبدالعزیز و عبدالله دوم هفته آینده به مسکو سفر کرده و با رئیس‌جمهور روسیه دیدار خواهند داشت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سه‌شنبه آینده (۲۵ آگوست) برای دیدار با مقامات روس، به مسکو سفر می‌کند.

هرچند پیش از این این در زمان سفر محمد بن سلمان وزیر دفاع و نایب ولیعهد عربستان به مسکو اعلام شده بود که پادشاه سعودی به زودی به روسیه می‌رود، اما هنوز تاریخ این سفر مشخص نشده بود.

رسانه‌های روس‌زبان امروز گزارش دادند که سلمان هفته‌ آینده در سفر به مسکو با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرده و همراه با وی در نمایشگاه هوایی «مسک» (MASK/ نمایشگاه بین‌المللی هوا و فضا روسیه) حضور خواهد یافت.

بنا بر این گزارش‌ها، انتظار می‌رود که طرفین در این سفر چندین قرارداد نظامی و تسلیحاتی به امضا برسانند. هنوز جزئیاتی در مورد مفاد احتمالی این قراردادها منتشر نشده است.

قرار است عبدالله دوم پادشاه اردن نیز در همان روز، به مسکو سفر کند. تحلیلگران روس حضور همزمان سلمان و عبدالله را به پرونده سوریه ارتباط داده و نوشته‌اند که احتمال دارد طرحی برای بحران سوریه در دستور کار باشد.

دولت روسیه هنوز برنامه سفر پادشاه عربستان و پادشاه اردن به مسکو را تائید نکرده‌ است.

عربستان پس از روی کار آمدن سلمان، برنامه نزدیک شدن به مسکو را در دستور کار قرار داده و در این چارچوب تاکنون چند دیدار هم بین مقامات دو کشور صورت گرفته است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دو هفته قبل در حاشیه نشست شورای همکاری خلیج فارس در دوحه قطر، در نشستی سه‌جانبه با حضور همتایان سعودی و آمریکایی خود شرکت کرد.

پس از آن هم عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان برای آماده‌سازی شرایط جهت سفر پادشاه، به مسکو سفر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *