شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
شیخ نعیم قاسم در مراسم رونمایی از کتاب رهبر احیاگر مطرح کرد:

تاثیر اندیشه امام‌خامنه ای بر مقاومت لبنان

چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۰
کد مطلب: 439456
معاون دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم رونمایی از کتاب رهبر احیاگر گفت: هنگامی که مقاومت به سخنان امام خامنه ای گوش فراداد دستاوردهای بسیاری به دست آورد و پیروز شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مراسم رونمایی از کتاب «رهبر احیاگر» تالیف شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان برگزار شد. در این نشست شیخ نعیم قاسم، سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، محمد مهدی شریعتمدار رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان و حمید رضا مقدم فر مدیر عامل سابق خبرگزاری فارس و مشاور رسانه ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران حضور داشتند.

کتاب مذکور که به فارسی ترجمه شده است به تبیین اندیشه ها و دیدگاه های مقام معظم رهبری پرداخته است. سردار سلامی در این نشست ضمن تشریح برخی دیدگاه های آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اظهار داشت: مسلمانان همه جا در مقابل سلطه طلبی آمریکا بیدار شده اند و دیگر در هیچ کشوری فرش قرمز در مقابل مقامات آمریکایی پهن نمی کنند. مفاهیمی مثل هندسه قدرت در جهان جدید، عدالت در نظم جدید، استحکام ساخت درونی همگی مفاهیمی بودند که برای سعادت تمامی بشریت هستند و مسلمانان می توانند از آنها استفاده کنند.

وی اظهار داشت: اثبات درستی نظریه مقاومت محصولات شجره طیبه اندیشه رهبر معظم انقلاب است. ملت و کشور ما توانست با الهام از این اندیشه ها در مقابل سلطه استکبار جهانی ایستادگی کند و به مسلمانان درس جهاد دهد و اندیشه جهادی قرآن را به واقعیت روی زمین تبدیل کند. همچنین جنبش تولید علم مفهوم دیگری بود که از اندیشه رهبر در پیکره جامعه ما ظاهر شد. همگی این مفاهیم محصول اندیشه امام است، قدرت های شر همه از جنس عدم هستند و هر کجا نور الهی تابش بگیرد تیرگی محکوم به زوال و عقب نشینی است.

سردار سلامی تصریح کرد: هنر امام راحل این بود که حجم واقعی قدرت های ظاهری را در چشم مسلمانان نشان داد و به همین دلیل عزیز شدند و بزرگ شدند. اندیشه های رهبری در حوزه ادبیات، علم، دانش، هنر، ورزش، فرهنگ و سیاست همگی بیانگر این است که ایشان یک رهبر جامع الشرایط است. رهبر عزیز انقلاب حتی در برخورد با دشمنان به مفاهیم قرآنی یعنی عدالت اعتقاد دارند که حتی ما با دشمنانمان با عدالت برخورد می کنیم.

سردار مقدم فر نیز در این نشست که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد اظهار داشت: در مورد شخصیت راهبردی مقام معظم رهبری باید به این نکات اشاره کرد: رهبر معظم هم از اندیشه های راهبردی و هم مدیریت این کار برخوردار هستند و این دو بعد در وجود ایشان چند ویژگی دارد: ۱- تفکر استراتژیک ایشان تکیه بر وحی و اندیشه های الهی دارد و این نکته بسیار مهم است، ۲- اندیشه های ایشان تنها در اندیشه های تئوری و نظری خلاصه نمی شود یعنی طی ۲۵ سال گذشته که ایشان رهبری می کنند ما با عرصه های پیچیده ای مواجه بودیم و تفکرات راهبردی ایشان در عرصه مدیریتی و اجرا و در شرایط سخت و پیچیده همواره راهنما و موفق بوده است، ۳- تفکرات و مدیریت راهبردی رهبر معظم، تک بعدی نیست بلکه در ابعاد مختلف امنیتی، دفاعی، سیاسی، فرهنگی و بین المللی است و این تفکر در این ابعاد حرف برای گفتن دارد.

نکته دیگر اینکه اندیشه های رهبر معظم عمیق و پایدار است زیرا تکیه بر وحی دارد و با خلقت انسانی همخوانی دارد لذا این تفکر می تواند جهان را مدیریت کند و این اندیشه ها با دوام و پایدار است. ویزگی دیگر اینکه اندیشه های رهبری قابل الگو و تکثیرپذیری است، تمامی اندیشمندان نباید غفلت کنند و امروز دنیا تشنه شنیدن و درس گرفتن از چنین آموزه هایی است. در حال حاضر لیبرال دموکراسی به بن بست خورده است و الگوی مارکسیست به تاریخ پیوسته است و جهان بشریت به دنبال الگوهای اصیل و با دوام برای زندگی است. ویژگی آخر اندیشه های رهبری این است که تفکرات ایشان یک منظومه است و جناب شیخ نعیم قاسم این منظومه را جمع آوری کرده است.

محمد مهدی شریعتمدار نیز در این رابطه اظهار داشت: کتاب «رهبر احیاگر» نشان دهنده نیاز فعالان عرصه سیاست و جهاد در مبارزه و بیداری اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی و اندیشه های مقام معظم رهبری است بنابراین باید مقدمه ای برای تلاش های بیشتر در این عرصه باشد.

شیخ نعیم قاسم نیز تصریح کرد: من دیدم که هیچ کتاب کاملی در مورد شخصیت ایشان وجود ندارد و کتاب هایی که تاکنون نوشته شده است به موضوع واحدی اشاره کردند و تنها به انعکاس سخنرانی های ایشان بسنده کرده اند اما من مایل بودم به شخصیت متفکر امام که اسلام را زنده کرد بپردازم. من ۲۶ موضوعی را با هدفی که ذکر کردم بررسی کردم و مهمترین موضوع، جنبش اسلامی بود که به آن پرداختم. مورد دیگر حق انتخاب و تعیین سرنوشت از سوی ملت ها است که امام خامنه ای به آن اشاره دارد و من به این موضوع در کتاب پرداختم. طرح این مسئله از سوی امام خامنه ای باعث می شود مسلمانان همچون گذشته در حل مشکلات خود دنباله رو دیگران نباشند بلکه خود مسیرشان را انتخاب کنند.

وی در این رابطه به شرح خاطره ای پرداخت و عنوان کرد: پیش از سفر به ایران یکی از رهبران لائیک لبنان پیش من آمد و گفت آنها از خواندن کتاب رهبر احیاگر و آشنایی با افکار و دیدگاه های امام خامنه ای متعجب شدند و اکنون درک کردند که ایشان تنها رهبر مسلمانان نیستند بلکه در برابر یک رهبر عظیم قرار دارند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان همچنین اظهار داشت که در نوشتن کتاب مذکور حب و عواطف وی به امام خامنه ای مطرح نشده است چرا که وی قصد داشت تنها فکر و اندیشه ایشان را تبیین کند و تلاش کند تنها دیدگاه های امام خامنه ای را انتقال دهد تا خود خواننده در این رابطه اظهار نظر کند.

وی در ادامه گفت: ما گوش به فرمایشات امام خامنه ای داریم هنگامی که به سخنان ایشان گوش دادیم مقاومت لبنان دستاوردهای بسیاری به دست آورد و پیروز شد و خطر تروریسم تکفیری را دریافتیم و اینکه مقابله با اسرائیل در اولویت قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *