جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
رئیس جدید سازمان هواپیمایی اعلام کرد:

جهش حمل ونقل هوایی در آینده‌ای نزدیک

سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب: 439448
رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ۳۰ درصد از سرمایه‌ها در حمل و نقل هوایی مورد بهره برداری قرار گرفته است، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک جهش چشمگیری در این صنعت صورت گیرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی عابدزاده در نخستین نشست خود با معاونان و مدیران سازمان هواپیمایی کشوری، اظهارداشت: در صنعت حمل و نقل هوایی بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان سرمایه زیر ساختی وجود دارد اما به دلیل نبود برنامه ریزی و تعریف مناسب از فرایندها تاكنون تنها در حدود ۳۰ درصد از این سرمایه ها مورد بهره برداری قرار گرفته است.

رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه سازمان هواپیمایی كشوری باید از این فرصت‌ها و فضاهای موجود استفاده كرده و با منطق علمی به جلو حركت كند و دانش را سرلوحه فعالیت ها قرار دهد، گفت: با توجه به اینكه قانون هواپیمایی كشوری به روز و قابل استفاده است به همین منظور ضروری است جهت بهره وری از سرمایه های زیرساختی موجود در صنعت از اختیاراتی كه قانون در اختیار سازمان قرار داده، استفاده بهینه صورت گیرد.

وی افزود: صنعت هواپیمایی از جمله صنایعی است كه تمامی اقدامات آن مطابق با مقررات و استانداردهای بین المللی انجام می شود اما فرایندهای صورت گرفته در این صنعت منطبق با روشهای بین المللی نیست.

معاون وزیر راه وشهرسازی از مدیران خواست تا با استفاده از نظرات متخصصان و كارشناسان سازمان و همچنین منطق، توانمندیها و ظرفیت های داخلی و بین المللی، فرایندهای جدید را تنظیم و تعریف كنند. وی افزود: سازمان هواپیمایی كشوری دستگاهی نظارتی و حاكمیتی است و موفقیت در صنعت حمل و نقل هوایی مستلزم پیشبرد اهداف و برنامه های سازمان به عنوان مرجع حاكمیتی آن خواهد بود.

رئیس جدید سازمان هواپیمایی كشوری اظهارداشت: آنقدر منطق در اختیار داریم كه بهره برداران در مقابل منطق سازمان هواپیمایی كشوری حرفی برای گفتن ندارند و قانون این اختیار را برای ما قائل شده است. عابدزاده با بیان اینكه ارتقای شاخص‌های ایمنی در اولویت فعالیت ما در سازمان هواپیمایی كشوری قرار دارد، تصریح كرد: نگاه ما كیفی است و باید با نظارت قوی، كیفیت و توسعه ناوگان هوایی را افزایش دهیم.
وی اظهارداشت: به پشتوانه منطق علمی، تخصصی و تجربه مدیران و كارشناسان این سازمان در نظر داریم در جهت رسیدن به اهداف ترسیمی بلند مدت و كوتاه مدت صنعت حمل و نقل هوایی گام های اساسی و موثری برداریم.

وی تاكید كرد: كار برای انجام بسیار و زمینه برای فعالیت و پیشرفت مساعد است، بر همین اساس امیدواریم در آینده نزدیك جهش چشمگیری در این صنعت صورت گیرد.

عابدزاده اظهارامیدواری كرد با حمایت‌های همه جانبه و استفاده از اختیاراتی كه قانون برعهده سازمان قرار داده است بتوانیم سازمان هواپیمایی كشوری و صنعت هوانوردی را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایطی هستیم كه باید به رضایت مردم توجه كنیم، این در حالی است كه با ساختار فعلی نمی‌توان صنعت هوایی را اداره كرد، افزود: در طول این سال‌ها نیروهای امنیتی مامن امنی برای مسافران ایجاد كرده اند اما به رغم این تلاش ها همچنان مردم نارضایتی هایی از این صنعت دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاكید كرد: باید به تكنولوژی توسعه یافته در صنعت هوایی توجه ویژه داشته باشیم این در حالی است كه مردمان دنیا با این تكنولوژی آشنا شده اند؛ اما همچنان پروازهای ما با ساعت‌ها تاخیر انجام می‌شود كه نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت كه امیدواریم در آینده بتوان این نارضایتی ها را بكاهیم.

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری افزود: مذاكرات هسته‌ای در حال حاضر شرایط خاص ایجاد كرده است كه می‌‌توانیم از ظرفیت‌های بین‌‌المللی در حوزه‌‌های اقتصادی، فرهنگی و علمی استفاده كنیم. عابدزاده با بیان اینكه بعد از توافق (وین) شرایط مقداری بهبود یافته است، اظهارداشت: باید از فضای جدید ایجاد شده نهایت استفاده را ببریم؛ البته ما تاكنون جسارت این تغییر و تحولات را به نسل جوان منتقل نكرده ایم.

وی با بیان اینكه ما ظرفیت و پتانسیل لازم را در اختیار داریم، گفت: در واقع صنعت حمل و نقل هوایی به شكلی طراحی شده است كه بتوان از ظرفیت‌های بین المللی نیز استفاده كرد. عابدزاده بر تقویت سازمان هواپیمایی كشوری براساس قوانین و مقررات و همكاری دولت و مجلس برای این موضوع تاكید كرد و افزود: امروزه اساسنامه سازمان هواپیمایی كشوری از اساسنامه یك شركت هواپیمایی نیز ضعیف‌تر است در حالی كه سازمان قوی ترین قانون را دارد.

عابدزاده با اشاره به اینکه سازمان هواپیمایی كشوری باید فرآیندهای لازم را برای رضایت مردم و ایمنی پروازها تامین كند كه البته اصلی‌ترین رسالت این سازمان است، گفت: برای تحقق افزایش رضایت مردم از صنعت حمل و نقل هوایی و ارتقای سطح ایمنی پروازها باید تغییرات اساسی در ساختار سازمان هواپیمایی كشوری، نحوه اداره شركت‌های هواپیمایی و اداره فرودگاه‌ها ایجاد شود تا به اهداف خود در تحول در صنعت هوانوردی دست یابیم.

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری درباره برنامه‌های سازمان هواپیمایی كشوری با توجه به تدوین برنامه ششم توسعه گفت: قطعا در برنامه ششم توسعه تلاش می‌شود برای توسعه حمل و نقل هوایی برنامه های توسعه‌ای تهیه شود و به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاكید بر اینكه توسعه صنعت هوانوردی نیازمند حمایت مجلس شورای اسلامی، اصحاب رسانه و صاحبنظران است، گفت : امیدواریم با حمایت‌های همه جانبه بتوانیم صنعت هوانوردی كشور را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *