سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱

اعلام جریمه به‌کار‌گیری اتباع خارجی غیرمجاز

سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 439358
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل با اشاره به افزایش جریمه به کارگیری نیروی کارغیر مجازخارجی گفت:در سال ۹۴ اگر کارفرمایی از نیروی کار خارجی غیر مجاز استفاده کند روزانه ۱۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان جریمه می‌شود.
به گزارش جهان، محمد تقی حسینی در گفت‌وگو با تسنیم، با تأکید براینکه استفاده از نیروی کار ایرانی در هر شرایطی بر نیروی کار اتباع خارجی اولویت دارد گفت:در صورتی که کارفرمایان می‌خواهند از نیروی کار خارجی استفاده کنند, این موضوع منوط به این است که آنها کارت کار داشته باشند و اگر کارفرمایان خاطی به توصیه‌های وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی توجه نکنند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی قانون‌مند کردن اشتغال اتباع خارجی ادامه داد:در راستای این طرح کارفرمایان در بخش های دولتی و خصوصی باید از کارگرانی استفاده کنند که کارت کار داشته باشند در غیر این صورت جریمه خواهند شد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل در خصوص جریمه کارفرمایان در صورت استفاده از نیروی کار خارجی اظهار داشت: در سال ۹۴ اگر کارفرمایی از نیروی کار خارجی غیر مجاز استفاده کند روزانه ۱۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان جریمه می‌شود.

وی با بیان اینکه به زودی شعب ویژه ای برای رسیدگی به تخلف کارفرمایی که از کارگر غیر مجاز استفاده می کنند با همکاری قوه قضائیه راه اندازی می شود بیان کرد: بخشنامه‌ای در خصوص ممنوعیت استفاده از کارگران خارجی غیر مجاز وجود دارد. بر اساس این بخشنامه هیچ نهاد خصوصی و عمومی نمی تواند از کارگران غیر مجاز استفاده کند.

حسینی با اشاره به دستورالعمل کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی گفت: به کارگیری اتباع خارجی افغان در ۱۶ استان غربی و مرکزی ممنوع است. هدف از اجرای این برنامه مدیریت بهتر اتباع خارجی در این استان‌هاست.

به گزارش تسنیم، میزان جریمه کارفرمایان به ازای به کارگیری نیروی غیر مجاز در سال گذشته روزانه ۱۰۱ هزار تومان بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مشتی
و کارفرما هم این مبلغ رو از دسترنج کارگر بیچاره کم می کنه. اتفاقی که برا شوهر خاله من افتاد.
با اینکه نزدیک 60 سال سن داره و دیابت شدیدی هم داره که کارکردن رو براش سخت و طاقت فرسا می کنه. اما مجبوره برا خرج و مخارج زندگی کارکنه. امسال هم چون پول نداشت نتونست کارت کارگریشو تمدید کنه و شد آنچه نباید میشد. وقتی مامور اداره کار کارفرمارو جریمه کرد کارفرما این مبلغ رو از حساب این بنده خدا کم کرد.