جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
رئیس اداره تجهیزات دندانپزشکی اعلام کرد

قیمت ایمپلنت چقدر ابلاغ شد؟

سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 439333
رئیس اداره تجهیزات دندانپزشکی سازمان غذا و دارو، از ابلاغ قیمت ایمپلنت های دندانی به مراکز درمانی و مطب های کشور خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، رئیس اداره تجهیزات دندانپزشکی دکتر محمد مهدی گلابگیران با بیان اینکه قیمت ایمپلنت های دندانی به مراکز درمانی و مطب ها ابلاغ شده و در سایت اداره تجهیزات پزشکی (IMED.IR) قابل مشاهده است، اظهار داشت: ۵۰ شرکت وارد کننده ایمپلنت های دندانی در این حوزه فعالیت دارند که از این تعداد ۱۳ شرکت به صورت فعال هستند و قیمت گذاری نیز با این تعداد شرکت انجام شده است.

وی گفت: قیمت های ایمپلنت های دندانی در سال های اخیر کاهش یافته است و بیشتر تجهیزات از جمله (فیکسچر و ابات منت) که مصرف بالایی دارند و اندازه و اشکال مختلفی دارند و قیمت آنها از حدود ۱۷۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و قیمت ها نیز مصوب و به تمامی مراکز درمانی و مطب دندانپزشکان ارسال و اعلام شده است و قیمت های اعلام شده در سایت این اداره نسبت به قیمت بازار حدود ۲۱ تا ۴۶ درصد کاهش قیمت داشته است.

گلابگیران با بیان اینکه متاسفانه در این حوزه نیز قاچاق وجود دارد اظهار داشت: با توجه به اینکه این تجهیزات دندانپزشکی اکثرا سایز کوچک دارند قاچاق نیز در این حوزه وجود دارد و به صورت چمدانی نیز وجود دارد که مسئولین مربوطه در این زمینه باید از ورود تجهیزات قاچاق به کشور جلوگیری کنند.

رئیس اداره تجهیزات دندانپزشکی سازمان غذا و دارو در ادامه اظهار داشت: تمامی اطلاعات مربوط به شرکت های فعال در این حوزه و قیمت تمامی تجهیزات و ملزومات به صورت مرتب در سایت این اداره اطلاع رسانی می شود.

گلابگیران خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه برای نخستین بار ایمپلنت های دندانی قیمت گذاری و در سایت نیز اعلام شد، قیمت های آمالگام (مواد نقره ای رنگ که برای پر کردن دندان استفاده می شود) و مواد کامپوزیت (مواد همرنگ دندان) نیز بزودی در سایت این اداره اعلام خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *