چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۴

انتقاد جهانگیری از نابودی زمین‌های کشاورزی

سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 439327
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: چه معنایی دارد زمینی که قابلیت سه بار کشت را داراست، تغییر کاربری داده شود؟
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، اسحاق جهانگیری شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری مازندران در ساری، با اشاره به اینکه "استان مازندران فرصت‌های زیادی برای توسعه دارد و باید مسایل استان را طوری مطرح کرد که با ارائه برنامه‌های استانی بتوان آن را به سمت و سوی درستی پیش برد"، اظهار کرد: نباید همیشه از مشکلات گفت و طوری فضای استان را نشان داد که مدیران استان ناتوان جلوه کنند.

وی با بیان اینکه "مازندرانی‌ها حق بزرگی بر گردن دولت تدبیر و امید دارند و رئیس‌جمهور گفت وقتی به مازندران وارد شدم فهمیدم که فضای انتخابات عوض شده است"، افزود: مازندرانی‌ها در انتخابات سال ۹۲ کار اصلی را انجام دادند و هر حرکتی که لازم بود از جایی آغاز شود و به سایر کشور تسری پیدا کند، از همین مازندران شروع شد.

جهانگیری با اشاره به اینکه مازندران باید برای جلب سرمایه‌های خارج از کشور طرح‌هایی آماده داشته باشد و سرمایه‌گذاران را هدایت کند، تاکید کرد: سال ۹۴ از نظر اقتصادی سخت‌ترین سال برای کشور است و باید در این زمینه مدیریت درستی اعمال شود.

وی با بیان اینکه "باید طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی واگذار شود"، گفت: از همین رو، ارزیابی مدیران استانی نیز بر این منطبق شد که طرح‌های نیمه‌تمام را به بخش خصوصی واگذار کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور درباره تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیز اظهار کرد: چه معنایی دارد زمینی که قابلیت سه بار کشت را دارد، تغییر کاربری داده شود؟ دولت با آرامش و ویلا داشتن افراد مخالف نیست اما به زدوبندهای اداری که ناحق ایجاد می‌شود حساس است.

وی مازندران را استان با استعدادی معرفی کرد که می‌تواند از نظر توسعه در صدر اقتصاد کشور قرار گیرد و در ادامه گفت: بزرگترین بندر و دریای خزر را امروز در مازندران بازدید کردم ولی انتظار بیشتری از این بندر داشتم.

جهانگیری با بیان اینکه "وجود جنگل، میزان بارندگی، جمعیت خوش‌فکر و باسواد و نزدیکی مازندران به پایتخت یک موقعیت استثنایی است و از این رو مازندران باید رتبه اول توسعه کشور باشد"، تصریح کرد: در کنار توسعه مازندران، یک کار خلاف محیط زیست هم نباید انجام شود.

وی ادامه داد: در مازندران صنعت فولاد راه‌اندازی نکنید. برای توسعه اگر نتوانید صنعت فولاد بیاورید صنعت آی‌تی را می‌توانید گسترش دهید زیرا به گفته مسئولان این حوزه در مازندران قابلیت اشتغال‌زایی ۱۰۰ شغل در این بخش وجود دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم اتمام پروژه‌های مازندران در بخش راه‌سازی، اظهار کرد: جاده فیروزکوه در سال ۹۴، جاده هراز در سال ۹۵، قطعه یک آزادراه تهران شمال در سال ۹۶ و قطعه ۴ آن تا پایان سال ۹۴ افتتاح می‌شود.

جهانگیری ، با بیان اینکه استاندار مازندران و وزیر راه باید پیگیر اتمام این پروژه‌ها باشند، بر ضرورت تکمیل سدهای استان نیز تاکید کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دغدغه دولت درباره رفع بیکاری جدی است، گفت: مذاکرات هسته‌ای از افتخارات تاریخ ایران به شمار می‌رود.

جهانگیری در شورای اداری استان مازندران اظهار کرد: مدیریت موضوع هسته‌ای در دولت روحانی برای یک دوره ریاست جمهوری کافی است.

وی با اشاره به تدابیر رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: دولت روحانی سه هدف اینکه دنیا حق هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسد، از دستاوردهای هسته‌ای کشور حفاظت شود و به تحریم‌های ظالمانه پایان دهد را دنبال کرد.

جهانگیری با بیان اینکه مذاکره با ۱+۵ یکی پیچیده‌ترین مذاکرات دیپلماسی دنیا بود و اینکه ایران در یک طرف و ۶ کشور در طرف دیگر قرار داشت قطعا یکی از افتخارات تاریخ ملت ایران بود، افزود: این مذاکرات نشان داد که چگونه با عزت در این مذاکره تعامل شد و نشان دادیم که جمهوری اسلامی دستاوردهای مهمی داشته و از سویی تربیت نیروی انسانی در عرصه دپیلماسی یکی دیگر از این دستاوردها بوده است.

وی با اشاره به اینکه قطعا جمهوری اسلامی در چند صد سال اخیر در منطقه در زمره کشورهای قدرتمند بوده و ایستادگی ملت ایران جزء استثنایی‌ترین اتفاقات به شمار می‌رفت، تصریح کرد: دشمنان فکر می‌کردند با تحریم‌های ظالمانه ملت ایران لب به اعتراض می‌گشاید و صنایع ورشکست خواهند شد.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه آمریکا می‌داند که بدون ایران نمی‌تواند با داعش مبارزه کند و این مهم است که بتوانیم از اقتدار و موقعیت کشور دفاع کنیم، ادامه داد: بحث‌هایی درباره توافق هسته‌ای در آمریکا مطرح می‌شود که به خودشان مربوط است و این موضوع باید در درون کشورها حل شود.

وی با اعلام اینکه طبق سند چشم‌انداز ۲۰ ساله مورد تاکید رهبری -که بیش از ۱۰ سال از آن گذشته است- ایران باید قدرتمندترین کشور در خاورمیانه باشد و تحقق این خواسته وظیفه مسئولان است، افزود: در حال حاضر تحریم‌ها به پایان رسیده و دغدغه مسئولان در خصوص بیکاری جدی است تا جوانان بتوانند با تامین هزینه، زندگی خود را اداره کنند.

جهانگیری با اشاره به اینکه آنکه بیش از همه درخصوص مذاکرات جیغ می‌زند اسراییلی‌ها هستند، یادآور شد: اگر آمریکایی‌ها به سمت و سوی اسرائیلی‌ها و عربستانی‌ها گرایش پیدا کنند معنایش این است که برخی سیاست‌مداران آمریکایی می‌خواهند با پول کشورهای دیگر به منافع سیاسی خود برسند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشورهای جهان برای بهره‌گیری از بازار ایران گوی سبقت را از هم می‌ربایند؛ می‌خواهیم تولید، صادرات و توسعه کشور، رفاه مردم در اقتصاد ایران براساس نسخه اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد و باید این مهم در روابط خارجی لحاظ شود.

وی عنوان کرد: نسخه اقتصاد مقاومتی به معنای سیاست‌های عالمانه و دقیق برای توسعه کشور است و همه مدیران باید از آن تبعیت کنند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه از اواخر امسال حرکت توسعه و رشد اقتصادی به صورت شتابان اجرا خواهد شد، یادآور شد: باید مدیریت الکترونیک را فعال کرده و حرکت مبارزه با فساد را با شدت و حساسیت بالا دنبال کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خیلی جالبه مسئولان اجرایی به جای عمل انتقاد می کنند ولی در اصل این ما مردم باید انتقاد کنند
سالتاوار
من تاکنون ندانستم که مسئولان واقعا به فکر کشاورز و زمین کشاورزی هستند یا اشک تمساح می ریزند.
Iran, Islamic Republic of
لطفاً این مطلب را به اطلاع همگان برسانید اخیراً یک عده زمین خوار در سواحل خزر در استان گیلان اقدام به تصرف ساحل کرده اند. و جنگل های بخشی از این ساحل را دارند پاک تراش می کنند. آدرس دقیق آن عبارت است از : 50 هزارمتر از اراضی ساحلی (لب ساحل - ما بین رودخانه اصلی 57 وپره هفت تیر میانده خاله سرا 57) . لطفاً تا دیر نشده و در آنجا برج و بارو نساخته اند به اطلاع خانم ابتکار برسانید . به اطلاع مقامات برسانید. خدایا شاهد باش که ما گفتیم.
Iran, Islamic Republic of
چه معنایی دارد زمینی که قابلیت سه بار کشت را دارد، تغییر کاربری داده شود؟ واقعا چه معنایی دارد اقای معاون که وقتی در شمال برنج مرغوب بقول شما سه بار تولید میشه از خارج بیحساب و کتاب وارد بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟