شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۸
نگاهی فرامتنی به سوء استفاده از نتیجه مذاکرات هسته ای

برجام؛ مسأله این نیست/ جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای، برای شیفتگان غرب، راه میان‌بُر شیطان بزرگ است!

سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 439295
«برجام» اگر به عنوان راه میانبر شیطان بزرگ در راهیابی فرهنگی و فکری در ایران برگزیده شده باشد، آن وقت است که زمزمه‌های داخلی و همنوایی برخی رسانه‌ها، جریانها و افراد معلوم الحال همیشه شیفته غرب، معنا و مفهوم خاص خود را پیدا خواهد کرد.
برجام؛ مسأله این نیست/ جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای، برای شیفتگان غرب، راه میان‌بُر شیطان بزرگ است!
جهان نيوز ـ محمد ودود حیدری: هر چه روزها، هفته‌ها و ماه‌های بیشتری از زمان جمع‌بندی مذاکرات ۱+۵ با ایران عبور می‌کنیم، ابعاد جدی‌تری از موضوع های پیرامونی و چه بسا دلایل و چرایی وقوع «برجام» شروع به خودنمایی می‌کند.

به نظر می‌رسد نیاز به اثبات این بحث نباشد که طرفهای مذاکره‌کننده و در رأس آنها دولت آمریکا نیاز مبرم و ویژه‌ای به «برجام» در موقعیت کنونی داشتند و دارند؛ توافقی که به باور آنها شاید بتواند همزمان سبب مهار رشد انقلاب اسلامی، جلوگیری از نفوذ بیشتر در منطقه غرب آسیا و محدودسازی توان نظامی و دفاعی آن شود و مهمتر از همه راه نفوذ و ورود به قلعه مستحکم ایران اسلامی را برایشان هموار سازد.

«برجام» اگر به عنوان راه میانبر شیطان بزرگ در راهیابی فرهنگی و فکری در ایران برگزیده شده باشد، آن وقت است که زمزمه‌های داخلی و همنوایی برخی رسانه‌ها، جریانها و افراد معلوم الحال همیشه شیفته غرب، معنا و مفهوم خاص خود را پیدا خواهد کرد.

به خاطر داریم که در روزهای نخست پس از جمع بندی «برجام»، برخی نداها و نواها در داخل، از مذاکره با آمریکا در خصوص مسایل مختلف و حتی ایجاد رابطه با شیطان بزرگ سخن گفتند و بازگشایی سفارت آمریکا در تهران را غیر ممکن ندانستند. اکنون اما به نظر می‌رسد اهمیت جلوگیری از بهره‌برداری از «برجام» به عنوان مسیر تسهیل شده ورود نرم دشمنان قسم خورده ملت، از تصمیم‌گیری در خصوص خود «برجام» نیز بیشتر و راهبردی‌تر باشد.

نتیجه تلاشها، رفت و آمدها و مذاکرات فشرده دیپلماتهای زحمت کش سیاست خارجه کشور اگر قرار باشد به جای تثبیت حقوق حقه ملت ایران، انداختن فرش قرمز پیش پای صاحبان دستهای چدنی پوشیده شده با دستکشهای مخملین باشد، قطعاً مورد پذیرش هیچ عقل سلیمی نخواهد بود.

وقت آن رسیده است که نگاهی فراتر از خود «برجام» به «برجام» داشته باشیم. برجامی که حافظ حقوق ملت خواهد بود و در مراجع رسمی کشور قابلیت تایید خواهد داشت که منافاتی با اصول و مبانی مورد تأکید انقلاب اسلامی که بارها و بارها توسط مردم همیشه در صحنه امضا شده است، نداشته باشد.

بیش از ۶۰ سال خصومت شیطان بزرگ با مردم ایران و سنگ‌اندازی‌ها و دشمنی‌هایش با انقلاب اسلامی کوچکترین تردیدی در دشمن بودن ایشان باقی نگذاشته است. حواسمان باشد «برجام» نتیجه مذاکره با «دشمن» بوده است و کسی که در آن طرف میز مذاکره حاضر می‌شد، دشمن بوده است و عقلا امید و اعتماد به دشمن، باطل و همراه با خسران خواهد بود. آشتی‌ناپذیری انقلاب اسلامی با استکبار، حمایت از مظلومان و مستضعفان عالم و حرکتهای مقاومت علیه صهیونیستها که جزو مبانی مکتبی و اصول گفتمان انقلاب اسلامی هستند، موضوعهایی نیستند که با «برجام» و امثال آن از دستور کار خارج شده و یا عدولی از آنها صورت پذیرد. امروز دست برتر در منطقه غرب آسیا از آن انقلاب اسلامی ایران است و شاید در هیچ برهه‌ای از ابتدای پیروزی تاکنون حرکت اسلامی ملت ایران تا این حد نزدیک به اهداف منطقه‌ای و تأثیرگذار در آنها نبوده است.

در پایان اینکه مسأله اصلی امروز ما تأیید یا رد «برجام» نبوده و نیست و آنچه مهمتر و راهبردی‌تر به نظر می‌رسد، جلوگیری از سوء استفاده دشمن از این موضوع، بستن راه‌های بهره‌برداری ناصحیح ایشان و اعتماد به توانمندی‌ها و ظرفیتهای امروز انقلاب اسلامی است. اندیشه خام حضور آمریکایی‌ها در ایران به دلیل در تضاد بودن ماهیت استکباری ایشان با مبانی انقلاب اسلامی، جایی در این مرز و بوم ندارد و خواب پریشان غرب پرستان مردم‌بیگانه، تعبیری درست در پی ندارد.
مرجع : روزنامه قدس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
عموم مردم باید توجه کنند که با یک رای بدون بصیرت و شناخت کافی که به درون صندوق ها ریخته می شود، ممکن است کسانی بر سر کار آیند که انقلاب و امام و شهیدان را به اجانب بفروشند. هوشیار باشیم!
اینکه دارند امام و ولایت فقیه را تحریف می کنند و بجز مردم ایران به همه لبخند می زنند...خبری در راه است
مسعود دیپلمات
United States
با همه این حرف ها تازه می گویی ممکن است ؟ مگر الآن سر کار نیستند؟
بهنوش
مدتها است در جامعه ايران افراد اقليتي وجود دارند كه ظاهرشان به باطنشان نميخورد . يعني ظاهرا شكل و شمايل افراد مذهبي را دارند و حتي روحاني هستند اما اعمالشان و حتي گفتارشان و عملكردشان و اطرافيان و دوستانشان شبيه سكولارها و ضد انقلابها و شيفتگان غرب عمل ميكنند .
بنده با توجه به اشتياق زايد الوصفي كه اين افراد به غرب و به ويژه آمريكا نشان ميدهند نام اين گروه افراد را جبهه غشي ها گذارده ام . يعني كار از علاقه و شوق و محبت گذشته و اين گروه به سمت آمريكا غش كرده اند !!!
تا كنون هم در كشور منشا ء هيچ خدمتي به ملت و نظام و اسلام نبوده اند و كارنامه ايشان مملو از دعوا جنجال هوچي گري فرافكني و امثالهم است .
بيشترين خدمت به دشمن و خيانت به كشور هم ... ايشان اتفاق مي افتد . به نظر شما اينها اتفاقي است ؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
نه سازش نه تسلیم
نبرد با استکبار...
به عمل کار برآید ، به شعار دادن نیست.
صالح عباسی
Iran, Islamic Republic of
به حول و قوه الهی اجازه نمیدهیم رویای آمریکا برای تسلط دوباره بر کشورمان محقق شود.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اصولا" چرا به شيفتگان غرب اينهمه ميدان داده مي شود در جمهوري اسلامي كه داراي نشريه و تريبون و پست و سمت هاي دولتي و غير دولتي را در اختيار بگيرند و زمينه سازي براي حضور شيطان بزرگ بكنند .
خدا مي داند چقدر مدير و اساتيد دانشگاه را از ميان شيفتگان غرب انتخاب كرده اند خصوصا" در دولت تدبير و اميد !!!!