شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

واکنش سازمان ملل به جاسوسی آمریکا

سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 439291
سازمان ملل به گزارش روز شنبه یک روزنامه آمریکایی که نشان می‌دهد این نهاد بین‌المللی هدف همکاری‌های جاسوسی یک شرکت مخابراتی آمریکا و دولت این کشور بوده، واکنش نشان داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سازمان ملل متحد انتظار دارد کشورهای عضو، حریم خصوصی این نهاد بین‌المللی را رعایت کنند.

به گزارش رویترز، سازمان ملل متحد علاوه بر این اضافه کرد در حال ارزیابی نحوه واکنش به گزارش‌هایی است که نشان می‌دهند شرکت غول مخابراتی AT&T به آژانس امنیت ملی آمریکا برای جاسوسی از ارتباطات سازمان ملل جاسوسی کرده است.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز روز شنبه با استناد به اسنادی تازه افشا شده از آژانس امنیت ملی آمریکا فاش کرده بود که AT&T به موجب یک حکم محرمانه دادگاه به آژانس امنیت ملی آمریکا برای جاسوسی از تماس‌های تلفنی مقر مرکزی سازمان ملل که از مشتریان این شرکت غول مخابراتی آمریکا بود کمک کرده بود.

وانیا مائستراسی، سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: «واضح است که ما تدابیری برای تضمین ایمنی و امنیت‌مان داریم. در حال بررسی این گزارش و نحوه واکنش به آن هستیم.»

این مقام سازمان ملل افزود: «مقامات آمریکا قبلاً به ما درباره اینکه در گذشته از ما جاسوسی نکرده‌اند و اکنون هم این کار را انجام نمی‌دهند، ضمانت‌هایی داده بودند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *