شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۸
۴۶

پیشنهاد چینی‌ها به ایران برای خرید یک جنگنده 'بسیار پیشرفته'

سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۲۷
کد مطلب: 439271
یک وبگاه چینی نوشت: جی ۱۰هواپیمایی است که دارای ویژگی قدرت رزمایش عالی، قدرت شلیک قوی و تجهیزات بسیار پیشرفته هوایی می‌باشد که می‌تواند با هرگونه جنگنده نسل سوم کشورهای همسایه‌اش مقابله کند.
پیشنهاد چینی‌ها به ایران برای خرید یک جنگنده
به گزارش جهان، یک وبگاه تحلیلی چینی در گزارشی نوشت: جنگنده چینی «جی _۱۰» چند منظوره گزینه‌ای مناسب برای ایران است به ویژه اگر این قدرت منطقه‌ای تصمیم گیرد ناوگان فرسوده جنگنده نظامی خود را ارتقا دهد.

بنوشته وبگاه «چاینا اینفورمیشن» «وانگ یانان» از تحلیلگران امور هوا، فضای چین در این زمینه گفت: « هنگام لغو کامل تحریم‌ها علیه ایران، این کشور بطور یقین به نوسازی ناوگان نظامی و غیر نظامی خود اقدام می‌کند. در این بین جت جی _ ۱۰ گزینه خوب برای ایران است زیرا این جنگنده قادر به اجرای کامل عملیات‌هایی است که آن‌ها می‌خواهند.»

این کارشناس چینی که معاون سردبیری یک نشریه چینی امور هوا، فضا نیز است، در ادامه افزود: «جت جی _۱۰ علاوه بر نبرد هوایی، در اجرای عملیات هوا به سطح و ضد کشتی نیز قابلیت دارد. از سویی ایرانیان باید متوجه شده باشند که چین در بین عمده صادرکنندگان تسلیحات نظامی، قابل اطمینان‌ترین تامین کننده تجهیزات نظامی است. چین در زمینه‌ پرداخت‌های مالی نیز انعطاف پذیر است.»

وانگ گفت که همگام با توسعه نسل بعدی جنگنده‌های چین احتمال زیادی وجود دارد که صنایع هوایی این کشور فن‌آوری بکار رفته در جی _۱۰ را به خریداران انتقال دهد.

بنوشته این رسانه چینی، این اظهار نظرها زمانی عنوان می‌شوند که گمانه زنی‌های گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی چون دبکا فایل (وبگاه تحلیلی رژیم اسرائیل) مبنی بر موافقت پکن با فروش ۱۵۰ جت جی _ ۱۰ پیشرفته چینی به ایران به میان آمده بود.

بر اساس این گزارش، جی _۱۰ جنگنده نسل سوم با قابلیت‌های چند منظوره‌ای است که کارشناسان نظامی از آن به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین جت‌های جنگنده جهان یاد می‌کنند به طوری‌که قابل برابری با آخرین مدل جنگنده «اف _۱۶ فالکون» آمریکا است.

«فو ژیانشاو» کارشناس امور تجهیزات هوایی چین نیز درباره نیاز ایران به جنگنده‌های جدید تاکید کرد که این کشور علاقه‌مند به خرید جنگنده جی _۱۰ است.

فو در این زمینه گفت: «جی _۱۰ می‌تواند با هرگونه جنگنده نسل سوم کشورهای همسایه ایران مقابله کند زیرا این هواپیما دارای ویژگی قدرت رزمایش عالی، قدرت شلیک قوی و تجهیزات بسیار پیشرفته هوایی است.»

این کارشناس چینی همچنین گفت: «عامل دیگر محدودیت ایران در زمینه خریدهای تسلیحاتی است و درباره خرید جنگنده‌های نظامی من حدس می‌زنم که این کشور تنها می‌تواند چین یا روسیه را انتخاب کند.»

این کارشناس چینی در خاتمه پاکستان، و نه ایران را از جمله اولین خریداران جی _۱۰ نام برد. ظاهرا پاکستان قصد خرید ۳۶ جنگنده چینی جی _۱۰ را که در سال ۲۰۰۹ سفارش داده بود، دارد.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ولمون کن بابا همین مونده که چنگده ارتش مملکت رو هم بریم از چین بیاریم مگه کولر گازیه ؟!!!!
تحریمیم میفهمی؟!تحریمیم میفهمی؟!تحریمیم میفهمیتحریمیم میفهمی؟!تحریمیم میفهمی؟!تحریمیم میفهمیتحریمیم میفهمی؟!تحریمیم میفهمی؟!تحریمیم میفهمی
تحریمیم میفهمی؟!تحریمیم میفهمی؟!تحریمیم میفهمیتحریمیم میفهمی؟!تحریمیم میفهمی؟!تحریمیم میفهمیتحریمیم میفهمی؟!تحریمیم میفهمی؟!تحریمیم میفهمی
تحریمیم میفهمی؟!تحریمیم میفهمی؟!تحریمیم میفهمیتحریمیم میفهمی؟!تحریمیم میفهمی؟!تحریمیم میفهمیتحریمیم میفهمی؟!تحریمیم میفهمی؟!تحریمیم میفهمی
تحریمیم میفهمی؟!تحریمیم میفهمی؟!تحریمیم میفهمیتحریمیم میفهمی؟!تحریمیم میفهمی؟!تحریمیم میفهمیتحریمیم میفهمی؟!تحریمیم میفهمی؟!تحریمیم میفهمی
آره مثل کره شمالی...
حامد
اولا چنگنده نه ، جنگنده

دوما پس ما واسه چی با دنیا ارتباط برقرار میکنیم برای اینه که از تکنولوژیشون بهره ببریم دیگه!!!!
جنس بنجل چینی نخریــــــــــــــــــــــــــــــد
یکیش رو بخرید و بعد مزیتهای فنی اون رو کپی برداری کنین برای جنگنده های خودمون.
Iran, Islamic Republic of
اف ۱۴ بیش از ۴۰ ساله در اختیارمون هست تونستیم کپی کنیم؟
قدرت منطقه ای ، ناوگان فرسوده !!
Iran, Islamic Republic of
...
Ireland
قدرت موشکی
جنگده نسل سوم ؟؟؟؟ جزو پیشرفته ترین جنگنده های جهان ؟؟؟ همتراز با f16 بلاک 60 ؟؟؟
کدوم یکی از کشورای منطقه جنگنده نسل سوم دارن؟
تقریبا همشون جنگنده های نسل 4.5 دارن.
حتی هواپیماهای f14 و میگ 29 و میراژ f1 خودمونم نسل 4 هستن
با جنگنده نسل 3 میخوایم امنیت آسمان ایرانو تامین کنیم؟ اونم از نوع چینی که کپی ناشیانه ای از f16 آمریکایی با موتور کپی شده روسی هست !
همچین اطلاعات میدی که انگار تو مراحل طراحی و ساختش حضور کامل داشتی!
برادر من چین متاسفانه تو کشور ما بدنام شده اونم بخاطر اینکه واردکنندگان ما بخاطر منافع شخصی خودشون جنس بنجول که بمراتب ارزونتره رو وارد میکنن.
و الا چنین در زمینه های مختلف بهترین کالاها رو میزنه و در اروپا و آمریکا گسترده ترین بازار رو داره.از لوازم خانگی گرفته تا تلفن همراه و لاستیک ماشین و لپ تاپ و تبلت و ...
شما تو اروپا و آمریکا هم بری پر از اجناس مرغوب چینیه که به خاطر نیروی ارزان و فراوان کار در چین این کالاها ارزونترین هستند و بیشترین مشتری رو دارند.
France
اين كه غير اخلاقيه
چین بهتر است دلارهای بلوکه شده ایران را پس بدهد . ایران خودش جنگنده های مدرنی ( مثل صاعقه و ...) میسازد .
طاهر
عزیز من

نظر شما مثه این میمونه که قراره یه گروه به خونه من میخان حمله کنن من میام به شما میگم کمکم کن، اونوقت پسر من بهم بگه تو برو پولی رو که بهش قرض دادی بگیر من خودم از خونه حفاظت میکنم.

واقعا احمقانه است طرز تفکر بعضیاااا
Iran, Islamic Republic of
....
تصمیم عاقلانه ای نیست...
محمد
ترمزش مثل هوو نباشه.
بسیار پیشرفته نیست ولی نسبت به جنگنده های موجود عالیه
م علی
g14 هواپیمای پیشرفته 2015 است
g10 هواپیمای پیشرفته 2003 بود

فکر کنم بیش از یک دهه از دنیای چین هم عقب باشید.

بسیار پیشرفته !!!!
j10 هست پروفسور
برادر g10 نیست j10 هست!
یه جستجو کنید متوجه میشید.
هوشنگ صلح جو
Iran, Islamic Republic of
کاری نکنین که روح توافق رو به خطر بندازه.
دکتر ظریفکیر برای این توافق خیلی زحمت کشیده.
آرش
اگه زحمت های دکتر جلیلی نبود نمیتونست یک قدم برداره. سختی ها رو جلیلی تحمل کرد ، و ظریف راحت پا به عرصه گذاشت.
به نظر من این هم یک برنامه از قبل تعیین شده است
یعنی درمذاکرات قرار شده فعلا این جنگنده آشغال چینی رو به مابدن ودهن ایران ببندن تا 8سال دیگه
پاکستان خودش تولید کننده این جنگنده است
به درد ایران با این هجم بالای تهدیدات نمی خوره
دلواپس عزت ایران
Iran, Islamic Republic of
موافقم .دقیقا برنامه ریزی شده است همانند جمله ظریف که موجودیت دولت یازدهم را به سرنوشت مذاکرات ربط میداد و چیزی که برایش مهم نبود عزت ایران بود قطعا برای اینکه نظر چین را به توافق جلب کند قول خرید این جت ها را داده . ما باید به فکر تولید جت های جنگی برای خودمان باشیم وگرنه خرید نظامی از کشورهای دیگر گر چه تا حدی امنیت ما را حفظ میکند اما اگر همین قدرتها در جنگی که ایران درگیر باشد. چنانچه پیروزی ایران را نخواهند که نمیخواهند خیلی راحت ضد آن مثلا جنگنده را به حریف میدهند و یا موشکها و سلاحهای ضد آن جنگنده را به حریف میدهند.پس نباید پول و وقت خودمان را صرف خرید این دست سلاحها کنیم.
علی
آنقدر جنس بنجل چینی دیده ایم، که شنیدن ساخته شدن جت پیشرفته چینی بیشتر به جوک شبیه است.
میثم
Austria
خیلی جالبه که چین گفته این هواپیما ی جنگنده نسبت به جنگنده های کشورهای همسایه ی ایران دست برتری دارد . طرف معلوم نیست ایران را چی حساب کرده که اینو گفته و خیلی ام برا خودش نوشابه باز کرده . باید بهش گفت جیگر خودتی عزیز, هروقت این مالت تونست با جنگنده هائی مثل اِف 35 واِف 16 ,هواپیماهای شکاری بمب افکنهای فرانسه, انگلیس , المان ,سوئد, روسیه,ووو سرشاخ شد بعد حرف میتونی بزنی .
م
United Kingdom
از چین طلبکاری مالی داریم که نمی دهد مگر اینکه یک چیزی از اونها کالا به کالا بخریم البته کالای ما نفت بوده واست
Iran, Islamic Republic of
ماشاالله چقدر کارشناس نظامی داریم در این سایت جهان . خوبی ما ایرانی ها اینه که در هر موضوعی خودمان را کارشناس می دانیم .. قابل توجه دوستان محترم که بحث تکنولوژی نظامی چین رو با بقیه صنعتش مقایسه نکنید مثل صنعت خودمون .. چین بالواقع از نظر انسانی بعلاوه تجهیزات تنها ابر قدرت جهان است که آمریکا رو می تونه قورت بده فقط زمین کمتر داره که اونهم دست همسایه اش روسیه است ... پس داداش نتیجه اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.....
هاشم
گل گفتی داداش

هر بچه پیش دبستانی شده کارشناس مسایل!!!
ظاهرا دوستان دچار سوتفاهم شدن. عزیزان! چین داره جنس درجه یک به امریکا صادر میکنه. حالا اینکه دلال های ایرانی جنس بنجل چینی رو به ایران وارد می کنن دلیل نمیشه فکر کنید همه محصولات چینی بنجل هستند!
چین پایگاه های اطلاعاتی لاکهید مارتین رو هک کرده و بسیاری از نقشه های پیشرفته رو سرقت کرده.
چیزی که باعث نگرانی امریکایی ها شده.
Iran, Islamic Republic of
در حال حاضر تنها ابرقدرت جهان از نظر اقتصادی . نیروی انسانی و البته نظامی چین است . امریکا در این بین مثل بچه شرور یک مدرسه ای میمونه که خیلی می خواد خودش رو بزن بهادر و قوی نشون بده در حالی که بچه های گنده تر از اون هم تو اون مدرسه هستند که زورشون بیشتره ولی طبیعتشون آرومتره ... مثل گالونی در کارتون بچه های مدرسه والت .... اگر اتفاقی بیفته آمریکا رو می بینمک که با مچ دست پیچ خورده رو هوا آویزونه .... در حالی که چین اون رو با یک دستش بلند کرده ....
سعید110
مگه جی بیست چشه؟!
تازه همین جی بیست، به فرودگاه ایران ننشسته، کهنه میشه و چیزای تازه تری جاشو میگیره
در افق میان مدتتم ایران با چین تعارض منافعی جدی ای نخواهد داشت که نگرانی خاصی بخواد داشته باشه
به کمتر از اون عمرا راضی بشوید.
به اعتقاد بنده اصلی ترین بخش از هر مذاکره اینچنانی انتخاب صحیح و هنر قبولاندن آن است.
مسعود دیپلمات
خرید هرگونه تسلیحات از دشمن بلقوه و یا بالفعل، حماقت محض است. زیرا:
اولا کمک به صنعت و اقتصاد دشمن است. در واقع خود زنی است.
ثانیا" نتیجه اش رقابت و تقابل تسلیحاتی و گسترش خصومت است.
ثالثا" وابستگی و اسارت است.
بنابراین باید در تولید تسلیحات هرچند هم که گران تمام شود، خودکفا بود.
Iran, Islamic Republic of
اگه می تونستیم تولید کننده خودرو باشیم الان امیدی برای تولید هواپیما و ... هم داشتیم. حیف که مدیران بی کفایت فرصت ها رو به هدر دادن.
ﺣﺴﺎﻡ
United States
اﮔﻪ ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺱ ﻫﺎﻱ ﻧﻆﺎﻣﻲ ﻣﺎ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﺑﺪﻥ ﺑﻪ ﺩﺭﺩ ﻣﺎ ﻣﻴﺨﻮﺭﻩ ﺣﺘﻤﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺩاﺧﻞ اﻳﺮاﻥ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺑﺸﻪ
محمد ابراهیم شهلایی
بنده سرهنگ باز نشسته ارتش هستم و بر اساس تخصصم فکر میکنم
جنگنده j10 کمی ضعیف است و ایران میتواند به جای آن su-30 , su -33- su 53 , MIG35 را جایگزین آن نماید
سیستم های روسی بسیار کارامد هستند و قابلیت مقابله با همه جنگنده های سری F امریکا را دارند
Iran, Islamic Republic of
شزمنده اف ۱۴ما میتونه جلو اف ۱۶ ایستادگی بکنه؟
Iran, Islamic Republic of
بله اف ۱۴ قدرتی بیشتر از اف ۱۶ داره و اف ۱۶ یک جنگنده چند منظوره هست
اف ۱۴ رو با اف ۱۵ میشه مقایسه کرد اف ۱۶ بعد از اینا قرار میگیره
United States
سلام. خودتان بهتر مبدانید امروزه جنگنها ۸۰درصد هوایی است اما ایران اگر واردی جنگی شود میخواد باجنگندهای اف۵ فانتوم۴ سوخو۲۴ ضعیف ترین نوع میراژ فرانسوی یا یه جنگنده نسل سومی جی۷چینی یا با جنگندهای که خودش ساخته بطور محدود آذرخشفک کنم ۶یا۷ فروند یا صاعقه یک ودو که همان اف ۵ های امریکایی هستند بهترین هواپیماهای ما میگ۲۹نسل چهارمی باتعداد حدود ۲۵..۲۶فروند یا اف۱۴که تعداد اونها به۴۰فروند میرسه که که تنها۲۳یا۲۴فروند عملیاتی هست حلا جنگنده قاعره رو ساختن بناظر و به گفته ایرانیان یک جنگنده در حد اف۱۶ امریکایی یا سوخو۳۰ یا۳۴ روسی هست گفتن ب تولید انبو میرسونیم و از قاعر۳۱۳حدود۳۱۳فروند تولید خواهیم کرد ببینیم انجام میدن یانه ببینم چند سال طول میکشه ایران حداقل ب جنگندهای نسل ۵ به تعداد ۶۰۰تا۸۰۰فروند احتیاج داره قدرت باید بگم ایران از نظر هوایی بسیار ضعیف و حرفی برای گفتن نداره و ۸۰ورصد جنگندهای ما بیشتر برای عملیاتهای باید انجام بشه که بصورت موشک بره بزنه به هدف یا کارآمد خاصی نداره ب امید روزی که جی ۱۶..۱۸..۲۰ چینی..سوخو۳۰..میگ۳۵روسی..میگ۳۱..یا رافائل یا تایعون یا جدیدترین جنگنده میراژ در نیروی هوایی کشورمون باشیم ایران قدرت خرید این هواپیماها رو هر کدوم۱۵۰فروندیا۲۰۰فروند داره با تشکر
امیر
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
با توجه به امکانات و تهدیدات، نیروی هوایی در دکترین دفاعی ایران، عمدتا ماموریت پشتیبانی از واحدهای زمینی، و حملات نامتقارن خصوصا در دریا را به عهده دارد و عمده مسئولیت پدافند، با یگانهای موشکی، آفند با نیروی هوا فضای سپاه و شناسایی با یگانهای پهبادی خواهد بود
بنابراین برای ما که ایجادحداکثر توان دفاعی با حداقل هزینه اهمیت حیاتی دارد، خریدهای کلان جنگنده حتی از نوع غربی نیز بهترین گزینه نخواهد بود
علی
Iran, Islamic Republic of
ان شاءالله که ۲۰۰۰ هواپیما خریداری شود برای قدرت اسلام و انقلاب
یا لثارات الحسین
علی
Iran, Islamic Republic of
یادم رفت این هم بگم
ایران دارای۸۰۰۰۰۰۰۰هشتاد میلیون صاعقه است
Iran, Islamic Republic of
سلام با مرور توانایی و تجهیزات جنگنده های روسی و چینی و بررسی توان دفاعی همسایگان و کشور های حاشیه ی آنها، کارشناسان این بحث را وادار به بررسی عمیق آنها برای انتخاب گزینه ی مصلحتی وادار میکند ،.