جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

اعلام علت تاخیر پروازهای فرودگاه امام(ره)

دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 439192
مدیرکل فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: در ساعات پایانی روز گذشته به دلیل بروز نقص فنی در سیستم هیدرولیک ایرباس ماهان و نشت روغن روی باند فرودگاه، انجام پروازها تا زدودن کامل روغن از روی باند لغو شد و این امر به بروز تأخیر در انجام برخی پروازهای امروز این فرودگاه انجامید.
به گزارش جهان، حمیدرضا سیدی در گفت‌وگو با فارس،‌ اظهار داشت: ساعت ۲۱:۳۴ شب گذشته یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۴۰ متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان به شماره پرواز ۰۷۷ که فرودگاه امام خمینی (ره) را به مقصد شانگهای ترک کرده بود، به علت مشاهده نقص فنی در سیستم هیدرولیک به فرودگاه برگشت و در ساعت اولیه بامداد امروز به زمین نشست.

وی ادامه داد: در این اتفاق به مسافران آسیبی وارد نشد، اما سیستم هیدرولیک هواپیما قفل ‌ و موجب نشت روغن در سطح باند فرودگاه شد.

سیدی اظهار داشت: با تلاش دست‌اندرکاران، هواپیما تا ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز از باند خارج و سطح باند از این آلودگی زدوده شد.

سیدی ادامه داد: در اثر بروز این اتفاق تعدادی از پروازهای ورودی به فروگاه امام خمینی (ره) نظیر پرواز ماهان‌ایر از استانبول، پرواز ترکیش ایرلاین از استانبول و پرواز ایرلاین اتریشی از وین مجبور به استفاده از فرودگاه اصفهان شدند که پس از نشست در این فرودگاه و سوخت‌گیری مجدد، حدود ساعت ۶ تا ۷ صبح وارد فرودگاه امام (ره) شد.

وی با بیان اینکه همه پروازهای خروجی فرودگاه امام (ره) با تأخیر مواجه شد اظهار داشت: پروازهای ترکیش ایرلاین به استانبول و ایرلاین اتریشی به وین، به علت پُرشدن سقف پروازی کرو پروازی، پروازهای خود را باطل کردند که مسافران به هتل فرودگاهی منتقل شدند و در ساعت ۱۷ امروز این پروازها انجام خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: ضمن عذرخواهی از مسافرانی که با تاخیر پروازی مواجه شدند اعلام می‌کنیم که بروز این مشکل به علت نداشتن باند دوم در فرودگاه امام است که در سال‌های گذشته برای توسعه آن اهتمام جدی وجود نداشت‌ و امروز آثار خود را بروز می‌دهد.

سیدی ادامه دارد: ترمینال این فرودگاه برای ۵ میلیون مسافر طراحی شده است که در حال حاضر با ظرفیت ۷ میلیون در حال سرویس‌دهی است و مطمئنا کیفیت خدمات مناسب و در شأن مسافران فرودگاه نیست.

وی تاکید کرد: تلاش کرده‌ایم با تشکیل کارگروهی برای اصلاح و روان‌سازی عبور گام برداریم که این مشکلات رفع شود؛ البته اقداماتی آغاز شده است اما آنچه باید تا پیش از این مورد توجه قرار می‌گرفت، پیش‌بینی احداث ترمینال و باند دوم در فرودگاه امام خمینی (ره) بود که مغفول ماند اما از یک سال گذشته به دنبال احداث ترمینال‌های زیارتی و توسعه فرودگاه هستیم.

مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی احداث ترمینال‌های زیارتی سلام و ایرانشهر مطلوب ارزیابی می‌شود و باند دوم فرودگاه نیز با تخصیص اعتبارات مناسب از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور در حال احداث است که تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
ایرباس! نقص فنی در سیستم هیدرولیک ۳۴۰??????