چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

چند درصد شاغلین فاقد بیمه‌اند؟

دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 439190
معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تدوین بیمه اجتماعی «فراگیر» در دستورکار وزارت رفاه قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد از نیروی بازار کار ایران فاقد بیمه اجتماعی هستند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، احمد میدری در نشست تخصصی نقد و بررسی احکام و قوانین حوزه سالمندی در برنامه ششم توسعه که صبح امروز در مجتمع فرهنگی تلاش برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب طرح شهید رجایی اجرا شد، اظهار داشت: بسیاری از کشورها بعد از کشور ما حداقل‌ها را برای سالمندان فراهم نمودند، اما ما نتوانستیم برنامه‌های حمایتی خود را در سال‌های گذشته ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: براساس مطالعات صورت گرفته رابطه فقر و سالمندی به شدت در ایران وجود دارد و بایستی بین این دو رابطه شکاف ایجاد کنیم.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد از نیروی بازار کار ایران فاقد بیمه اجتماعی هستند که به همین جهت طرحی تحت عنوان بیمه اجتماعی «فراگیر» در شورای عالی رفاه درحال پیگیری است که امیدواریم بتوانیم سبد بیمه‌های اجتماعی را در کشور متحول کنیم و همه نیروی کار ایران از حداقل بیمه اجتماعی برخوردار باشند.

میدری در ادامه این نشست به اختلاف وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: این اختلاف‌ها باید روی میز باشد و هر دستگاه که کار خودش را انجام دهد، قطعاً مشکلات حل نمی‌شود و بایستی در رفع این اختلافات تلاش کرد.

وی اضافه کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر هیچ‌گاه ننشستیم و تقسیم کار بین دستگاه‌های اجرایی نکردیم و همین موارد مشکلاتی را برای ما رقم زده است.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه سالمندی را می‌توان از تهدید به فرصت تبدیل کرد، بیان داشت: ما می‌توانیم از سالمندان کشور برای حل بسیاری از مسائل کمک بگیریم و از ظرفیت و پتانسیل این قشر در جامعه به نحو احسن استفاده کنیم.

میدری تصریح کرد: متأسفانه ما محیط‌های دوستدار سالمندی را تعریف نکرده‌ایم و شرایط برای آنها فراهم نشده است و سالمندان تبدیل شده‌اند به کانون نق زدن در خانه‌های‌شان و بایستی این نگاه را تغییر دهیم و امکان بهره‌برداری از سالمندان را افزایش دهیم.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در سال‌های اخیر شعارهای خوبی در حوزه سالمندی داده‌ایم، اما دولت‌ها و نظام اجرایی در برخی از مواقع نمی‌توانند آرمان‌های خود را به پیش ببرند و با مسائل پیچیده‌ای روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه در ایران با پدیده‌هایی از جمله شهرنشینی مواجه شده‌ایم، گفت: رابطه خانوادگی به شدت تغییر پیدا کرده است و محلات از بین رفته‌ است.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جامعه به سمت انفرادی پیش می‌رود، بیان داشت: با توجه به این موضوع دولت نیز قدرت هدایتش بسیار سخت‌تر شده است و نمی‌تواند منافع عمومی را هدایت کند و به همین جهت بایستی طرح‌های جدیدی را پیگیری کنیم.

میدری با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های موفق سازمان بهزیستی در سال‌های گذشته طرح CBR است، گفت: این طرح در روستاها اجرا شده است و با موفقیت‌هایی همراه بوده است و ما می‌توانیم در محلات اجرا کنمی.

وی تأکید کرد: می‌توانیم از ظرفیت موجود برای سالمندان برای موضوعات مختلف استفاده کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *