کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات جدید از درگیری ارتش با دزدان‌دریایی

26 مرداد 1394 ساعت 14:53

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به تشریح جزئیاتی از درگیری اخیر ناوهای نیروی دریایی با دزدان دریایی پرداخت.


به گزارش جهان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با فارس به تشریح جزییات درگیری اخیر نیروی دریایی ارتش با دزدان دریایی پرداخت و اظهار داشت: ۲ روز پیش در منطقه خلیج عدن ۴ یا ۵ فروند قایق که در داخل هر کدام از آنان ۵ نفر نیروهای مسلح و مجهز به سلاح آرپی جی، کلاشینکف و نارنجک بودند به یکی از کشتی‌های نفتکش کشورمان حمله کردند.

وی افزود: اما به دلیل اینکه ما کشتی‌های خود را اسکورت می‌کنیم و این کشتی‌ها تحت حمایت ناوهای نیروهای دریایی و تیم عملیات ویژه هستند، دزدان دریایی بعد از یک درگیری سنگین و طولانی، پا به فرار گذاشته و منطقه را ترک کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: آنان فکر می‌کنند که کشتی‌ها بدون حمایت هستند اما وقتی با حمایت و جدیت نیروهای ما مواجه می‌شوند منطقه را ترک می‌کنند و ماموریت ما در این زمینه این است که آنها را دور کنیم تا به کشتی‌هایمان لطمه‌ای وارد نکنند و امنیت کشتی‌هایمان حفظ شود.

سیاری در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی تاکنون اقتدار بسیاری زیادی از خود نشان داده است، تصریح کرد: از ابتدا که مسئولیت برقراری امنیت در خلیج عدن را آغاز کردیم تا امروز موفق بودیم و همه کشتی‌ها را سالم از منطقه عبور دادیم و با اقتدار در منطقه حضور داریم و امنیت در منطقه برقرار است.


کد مطلب: 439185

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/439185/جزئیات-جدید-درگیری-ارتش-دزدان-دریایی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com