جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

روایت لاریجانی از تثبیت تکنولوژی هسته ای

دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 439134
رئیس مجلس شورای اسلامی در اجلاس بسیج اساتید گفت: ایستادگی و حمایت رهبری در حفظ تکنولوژی هسته‌ای باعث تثبیت این تکنولوژی شد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی صبح امروز با حضور در اجلاس سراسری بسیج اساتید گفت: طرف غربی در مذاکرات متوجه این امر شد که ایران در زمینه‌های مختلف می‌خواهد از خود باروری و ایستادگی پیش رونده نشان دهد.

وی افزود:‌اگر در مسئله هسته‌ای این همه سال طرف غربی به ما فشار آورد اما ایستادگی، دقت نظر و حرکت دانشمندان ما نگذاشت که راه هسته‌ای متوقف شود.

وی ادامه داد: درست است که جمهوری اسلامی ایران فشارهای زیادی را تحت تحریم‌ها پذیرفت اما طرف‌های غربی قصدشان از تحریم‌ها این بود که ما را متوقف کنند که این امر صورت نگرفت بنابراین آنها با یک واقعیتی به نام جمهوری اسلامی ایران مواجه شدند که با تمام شیطنت‌ها و سنگ اندازی‌ها نمی‌توانند در مقابلش توفیق داشته باشند.

لاریجانی در ادامه متذکر شد: همچنین طرف‌های غربی در حال حاضر مشکلاتی دارند که این مشکلات بدون نقش آفرینی ایران قابل حل نیست پس باید رویکردشان را عوض کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تأکید کرد: این گروه دیگر به سردمداری غرب به دنبال این بودند که رویکرد ما را عوض کنند مثل حالتی که نسبت به چین داشتند و با وجود اینکه آنها سالها با چین مبارزه کردند نمی‌خواستند بپذیرند که قدرتی چون چین هم وجود دارد و حال آنها در رابطه با جمهوری اسلامی ایران هم به مانند چین بود.

لاریجانی با بیان اینکه طرف‌های غربی در برخی موارد با لفاظی خود به دنبال نشت افکار خود در بین سایر کشورهاست تصریح کرد: این به این معنا نیست که جمهوری اسلامی بخواهد یک راه را در مسیر اهدافش طی کند چرا که ما راه خود را دنبال خواهیم کرد. 

آنها نیازمند مذاکره با ایران در موضوع هسته‌ای بودند و حالا با مجموعه کل شرایط یک توافقی هم صورت گرفت اما ما باید راه خودمان را دنبال کنیم و می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط گذشته عراق بیان داشت: ما صدام را یک عنصر ناخلف در منطقه می‌دانستیم که خسارت‌های زیادی به فرزندان و کشور ما زد و باعث شد ما تعداد زیادی شهید در راه جنگ بدهیم.

لاریجانی با بیان اینکه وجود صدام در منطقه مسئله ساز بود اظهار داشت: آمریکا‌یی‌ها با غرض ورزی‌های دیگر با صدام مشکل داشتند چون آنها صدام را تحریک به حمله به ایران کردند و این دو کشور سر مسائل دیگری باهم اختلاف پیدا کردند و ما پس از ورود آمریکایی‌ها به عراق هم با آمریکایی‌ها اختلاف داشتیم چرا که ما قبول نداشتیم عراق بدست آمریکایی‌ها اشغال شود که خود آمریکایی‌ها هم بعدا متوجه شدند که چه اشتباه بزرگی در عراق کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در موضوع عراق راه خود را پیمودیم بیان داشت: آمریکایی‌ها فکرهایی در ذهن می‌پروراندند که در آن توفیقی نداشتند اما سیاست جمهوری اسلامی سیاست داهیانه‌ای بود، ما در قضیه عراق راه خود را پیمودیم.

وی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در رابطه با موضوعات استراتژیک منطقه در عید فطر امسال تأکید کرد: مقام معظم رهبری در خطبه‌های عید فطر به درستی مسائل منطقه را تبیین کردند که راه ما در مسائل مختلف و استراتژیک منطقه عین حقیقت است چرا که جمهوری اسلامی ایران راه خود را در منطقه می‌پیماید.

لاریجانی تصریح کرد: به نظر بنده نظام و در رأس آن رهبری معظم با تیزهوشی و فراست خاصی در مسئله هسته‌ای در چند مقطع نقش آفرینی اساسی داشته‌اند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در تأسیس این فکر که ما به دنبال این تکنولوژی هسته‌ای برویم همیشه حمایت خود را در تمام دولت‌ها عنوان کرده‌اند تا اینکه این صنعت پا گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در زمانی که طرف‌های غربی به دنبال خط قرمز بر روی تکنولوژی هسته‌ای ایران بودند این رهبری بود که ایستادگی کرد و کشور ایستاد و ملت به پیروی از ایشان در موضوع هسته‌ای ایستادگی کردند تا اینکه این تکنولوژی تثبیت شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


و وا دادن آقایان باعث از بین رفتن این تکنولوژی خواهد شد ...