کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آثار مثبت واگذاری مدارس دولتی

26 مرداد 1394 ساعت 10:36

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی با بیان اینکه تلاش داریم ساز و کارهای قانونی واگذاری مدارس دولتی را با همکاری دولت و مجلس فراهم کنیم، گفت: آثار واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی مثبت ارزیابی شده است.


به گزارش جهان، مرضیه گرد در گفتگو با مهر درباره تخلفات مدارس غیر دولتی اظهار کرد: تخلفات در مدارس غیر دولتی در سراسر کشور با یکدیگر فرق دارند.

وی افزود: نحوه برخورد با تخلف امسال به شکل جدی و سختگیرانه بوده و همین طور نظام مند نیز شده است.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان نیز به فعالیت های خارج از حیطه کلاس ها نظارت دارند و شرکت در کلاس های فوق برنامه اجباری نیست جز آنهایی که در ساعات درسی برگزار می شود و ما تایید کرده ایم.

وی تصریح کرد: برخی از مدارس دوره هایی را در زمان آموزش برگزار می کنند که ما اطلاع داریم اما دانش آموزان موظف نیستند هزینه غذا، سرویس ایاب و ذهاب و ... را بدهند چرا که غذا و سرویس ایاب و ذهاب اختیاری است.

گرد درباره واگذاری مدارس به بخش غیر دولتی نیز گفت: با همکاری دولت و مجلس مسائل قانونی را برای واگذاری مدارس بخش خصوصی در برنامه ششم توسعه فراهم خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مجوز اجرای ماده ۲۲ را داشتیم البته امسال اجرای این ماده نیز برقرار است اما ممنوعیتی در تبصره بودجه در واگذاری مدارس به بخش خصوصی اعلام شد که ما این اقدام را متوقف کردیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به مثبت بودن آثار واگذاری مدارس به بخش غیر دولتی به خصوص در واگذاری مدارسی که در حاشیه شهر و روستاها بودند و خانواده ها و دانش آموزان رضایت زیادی از معلمان جوان و تازه کار داشتند، در تلاشیم ساز و کارهای قانونی را در صورت تصویب فراهم نماییم تا در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ اجرا شود.


کد مطلب: 439122

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/439122/آثار-مثبت-واگذاری-مدارس-دولتی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com