شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
سفیر ایران در روسیه خبرداد:

مسکو دوشنبه میزبان ظریف

يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب: 439027
سفیر ایران در روسیه از سفر روز دوشنبه ظریف به این کشور خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مهدی سنایی سفیر و نماینده تام الاختیار ایران در روسیه از سفر یک روزه وزیر امور خارجه کشورمان به مسکو در روز دوشنبه خبر داد و گفت: هدف از این سفر رایزنی درباره مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و تحکیم روابط بین دو کشور دوست و همسایه است.

سنایی در مصاحبه افزود: ظریف در این سفر با همتای روس خود و مقامات روسیه درباره تعمیق روابط دو جانبه، گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر مذاکره خواهد کرد.

سفیر ایران در روسیه گفت: رایزنی درباره جمع بندی هسته‌ای بین ایران و گروه ۵+۱ و همکاری‌های دو کشور در این زمینه و نیز تلاش برای برقراری صلح و ثبات در منطقه در دستور کار این سفر قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سنایی افزود: ایران و روسیه کشورهای دوست و همسایه هستند و روسیه همواره نقش مثبت و سازنده‌ای در مذاکرات هسته‌ای ایفا کرده است.

وی گفت: برغم کم شدن مناسبات تجاری ایران و روسیه در سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ این مناسبات در دو سال اخیر افزایش یافته و زمینه‌های متعددی برای گسترش این همکاری‌ها وجود دارد.

وزیر خارجه کشورمان بامداد دوشنبه از تهران عازم مسکو می‌شود و بلافاصله با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار می‌کند.

دو طرف سپس در نشست مشترک خبری شرکت خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *