پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
قائم مقام حزب موتلفه:

اصلاح‌طلبان از دشمن اعلام برائت کنند

يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 439010
محمدعلی امانی در واکنش نسبت به افشاگری مجله معتبر فوربس در خصوص ارتباط اصلاح‌طلبان با آمریکا در فتنه ۸۸ گفت: اصلاح‌طلبان باید از همگرایی با دشمن اعلام برائت کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمدعلی امانی قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه در پایان نشست دبیران این حزب اظهار کرد: اصلاح‌طلبان مرتبط با فتنه باید در مورد افشای نامه ۳۰ نوامبر ۲۰۰۹ در اوج فتنه ۸۸ به وزارت خارجه آمریکا توضیح دهند. آن‌ها باید به مردم بگویند چرا آمریکا را تشویق به تشدید تحریم‌ها و نیز ترغیب به عدم توافق هسته‌ای با تهران کردند.

قائم مقام دبیر کل موتلفه در واکنش نسبت به افشاگری مجله معتبر فوربس در خصوص ارتباط اصلاح‌طلبان با آمریکا در فتنه ۸۸ گفت: اصلاح‌طلبان باید از همگرایی با دشمن اعلام برائت کنند.

امانی تصریح کرد: جای تأسف است که در نامه ۳۰ نوامبر ۲۰۰۹ فتنه‌گران به آمریکا گرا دادند؛ که بهترین رویارویی با جمهوری اسلامی از درون و از طریق تقویت اصلاح‌طلبان است! و از آن تأسف‌بارتر اینکه در این نامه به ظرفیت بالقوه از میان برداشتن میرحسین موسوی برای سرنگونی حکومت ایران به نفع غرب تاکید شده است.

وی با تحلیل نامه ۳۰ نوامبر ۲۰۰۹ همزمان با آذر ۸۸ اظهار داشت: موجب تاسف است که یک عده پیش مرگ سلطه‌ بیگانگان به ویژه آمریکا در ایران شوند. چرا آن‌ها نصیحت مردم و رهبر انقلاب در فاصله گرفتن از دشمن را گوش ندادند دچار شدن به رسوایی تاریخی را ترجیح دادند. حرص، طمع، خشم، نفرت سیئات سیاسی‌ای هستند که باید از آنها به خدا پناه برد.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اظهارات صادق خرازی مبنی بر اینکه فهرست اصلاح‌طلبانی را که در دوران اصللاحات به دشمن گرا می‌دادند نزد اوست، بیان داشت: بزرگترین خدمت به این ملت آن است که فهرست کسانی که می‌خواستند از پشت به ملت خنجر بزنند در دسترس عموم قرار گیرد. پنهان کردن این فهرست فایده‌ای ندارد افشاگری این فهرست آن هم از یک فردی که در جناح اصلاح‌طلبی در جریان امور بوده است، اطمینان‌آور است.

امانی همچنین در مورد اظهارات برخی از بستگان مهدی هاشمی گفت: اگر کسانی که بگویند اجرای حکم مهدی هاشمی برای اثرگذاری در انتخابات و مهندسی آن در آینده است باید توضیح دهند و اثبات کند که این تهمت به قوه قضائیه بر اساس چه مدارکی است؟

وی افزود: حکم مهدی هاشمی نشان از اقتدار قضایی جمهوری اسلامی دارد. دستگاه قضایی در این حکم در حقیقت از حریم قانون و قضا و عدالت دفاع کرد و روسپید هم بیرون آمد. و امیدواریم که همواره با اقتدار در مورد همه جرایم عمل نماید.

امانی تاکید کرد: متأسفانه اکثرنشریات دوم خردادی از یک مجرم دفاع کردند و نشان دادند از نظر آن‌ها مجرم دو دسته است. مجرم خوب، مجرم بد. اگر دستگاه قضایی رحیمی و بقائی را محکوم کند مورد حمایت است اما اگر مهدی هاشمی را محکوم کند مورد حمایت نخواهد بود چون یک «مجرم خوب» را محکوم کرده است!

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد رسیدگی به «برجام» در مجلس بیان داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید فرایند رسیدگی به «برجام» به لحاظ قانونی طی شود. مجلس در این میان جایگاه ویژه‌ای دارد از جمله دو مصوبه مجلس در مورد رعایت خطوط قرمز نظام و نیز عدم پذیرش پروتکل الحاقی باید در رسیدگی «برجام» دیده شود.

وی افزود: طرح برخی از دیدگاهها از سوی مقامات دولتی در مورد «برجام» مجلس را از در رأس امور بودن می‌اندازد. همچنین تعجیل دولت در تصویب آن در شورای عالی امنیت ملی و بی مهری با مجلس نشان می‌دهد برخی معتقد نیستند در نگاه به «برجام» مسیرهای قانونی طی شود.

امانی با انتقاد از رئیس جمهور در این باره گفت: متأسفانه آقای رئیس جمهور طوری سخن می‌گویند که گویی همه چیز تمام شده است و جمهوری اسلامی توافق را قبول دارد در حالی که هیچ یک از فرایندهای رسیدگی قانونی به این امر طی نشده است.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تحلیل‌ها و نقد منتقدین برجام خاطرنشان کرد: تا کنون نقدهای خوبی به «برجام» صورت گرفته و مخاطرات سیاسی و امنیتی، حقوقی و فنی آن بازگو شده است.

وی افزود: با آنکه دولت هنوز پاسخی شفاف به این انتقادات نداده برخی طوری سخن می‌گویند که گویی فتح‌الفتوحی صورت گرفته است. دولت باید بداند در برجام تعهداتی را قبول کرده است که از عمر دوره اول و حتی دوره دوم خود فراتر می‌رود.

امانی با اشاره به ذوق زدگیهای برخی رسانه‌ها در مورد گشایش اقتصادی و نیز فروش نفت گفت: هنوز در حوزه اقتصاد اتفاق جدیدی نیفتاده و حتی آمد و شد برخی اروپائیان منجر به انعقاد قرارداد جدی و فایده‌مند برای جمهوری اسلامی نشده است. نفت به زیر ۵۰ دلار سقوط کرده و گشایشی هم در فروش نفت و کسب بازارهای از دست رفته مشاهده نمی‌شود این ذوق‌زدگیها در تیتر اول روزنامه‌های دوم خردادی بیهوده است.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین درباره اظهار وزیر دفاع آمریکا مبنی بر پذیرش تجزیه عراق و واکنش العبادی اظهار داشت: آمریکاییها برای تغییر در جغرافیای طبیعی و سیاسی منطقه خوابها دیده‌اند و خودشان هم تعبیر آن را به مواضع علنی کشانده‌اند. مقاومت در منطقه و ارتش عراق و سوریه و نیروهای مردمی پاسخ این شرارت را می‌دهند. مردم عراق و سوریه زیر بار تجزیه کشورشان نمی‌روند.

وی با تجلیل از سفرهای دوره‌ای وزیر خارجه به کشورهای منطقه ادامه داد: در این سفرها باید نسبت به استراتژی شوم جدید آمریکا در منطقه به کشورهای همسایه هشدار داد. جمهوری اسلامی باید صریحاً به آن‌ها بگوید ما برای صیانت از استقلال شما در کنار شما ایستاده‌ایم.

امانی با گرامیداشت روز مقاومت گفت: حزب الله نشان داده است که تنها مقاومت می‌تواند جلوی توسعه‌طلبی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه را بگیرد.

وی در پایان با اشاره به کاربرد سلاح شیمیایی توسط داعش در عراق بیان داشت: آمریکاییها با آنکه می‌دانند داعش سلاح شیمیایی بکار برده صدایشان در نمی‌آید باید دید آن‌ها سلاح شیمیایی از کجا آوردند. عراق زمان صدام توسط آمریکا خلع سلاح شیمیایی شد. باید آمریکاییها بگویند سلاح شیمیایی دست بعثی‌های داعش چه می‌کند و چه کسی به آن‌ها این سلاحها را داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *