جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
آیت الله جنتی مطرح کرد:

اقتصادمقاومتی گره گشای مشکلات اقتصادی

يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب: 439003
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، گفت: اقتصاد مقاومتی راهکار و گره گشای منحصربه‌فرد مشکلات اقتصادی است که متأسفانه با توجه به تأکیدات فراوان معظم‌له ، تا امروز ظهور و بروز نداشته است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت‌الله احمد جنتی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مراسمی که با حضور جمعی از مدیران ارشد و کارکنان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سی و پنجمین سالگرد تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: تنها مسأله شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مسأله بزرگداشت مراسم و مناسبت‌ها نیست، بلکه مسأله اسلام، انقلاب، نظام و ولایت‌فقیه است.

وی ادامه داد: شما کارکنان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در هر صورت و به طور جد بایستی در صحنه حضور آگاهانه، فعال و اثرگذار داشته باشید و در این راه با بصیرت و بصیرت‌افزایی مردم و جامعه را به وظیفه خود آشنا کنید تا مردم ؛ خادم را از خائن تشخیص دهند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: تنها مسأله ما و شورای هماهنگی مراسم و مناسبت‌ها نیست، بلکه مسأله اسلام، نظام، انقلاب و ولایت‌فقیه و مسائل بنیادین و زیربنایی اسلام است که بایستی با قدرت و قوت پیگیری شود.

وی با تجلیل از مدیران و کارکنان موفق و نمونه کشوری این شورا در این مراسم بیان داشت: شناسایی، جذب، آموزش و تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص از ضروریات اصلی امروز کشور است، بایستی مسئولان و مدیران ارشد کشور با شناسایی ، جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی متعهد و توانمند به بازسازی و پیشرفت کشور و نظام کمک کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به مشکلات پیش روی کشور و نظام در حال و آینده ، عنوان کرد: مشکل اصلی ما، مشکل نیروی انسانی متعهد و متخصص و توانمند و ضعف در امر نظارت عمومی و گسترده است.

وی ادامه داد: گام‌هایی توسط دلسوزان برداشته شده است اما هنوز کار و میدان برای رسیدن به نقطه مطلوب ، در این عرصه ، بسیار است و اکثر مشکلات ما ، ناشی از این دو مشکل یعنی مشکل نیروی انسانی و نظارت گسترده و مطلوب است.

نماینده ولی‌فقیه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تکیه بر توان نیروهای جوان، خلاق و فکور و متعهد داخلی، بیان کرد: اشخاصی که خالصانه، مجدانه و تلاشگرانه کار می‌کنند ، همه وجودشان وقف کار خالص الهی است و به جز اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران ، به چیز دیگری نمی‌اندیشند ؛ بایستی شناسایی و از وجودشان در امر پیشبرد اهداف عالی و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی بهره برد.

وی در زمینه مشکلات پیش‌روی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ما هم‌اکنون با بحران‌های مادی و معنوی ـ بحران اقتصادی ـ بحران کم‌آبی و خشکسالی و بحران رواج یافتن دروغ و رانت‌خواری و رشوه‌خواری مواجه هستیم.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: برخی از متصدیان امور ، آن احساس وظیفه‌ای را که باید بکنند، نمی‌کنند، چون فکر می‌کنند کسی آنها را نمی‌بیند و از رصد دستگاه‌های نظارتی به علت کثرت عده‌شان در امان هستند و با آنان، آن برخورد لازم و قاطعی که بایستی صورت پذیرد، صورت نمی‌پذیرد و از این جهت از مسئولیت خود سوء استفاده می‌کنند، در صورتی که با نظارت‌های متنوع‌تر و گسترده‌تر و محسوس‌تر ، بایستی جلوی سوءاستفاده آنان را گرفت.

وی در بحث بحران اقتصادی با اشاره به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در سالیان گذشته و توجه ایشان به جلوگیری و برخورد با فساد اقتصادی گفت: اقتصاد مقاومتی اصل، اساس، ریشه‌کار، راهکار و گره گشای منحصربه‌فرد مشکلات اقتصادی است که متأسفانه با توجه به تأکیدات فراوان معظم‌له ، تا امروز ظهور و بروز و تجلی جدی نداشته است.

آیت‌الله جنتی در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر از تلاش‌های مجدانه و خدمات صادقانه این شورا در مراسم و مناسبت‌ها ، حلول ماه مبارک ذی‌القعده راگرامی داشته و بیان داشت: باشد تا ما بتوانیم با بهره گیری از انفاس قدسی و نفس‌های گرم و پاک مؤمنین و مخلصین در رفع این بحران‌ها و مشکلات موفق باشیم.

در ابتدای این آیین تجلیل ، اصغر آب‌خضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، به ارائه گزارش اجمالی و فشرده درخصوص اقدامات، مأموریت‌ها، وظایف و رویکردهای نوین این شورا در مراسم و مناسبت‌ها پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *