کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نزدیکی زمان اکران‌فیلم‌مجیدی درسکوت‌خبری

25 مرداد 1394 ساعت 16:29

صادقیان رئیس هیات مدیره شرکت سینمایی نورتابان گفته بود که شروع برنامه های تبلیغاتی فیلم «محمدرسول الله (ص)» از ۲۰ مردادماه خواهد بود ولی کمتر از ده روز به اکران فیلم باقی است و هیچ مواد تبلیغی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، ۶۲۳.۳ میلیارد ریال رقم رسمی است که به عنوان هزینه های فیلم فاخر«محمد رسول الله (ص)» به صورت رسمی اعلام شده است. مجید مجیدی کارگردان این فیلم پس از چند سال پژوهش و تحقیق بر روی این پروژه سینمایی مراحل تولید را از عید قربان سال ۹۰ شروع کرد.

پنجم شهریورماه و در شب میلاد امام رضا (ع)، فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» اکرانش را در سراسر کشور شروع می‌کند. این فیلم همزمان با ایران، در فستیوال مونترال کانادا، برای اکران بین المللی رونمایی می‌شود.

مجیدی پیش از این گفته بود که درخواستهای متعددی از کشورهای اسلامی منطقه برای اکران وجود دارد. اما اطلاع رسانی نه چندان مناسب از زمان تولید فیلم تا امروز، منجر به واکنشهای متفاوتی در خصوص اکران کشورهای اسلامی شده است.

چندی پیش خبرگزاری آناتولی ترکیه از اکران خصوصی فیلم «محمد رسول الله (ص)» در استانبول ترکیه خبر داد. اکران خصوصی که با تحسین ۴ منتقد سینمایی این کشور همراه شده است.

با این وجود، به اذعان مجیدی، مشکلات زیادی در اکران جهانی این فیلم سینمایی وجود دارد. برخی رسانه‌های عربی از عربستان تا مصر از زمان تولید فیلم واکنشهای متفاوتی، داشتند.

مجید مجیدی کارگردان و محمد مهدی حیدریان مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله(ص)، پایان سال گذشته اعلام کردند که کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل شده است تا شرایط اکرانی مناسب داخل و خارج از کشور فراهم شود.

شرکت سینمایی نور تابان علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، حق پخش فیلم را هم به‌عهده دارد. رحمت الله صادقیان رئیس هیات مدیره شرکت سینمایی نورتابان دو هفته قبل، در گفت‌وگویی که با روابط عمومی نور تابان داشته است، گفت: کمیته برنامه ریزی برای اکران فیلم محمد (ص) به کارگردانی مجید مجیدی در دو بخش داخلی و بین المللی برنامه ریزی های مشخصی انجام داده و علاوه بر برنامه هایی برای اکران داخلی طرح های خوبی نیز برای اکران بین المللی فیلم درنظر داریم.

صادقیان رئیس هیات مدیره شرکت سینمایی نورتابان همچنین گفته بود که برنامه های تبلیغاتی و همچنین اطلاع رسانی های گسترده برای نمایش فیلم از ۲۰ مردادماه آغاز می شود.

کمتر از ده روز به اکران سنگین‌ترین پروژه تاریخ سینمای ایران باقی مانده است و سوال اینجاست که رسانه‌های سینمای ایران، برای انعکاس مواد تبلیغی مناسب باید به سراغ کدام مرجع بروند.

صبح امروز، سایت رسمی اطلاع رسانی فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» رونمایی شد. سایتی که اگر چه دیر کارش را شروع کرد ولی تک عکس‌ وخبرهای این پروژه فاخر سینمایی را به صورت قطره چکانی در اختیار رسانه‌ها و روزنامه‌ها قرار می دهد.

آدرس سایت رسمی محمد رسول الله (ص): http://news.mohammadmovie.com .

همه چیز، خیلی آرام برای اکران فیلم «محمد رسول الله (ص)» آماده می‌شود. پیش از این ایوبی رئیس سازمان سینمایی اعلام کرده بود که برای اکران موفق و موثر این فیلم در کشور بالغ بر ۱۰۰ مجتمع فرهنگی در شهرهای پر جمعیت تجهیز شدند.

گویا بنا هست، آغاز دیرهنگام فعالیتهای تیم اطلاع رسانی «محمد رسول الله (ص)» از فردا روز دوشنبه ۲۶ مردادماه باشد. نشست خبری این فیلم قبل از آغاز اکران سراسری «محمد رسول‌الله (ص)»، ساعت ۱۹ در شهرک سینمایی پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود.

رسانه ملی هم آمادگی خود را برای حمایت از اکران فیلم اعلام کرده است. علی اصغر پورمحمدی معاون سیما در نشستی که اواسط مرداد ماه با عوامل تولید فیلم «محمد رسول الله (ص)» داشتند بر اطلاع رسانی و تبلیغات موثر رسانه ملی برای این فیلم تاکید کرد و گفت: در کنار تهیه تیزر و آنونس های مناسب، شبکه های افق و مستند هم می توانند مستندهای جذابی را تهیه و پخش کنند.

معاون سیما همچنین اعلام کرد: کمیته‌ای ۳ نفره برای برنامه‌ریزی و تقسیم کار تبلیغ فیلم محمدرسول‌الله(ص) از مدیران سیما تعیین می‌شوند تا با تولید و ساخت و پخش برنامه‌های جذاب پشت صحنه و حضور برخی عوامل در برنامه‌های سیما اقدام نماید.

داستان فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» از محاصره‌ مسلمانان در شعب ابی‌طالب آغاز می‌شود و به پیش از تولد پیامبر اسلام باز می‌گردد. در این فیلم مخاطب شاهد وقایعی است که پیش از تولد پیامبر اسلام تا ۱۲ سالگی ایشان را در بر می‌گیرد. صحنه‌های وفات مادر رسول اکرم در روستای ابواء و صحنه‌های مربوط به دوران شیرخوارگی و خردسالی پیامبر در روستای سعدیه هم از دیگر بخش‌های فیلم است.


کد مطلب: 438985

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/438985/نزدیکی-زمان-اکران-فیلم-مجیدی-درسکوت-خبری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com