پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
دبیر شورای عالی آستان قدس رضوی خبر داد

اعلام برنامه‌های دهه‌ کرامت درمشهدالرضا

يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 438962
دبیر شورای عالی آستان قدس رضوی امروز برنامه های دهه کرامت در مشهدالرضا را اعلام کرد. این برنامه ها شامل برنامه های محوری ،جشنواره، نشست علمی، چاپ و نشر و برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی است .
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، دبیر شورای عالی آستان قدس رضوی امروز گفت : این برنامه ها شامل برنامه های محوری ،جشنواره، نشست علمی، چاپ و نشر و برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی است .

حجت الاسلام حسینی افزود: جشن های زیرسایه خورشید در۲۵۰شهر کشور و در حوزه بین الملل در ۲۲ کشور خارجی، جشنواره فرهنگی و ورزشی امام رضا(علیه السلام) با حضور جانبازان کشور، انتخاب کتاب سال رضوی در سطح ایران و جهان ،مسابقات هشت گانه فرهنگی در سطح دانش آموزان مقاطع تحصیلی با رویکرد توسعه فرهنگ رضوی در سطح بین المللی ، گلباران حرم مطهر رضوی ، تعویض همه روزه پوشش ضریح حرم مطهر و تزیین گل های فوق ضریح ، تعویض پرچم گنبد منور رضوی با پخش از شبکه های داخلی و برون مرزی سیما ، گل آرایی، نورآرایی و عطرافشانی ویژه اماکن متبرکه از برنامه های این دهه مبارک در مشهد الرضاست .

او گفت : آزادی ۸۸ زندانی جرایم غیر عمد به همت خادمان رضوی در شب میلاد امام رضا(ع)، عیادت خادمان رضوی از بیماران بیمارستانهای استانهای خراسان ،حضور حفاظ آستان قدس رضوی در زایشگاه ها و بیمارستانها و قرائت اذان و اقامه در گوش نوزادان ، تشرف های گروهی اعم از خانواده های شهدا ایثارگران و جانبازان ، خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، دانش آموزان یتیم ؛ بیماران خاص ،در قالب طرح امام مهربانی ها به حرم مطهر رضوی ، توزیع ۸هزار بن غذای متبرک بین زائران در روز میلاد حضرت معصومه(س) و روز میلاد امام رضا(ع) ،حضور خدمه در اتوبوس های بین شهری، راه آهن و فرودگاه و اهدا شاخه گل و دعوتنامه مهمانسرای حضرت رضا (ع) به زائران امام رضا(ع) ازدیگر برنامه های دهه کرامت رضوی در مشهد است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت : نشستهای تخصصی و علمی امام رضا(ع) ،رونمایی از کتاب سبک زندگی رضوی ، جلسات پرسش و پاسخ شبهات اعتقادی و حضور دکتر حداد عادل ، دکتر ولایتی ، دکتر رجبی دوانی ، حجت الاسلام ارسطا، آیت الله سبحانی و حجت الاسلام بحرینی ، جشن‌های در شعاع خورشید در ۳۰شهر و ۷۱ روستای موقوفه‌دار ، محفل انس با قرآن کریم در شب میلاد حضرت امام رضا(علیه السلام) و محفل شب شعر رضوی با حضور شعرای برجسته کشور ، توزیع کتاب همدلی و همزبانی در سیره امام رضا(ع) در کشور و مسابقه سراسری و فرهنگی نسیم همدلی از برنامه های دهه کرامت رضوی در مشهد مقدس است .

حجت الاسلام حسینی افزود : سخنرانی برای زائران عرب، اردو و آذری زبان و ارسال بیش از ۶ هزار بسته فرهنگی به نمایندگی های سیاسی و فرهنگی به ۹ زبان نیز از دیگر این برنامه ها برای زائران غیر ایرانی است .

او گفت : ویژه برنامه جشن سالروز میلاد امام رضا (علیه السلام ) نیز در تالار اماکن متبرکه با حضور تولیت آستان قدس رضوی و مسئولان کشوری و استانی برگزار می شود.

در ایام دهه کرامت گروه های مختلف تولیدی و پخش زنده شبکه های داخلی و برون مرزی سیما در حرم مطهر رضوی حضور دارند .

از ۲۵مرداد امسال همزمان با میلاد حضرت معصومه (س)تا چهارم شهریور همزمان با میلاد حضرت امام رضا (ع) مصادف با اول تا ۱۱ ذی قعده دهه کرامت نامیده می شود .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *