جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

انتقاد گلپایگانی از برخی دولتهای مسلمان

يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 438891
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه برخی سردمداران کشورهای اسلامی به انشقاق جهان اسلام دامن می‌زنند، تاکید کرد: تنها راه برون رفت برای جهان اسلام «اتحاد» و «وحدت» بوده و انشقاق و پراکندگی آسیبی بزرگ برای مسلمانان است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی صبح امروز در مراسم افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: دهه کرامت از ابتکارات ارزشمندی است که طی این دهه حضرت معصومه (س)، حضرت احمد بن موسی (ع) و حضرت ثامن الحجج (ع) تکریم و تعظیم می‌شوند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری شأن و منزلت قم را در احادیث و روایات تا پیش از ورود حضرت معصومه (س) به قم مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: شخصیت‌های فراوانی از جمله حضرت آیت‌الله مرعشی‌نجفی، سال‌ها نخستین زائر حضرت فاطمه معصومه (س) بود و پیش از اینکه درب‌های حرم مطهر باز شود، پشت درب می‌ایستاد و به انتظار می‌نشست.

وی وجود حوزه علمیه را از برکات حرم کریمه اهل بیت (س) عنوان کرد و افزود: حرم حضرت معصومه (س)، نقطه امید و چراغ فروزانی در سرزمین کشور ماست که محور پناه علاقه‌مندان و ارادت‌مندان به اهل بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدی‌گلپایگانی با تاکید براینکه اساس نظام حاکم در ایران، ارزش‌های اسلامی است که در رأس آن مرجع دینی قرار دارد، تصریح کرد: اتحاد و برادری در سایه ایمان و اسلام از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در سوزاندن نوزاد فلسطینی گفت: آنچه امروزه جهان اسلام را تهدید می‌کند، مسئله انشقاق است؛ جنگ‌های صلیبی امروز نیز ادامه دارد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه برخی سردمداران کشورهای اسلامی به انشقاق جهان اسلام دامن می‌زنند، خاطرنشان کرد: تنها راه برون رفت برای جهان اسلام «اتحاد» و «وحدت» است و انشقاق و پراکندگی آسیبی بزرگ برای مسلمانان است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدی‌گلپایگانی در خاتمه با اشاره به اینکه ما باید با تکیه بر مقام ولایت و توسل به اهل بیت علیهم السلام ارزش‌های اسلامی را در جامعه حفظ و منتشر کنیم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همواره بر اتحاد و وحدت تأکید می‌کنند، چون تنها راه نجات جامعه بزرگ اسلامی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید
ادب گنجی است گرانبها
لااقل آقای ... بگویید .