چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۸
۵۵

آیا روحانی این افشاگری تامل برانگیز را خوانده است؟

يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۳
کد مطلب: 438842
افشاگری اخیر مایکل لدین، مشاور اسبق امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا درباره ارتباط سران فتنه ۸۸ با وزیر خارجه آمریکا و توصیه‌های آنها درباره نحوه فشار به جمهوری اسلامی ایران، یک رسوایی بزرگ برای جریان اصلاح‌طلب است.
آیا روحانی این افشاگری تامل برانگیز را خوانده است؟
به گزارش جهان به نقل از وطن امروز، لدین مشاور سابق شورای امنیت ملی آمریکا و عضو برجسته مؤسسه «آمریکن اینترپرایز» و دستیار ویژه «دونالد رامسفلد» وزیر اسبق دفاع آمریکا و «دیک چنی» معاون جورج بوش است؛ یک یهودی کارکشته که همکاری‌های امنیتی او با انگلیسی‌ها منشأ بسیاری از آموزش‌های امنیت دفاعی در کالج‌های نظامی آمریکا و انگلیس شده است.

او هفته گذشته در واکنش به مواضع سناتور چاک شومر که یکی از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای با ایران است؛ راز یک خیانت بزرگ را برملا کرد. لدین در یادداشتی در نشریه «فوربس» نوشت شومر کانال یک ارتباط میان وزیر خارجه آمریکا (هیلاری کلینتون) و میرحسین موسوی در دوران آشوب‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم در سال ۸۸ بوده است.

براساس نوشته لدین، پیام هیلاری کلینتون به موسوی که توسط یکی از دوستان شومر در وال‌استریت‌ژورنال منتقل شده بود، بدین شرح است: «سبزها باید بدانند که این سوالات از جانب وزیر خارجه (آمریکا) ارسال شده است. سوالات اینهاست: ما باید چه کاری انجام دهیم؟ چه کاری نباید انجام دهیم؟» پاسخ نامه فتنه به هیلاری کلینتون ۸ صفحه بود.

لدین درباره آن می‌نویسد: «در این نامه تصویری از ایران با عبارت‌های بسیار خشنی آمده است که این کشور تحت «حکومت استبدادی»، «رژیمی خشن» و «دیکتاتوری» است که با سرکوب مردم و چپاول منابع عمومی ادامه حیات می‌دهد. همچنین در این نامه تأکید شده است: حکومت قابل اصلاح نیست اما نیروهای حامی تغییر در داخل قوی هستند و به‌خوبی هدایت می‌شوند».

لدین در مطلب خود می‌نویسد: سبزها به دولت اوباما دقیقاً گزینه‌های واقعی را گفتند؛ یا از رژیم حمایت کنید یا از آزادی حمایت کنید و تغییر دموکراتیک در ایران را تشویق و حمایت کنید. نویسندگان آن نامه به واشنگتن هشدار داده‌اند اگر با تهران به توافق هسته‌ای دست یابد، باید در برابر رویکردهای خارجی و داخلی تهران سکوت کند.

از عروس آذربایجان به عروس آرکانزاس!


افشاگری لدین به وضوح نشان می‌دهد سران فتنه در آن زمان بشدت نگران توافق ایران و غرب در موضوع هسته‌ای بودند و این توافق را به قیمت حذف خود از معادلات می‌دانستند البته قرینه این نگرانی نیز در همان زمان به وضوح مشاهده شد.

پس از بیانیه تهران میان ایران، ترکیه و برزیل که در واقع یک توافق ابتدایی بر سر موضوع هسته‌ای ایران بود (این بیانیه قبل از قطعنامه ۱۹۲۹ امضا شد) زهرا رهنورد، همسر میرحسن موسوی با انتشار اطلاعیه‌ای این توافق را بدتر از ترکمنچای و عامل تضییع حقوق مردم دانست! در کنار این واقعیات و اسناد مشهود، بررسی رفتار آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با وقوع فتنه ۸۸ نیز موید همین مطلب، یعنی برنامه‌ریزی سران فتنه برای جلوگیری از توافق هسته‌ای و اعمال فشار بیشتر به مردم است.

قطعنامه ۱۹۲۹ که در واقع قطعنامه متضمن تحریم‌های نفتی و بانکی ایران است پس از فتنه ۸۸ علیه ایران اعمال شد. به وضوح ردپای افشاگری لدین را در عوامل پنهانی که باعث تصویب این قطعنامه شد، می‌توان دید.

کیم‌آر هولمز، تحلیلگر ارشد واشنگتن‌تایمز حدود ۲ ماه پیش از قطعنامه ۱۹۲۹ در سرمقاله این نشریه نوشت: «تحریم به تنهایی کافی نیست. ما باید دیپلماسی عمومی را به نقض حقوق‌بشر در ایران متمرکز کنیم. جمهوری اسلامی به دلیل وجود اپوزیسیون داخلی دچار نقاط ضعف شده و باید بر این نقطه فشار وارد کرد».

روزنامه آلمانی «ولت» نیز چند هفته قبل از تحریم ۱۹۲۹ نوشت: «توان گروه‌های اپوزیسیون ایران برای تغییر رفتار مقامات این کشور کافی نیست. به همین علت است که غرب باید همزمان تهدیدهای چندباره خود در اعمال تحریم‌های سخت علیه ایران را در پیش بگیرد».

مایکل اورن، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا چند روز قبل از تصویب قطعنامه ۱۹۲۹ گفت: «ملت ایران در پی انتخابات ریاست‌جمهوری با برقرار شدن تحریم‌های جدی نیز، رهبران رژیم را مسؤول وضعیت تلقی خواهد کرد نه آمریکا یا اسرائیل را و تحریم‌ها شکاف میان حکومت با ملت ایران را بیشتر می‌کند و رژیم را ضعیف‌تر خواهد کرد».

آدام ارلی، سفیر آمریکا در بحرین نیز در گفت‌وگو با برخی مقامات عربی گفت: «کاخ سفید همزمان با انجام مذاکرات ایران و ۱+۵ نحوه حمایت از «رهبران معارض جدید» در ایران را پیگیری می‌کند». ارلی که قبل از مذاکرات اکتبر ۲۰۰۹ در ژنو سخن می‌گفت، افزود: «اگر مذاکرات ژنو موفقیت‌‌آمیز نباشد و در آن پیشرفتی حاصل نشود، آمریکا قصد دارد همزمان با تشدید تحریم‌ها، اعمال فشار سیاسی علیه تهران را با حمایت «رسمی»، «علنی» و «گسترده» از موسوی و خاتمی وسعت بخشد چرا که هیچ فشاری به دولت ایران بدون تقویت جریان‌های طرفدار غرب در ایران کارساز نیست».

وی در بخش پایانی سخنانش می‌گوید: «همین حالا هم این موضوع پنهان نیست که ما از موسوی و خاتمی حمایت می‌کنیم اما علنی شدن این حمایت همزمان با اعمال تحریم‌ها می‌تواند این فایده را داشته باشد که مردم ایران به این نتیجه برسند تنها راه رهایی از تحریم‌ها گرایش به این افراد است». این گزاره‌ها که البته معدود گزاره‌هایی درباره ارتباط مشهود فتنه ۸۸ و تحریم‌هاست در واقع موید همین ارتباطی است که لدین آن را لو داده است البته در ایران نیز پالس‌های همراهی با این تاکتیک ارسال می‌شد و پس از قطعنامه ۱۹۲۹، میرحسین موسوی بیانیه‌ای صادر کرد و در حالی که در نامه مخفیانه به کلینتون، خواستار عدم توافق هسته‌ای با ایران شده بود، نظام جمهوری اسلامی را عامل صدور این قطعنامه‌ها دانست!

البته ردپای این افشاگری لدین در همین مذاکرات هسته‌ای هم مشاهده شد به گونه‌ای که تحلیلگران ارشد آمریکا در حمایت از توافق هسته‌ای با دولت روحانی، یکی از اثرات این توافق را تغییر در فضای سیاسی ایران و آزادی عمل مخالفان داخلی جمهوری اسلامی دانسته‌اند! و البته جان‌کری نیز چندی پیش در شورای روابط خارجی آمریکا با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در ایران‌، گریزی به این ماجرا زد!

به هر حال اکنون که برجام تقریبا در مراحل نهایی است، می‌توان یک واقعیت تاسف‌برانگیز را به صورت جدی مطرح کرد. در جریان مذاکرات هسته‌ای، حداقل در حوزه رسانه‌ای مشاهده شد تقریبا عموم رسانه‌های حامی فتنه ۸۸ به بهانه مذاکرات به دنبال «بزک» کردن آمریکا هستند. این رسانه‌ها در پوشش هواداری دولت اقدام به سفیدنمایی آمریکا کرده‌اند و بعضا با تیترها و مواضع سخیف نظیر آبروریزی «مک‌دونالد» سبک مغزی کرده و آرزوهای کاریکاتوری عرضه کردند.

با این حال اما نکته اساسی این است که اکنون این واقعیت دیگر غیرقابل انکار شده است که یک جریان سیاسی در ایران به‌طور کامل وابسته به آمریکاست و به‌رغم اراده محکم نظام بر طرد و به انزواکشاندن این جریان، متاسفانه این جریان ادعای حمایت از دولت مستقر را نیز دارد.

این خیانت از آن جهت غیرقابل انکار است که در کنار اسناد حضور وابستگان دولت اصلاحات در آغوش آمریکا و انگلیس همین اخیرا صادق خرازی، سفیر رئیس دولت اصلاحات در پاریس هم اعتراف کرد اصلاح‌طلبان از داخل ایران به بیگانگان اطلاعات می‌دادند! به هر حال آقای روحانی اکنون در مقابل این پرسش افکار عمومی قرار دارد که با این «خائنان» چه خواهد کرد؟ با مجموعه داده‌ها و گزاره‌های مشهود، خیانت جریان اصلاحات یا به عبارت بهتر، جریان فتنه، کاملا مشخص شده است. از سوی دیگر افراد وابسته به جریان فتنه و رسانه‌های حامی فتنه نیز بر نزدیکی فتنه با دولت تاکید می‌کنند. آقای روحانی به نظر می‌رسد باید تدبیری برای این موضوع بیندیشد. آیا واقعا عاملان داخلی تحریم که کاسبی‌های بزرگی نیز با این تحریم‌ها کرده‌اند، دوستان دولت آقای روحانی هستند؟

حسینی: از داخل گرا می‌دادند!


سیدمحمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه افشاگری لدین نشان‌دهنده تبادل نظر و همفکری بیگانگان و اصلاح‌طلبان است، گفت: می‌طلبد اصلاح‌طلبانی که خود را وفادار به نظام می‌دانند، مرزبندی دقیق و شفاف خود را مشخص کنند.

سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره افشاگری جدید مایکل لدین مشاور سابق شورای امنیت ملی آمریکا با بیان اینکه در فتنه ۸۸ شعارها و روند کار نیز به‌سمت و سوی براندازی نظام بود، گفت: این افشاگری‌ها نشان می‌دهد ارتباط دائمی میان بیگانگان و عوامل فتنه وجود داشته و دارد و هنوز هم برخی عوامل این ارتباط را دارند؛ همچنین برخی نیروهای افراطی اصلاح‌طلب مانند وزیر، وکیل، خبرنگار و برخی تئوری‌پردازان این جریان هم‌اکنون در اروپا و آمریکا با غربی‌ها همکاری دارند.

عضو هیأت‌مؤسس جبهه یکتا اظهار داشت: افشاگری مایکل لدین نمونه‌ای است که نشان می‌دهد سران فتنه برای فشار وارد کردن به نظام اسلامی و به قدرت رسیدن حاضر شدند به کاخ سفید نامه بنویسند و درخواست کردند فشارها بر جمهوری اسلامی افزایش پیدا کند. بعد از این نامه ما شاهد تحریم‌های گسترده و به‌تعبیر غربی‌ها فلج‌کننده بودیم و این موضوع بیانگر خیانت بزرگی است که در حق ملت ایران شد، یعنی با گِرایی که از داخل کشور به بیگانگان داده می‌شد این فشارها بر مردم وارد آمد و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها انجام شد و کاملاً نشان می‌دهد کسانی که این شعارها را مطرح می‌کنند، چقدر دلسوز مردم هستند.

استاد دانشگاه تهران تأکید کرد: این نگرانی وجود دارد که اصلاح‌طلبان بویژه نیروهای افراطی این جریان در آینده از حمایت رسانه‌ای و فشارهای خارجی برای تأثیرگذاری در مسائل داخلی کشور بهره بگیرند و حالا که نتوانستند به هدف براندازی نظام برسند، در حاکمیت قدرت بیشتری را به دست بگیرند و در مجلس دهم نقش‌آفرین باشند و اهداف خود را دنبال کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیاح
Iran, Islamic Republic of
اصلاح‌طلبان ، سفارش کردند و چراغ سبز نشان دادند که دشمنان تحریم کنند و برای برداشتن رای از سبد اصولگرایان به دشمن گرا دادند ، حالا آمدند کاسبان تحریم راه انداختند تا خیانتشان را پوشش دهند !
Iran, Islamic Republic of
اونهايي كه دولت قبل را متهم به فقير كردن مردم مي كردند كجا هستند
احمدی نژاد با یارانه ها و تورم و افزایش نقدینگی و تحریم ها ارزش پول ملی رو 1/3 کرد بهتر مغلطه نکنید
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه تو آمارهای این دولت ...رو باور کردی
این احمدی نژاد نبود که می گفت تحریم ها کاغذ پاره است ؟ اینقدر قطعنامه بدهید تا قطعنامه دانتان پاره شود ؟
رسول
مطالعه در تاریخ انقلاب اسلامی نشان می دهد که اولین بار لفظ کاغذ پاره درباره قطعنامه های شورای امنیت توسط امام خمینی (ره) استفاده شد:

" ﻣﻠﺖ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﭘﯿﺮﻭﻯ ﺍﺯ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﻭ ﺍﺳﻼﻡ ﺑﺰﺭﮒ، ﺭﺍﻩ ﭼﺎﺭﻩ ﺭﺍ ﯾﺎﻓﺖ ﻭ ﺭﮊﯾﻢ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎﯾﻰ ﭘﻬﻠﻮﻯ ﺭﺍ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻓﺮﯾﺎﺩﻫﺎ ﻭ ﺍﻋﺘﺼﺎﺑﻬﺎ ﺑﺎ ﻣﺸﺖ ﻭ ﺩﻧﺪﺍﻥ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺗﺎﻧﮑﻬﺎ ﻭ ﻣﺴﻠﺴﻠﻬﺎ ﺍﺯ ﭘﺎﻯ ﺩﺭﺁﻭﺭﺩ، ﻭ ﺻﺪﺍﻡ ﺟﻨﺎﯾﺘﮑﺎﺭ ﻭ ﺣﺰﺏ ﻣﺸﺮﮎ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﻭ ﻗﯿﺎﻡِ ﻟﻠﻪ ﺍﺯ ﭘﺎﻯ ﺩﺭﺁﻭﺭﺩ، ﻭ ﺻﺪﺍﻡ ﺑﻠﻨﺪ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻻﻑ ﺳﺮﺩﺍﺭﻯ ﻗﺎﺩﺳﯿﻪ میزد ﺑﻪ ﺩﺭﯾﻮﺯﮔﻰ ﻭ ﺫﻟﺖ ﮐﺸﺎﻧﺪ، ﻭ ﺗﻤﺎﻡ ﺗﻮﻃﺌه ها ﺭﺍ ﺑﺎ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﺍﻟﻬﻰ ﺩﺭ ﻧﻄﻔﻪ ﺧﻔﻪ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺍﮐﻨﻮﻥ ﻧﯿﺰ ﺍﺯ ﭘﺎﻯ نمی نشیند ﺗﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﺭﻭﺯ ﺍﻭﻝ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻏﺮﺍﻣﺖ ﻭ ﺑﺮﺍﻯ ﺗﺄﺩﯾﺐ ﻣﺠﺮﻡ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺟﺎﻣﻪ ﻋﻤﻞ ﭘﻮﺷﺪ، ﻭ ﺗﺼﻤﯿﻤﺎﺕ ﺷﻮﺭﺍﻯ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﻭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻬﺎﻯ ﺑﻰ ﺍﺭﺯﺵ ﺭﺍ ﺟﺰ ﻭﺭﻕ ﭘﺎﺭه هایی ﺩﺭ ﺧﺪﻣﺖ «ﻭﺗﻮ» ﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ نمی داند " ﺻﺤﯿﻔﻪ ﺍﻣﺎﻡ، ﺝ 16 ، ﺹ 381
Iran, Islamic Republic of
آقا رسول هر گردی گردو نیست. حضرت امام (ره) این عبارت را در مورد وتوی آمریکا در شورای امنیت در پی حمله اسرائیل به لبنان در سال 1982 (1361) بیان کردند و گفتند ملل مسلمان نباید امیدی به این کاغذ پاره ها داشته باشند بلکه تا زمانی که حق وتو هست باید خودشان در مقابل اسرائیل بایستند.
این قضیه با قطعنامه های تحریمی شورای امنیت علیه ایران متفاوت است.
تا قبل از 88 همش کاغذ پاره بود ولی وقتی به خاطر منافع حزبی، منافع ملی رو زیر پا گذاشتید، مهر تایید بر این کاغذ پاره ها زدید و اینطور غرب توانست به قول خودتون اجماع جهانی بر علیه ایران درست کنه
Iran, Islamic Republic of
الان هم رفقای شما هین کار رو دارند میکنند... منتهی سر شماها فعلا زیر برفه
شما که ادعای باسوادی و حقوقدانی دارید چطور نمی فهمید که امریکایی و امثالهم صرفابراساس منافعشان تحریمی می ذارن بابرمی دارن نه بخاطر یک اظهارنظر سیاسی؟!!
این روحانی نبود که میگفت تحریم بی تاثیره و مشکل سومدیریته, من 100 روزه اقتصاد ایران رو شکوفا میکنم??????
کاغذ پاره خواندن تحریمها بهتر از گره زدن آب خوردن مردم به تحریمهاست !
تیم مذاکره کننده فعلی هم در مورد نقص های قطعنامه جدید همین را میگوید که کاغذپاره است اما با ادبیاتی دیگر "محدویدیت های قطعنامه تاثیری ندارد"
Iran, Islamic Republic of
درود بر نگارنده
Iran, Islamic Republic of
مهمترین کاسب تحریم اون کسی است که با وعده رفع تحریم‌ها رأی مردم ساده دل را کسب کرده و هیچکاری جز ... و فرافکنی نکرده است...
کاسب تحریم که امثال بابک زنجانی چرا مغلطه می کنی !
Iran, Islamic Republic of
واقعا دلم میسوزه برای امثال تو که اینقدر ساده هستید
آیا واقعا با یک فرد عادی در جریان فتنه 88 هم به این شکلی که با سران فتنه رفتار شده رفتار شد...
مرگ بر امریکا
یعنی ... دیگه باید خجالت بکشه با این همه نیش و کنایه زدن به جریان مومن کشور

ببینه که دوستان خودش کاسب تحریم هستند
البته همیشه دیوار حاشا بلنده و خنده بر لبانشان جاری
Iran, Islamic Republic of
واکنش جناب آقای رییس چندان هم سخت نیست. همانطور که مسبوق به سابقه اند احتمالا خواهند گفت:
آقا جان شما به آنها چکار دارید؟! آنها برای مصرف داخلی این حرفها را می زنند؟! چه فتنه ای چه آشی؟! چه کشکی؟! برای خودتان می بافید بروید پی کارتان ...به دنبال یک کار نون وآب دار ... توافق را بچسیبد که کاسه تحریم را شکست و الان شده هم نان ملت و آب .... حالا یک سوءتفاهمی سال 88 شده هی می گویید فتنه فتنه فتنه ....
محسن
Iran, Islamic Republic of
البته اینها هم برای مصرف داخلی می توانستند حرفهایی بزنند ولی از آنجا که با دشمن رو راست هستند این چنین نمی کنند!
Iran, Islamic Republic of
به زمین و آسمان میزنید که اصلاح طلبان را پیش مردم بد نام کنید ولی زهی خیال باطل. شما رفتار خودتان را اصلاح کنید .
اصولگراها با احمدی نژاد بد نام ابدی شدند انها مرده سیاسی هستند
Iran, Islamic Republic of
شوخی میکنی...
Iran, Islamic Republic of
در این نامه تصویری از ایران با عبارت‌های بسیار خشنی آمده است...
خب ایشان حرفهای ...را هم زده
چرا نومن ببعض نکفر ببعضید
شک می کنه به حکم عقلتان...
Iran, Islamic Republic of
کلا فهمیدی چی گفتی؟!
عبارات خشن که عین متن اطلاعیه های م... است واتفاقا موید اینکه بقیه حرفها هم ،درسته.
United States
امریکایی ها و غربی از عوامل فتنه چون یک دستمال استفاده میکنن از یه طرف به انها امکانات می دهند و از طرف دیگر انها را لو داده تا مملکت به تشنج کشیده شود پس مواظب باشیم
همه اینها رو خودمون میدونستیم واین اعترافات رو فقط برای یاداوری خیانت باید منتشر کرد.
Iran, Islamic Republic of
متاسفم.
برای رسیدن به قدرت چه کارها کرده اند، خدا به زمین گرمتان بزند.
Iran, Islamic Republic of
... راست می گویید م... را ازاد کنید تا از خود دفاع کند... اگر امریکایی ها از شما تعریف کنند می گویید دارند توطئه می کنند اگر بد را بگویند می گویید دارند تفرقه می اندازند. شما هرجا که به نفعتان باشد حرفها ی انها را...وهرجا که به نفعتان نباشد رد می کنید. از کی تا حالا حرفهای جاسوسان امریکا برایتان سند شده است. خجالت هم خوب چیزیست که شماها ندارید.
Iran, Islamic Republic of
اگر تو هم بجای کدخدا به خدا اعتماد داشتی اونقت خدا در خیلی جاها دستت رو میگرفت تا خیر و شر و از هم تشخیص بدی
Romania
دروغه دروغه
سندت چیه که دروغه ؟کلمات رسمی اوباما وکلینتون در همان زمان هم همین حرفها بود.از حمایت از سبزها تا گفته نتانیاهو که سبزها به نمایندگی از ما در داخل ایران میجنگند .
...بابا همه چیزمون به باد رفت یه مرد پیدا نمیشه بگه چه کنیم تا این شایطین کشور رو به اربابشون ندهند؟
دروغ یک امریکائی را باید درباره مخالفان خود باور کرد
شما ها واقعا مسلمان هستید؟!!!!!!!!!
دروغگو شماها هستید که منافقید البت منظرورم سران فتنه اس .... در ضمن من دروغی تو صحبت های امریکاییها نمیبینم انصافا .... اون ها از موضع قدرت حرف میزنند بنابراین نیازی به دروغگویی ندارند .
یک کلام: مرگ بر فتنه گر.
امریکایی ها فقط یک خصلت خوب دارند و آنهم همین است که دروغگو نیستن و در مورد توافق هسته ای هم تمام حرفهایشان درست از آب در آمد .
سران فتنه و علی الخصوص م... باید به علت خیانت به کشور محاکمه و اعدام شود .
Iran, Islamic Republic of
دروغ آمریکایی نه.... حرفهای صادقانه درباره همرزمشان را و نه مخالف را
اگه اون آمریکایی داره دروغ میگه ،‌ چرا این به اصطلاح اصلاح طلب‌ها یکیشون موضع نمی گیره ؟؟؟ چرا تکذیب نمی کنه؟؟؟
هان ؟؟؟
عین سین
Iran, Islamic Republic of
سرنوشت خائنان ذلت و خواری است و البته رسوائی و عذاب الهی، و متأسفانه تاریخ هم برای عبرت نگرفتن است،چرا که معمولا آنانی که باید از تاریخ بیاموزند به دلیل خودخواهی ها که موجب کوری است، خود را حق می پندارند!!
یک جانباز
شما اصولگرایان تندرو به بدترین وسیله مثل دروغ و تهمت و بد اخلاقی میخواهید اصلاخ طلبان را از صحنه خارج کنید ولی نمیدانید که اصلاح طلبی یک گروه نیست بلکه یک طرز فکر است که ریشه در فرهنگ و جامعه ایران دارد. خوشبختانه مردم نسبت به شما شناخت خوبی دارند و به همین راحتی فریب سیاهبازیهای شما را نمیخورند. اگر در ایران آزادی بیان و انتخابات آزاد بود ، شما تندروها در خیابانها الان کاسه گدایی دستتان بود. مردم راه خود را میروند براساس طرز فکر و نگاه خودشان.
Iran, Islamic Republic of
"اصلاح طلبی ....ریشه در فرهنگ و جامعه ایران" اولا فعلا که ریشه وفرهنگتان اونور آبه و جیره و مواجب امثال مهاجرانی و کدیور و مخملباف و سازگارا سروش و کدیور .... که خیلی جلوتر از بقیه تان پیشرفت داشته اند در حال تامین شدنه ثانیا اگر واقعا جانبازی که بعید است باشی اجر و مزد ایثارگری ات را با این حرفهای ضد دین و ضد نظام و با ریاکاری ات ضایع نکن!!!
Iran, Islamic Republic of
من که باور کردم جانبازی!
از رده خارج شده رو چطور میشه دوباره از رده خارج کرد ؟!اگه وجود داشتید عارف رو به زور مجبور به انصراف دادن نمیکردید وجرئت به رای مستقیم مردم قرار دادن خودتون رو داشتید.
19 میلیون رای روحانی به اضافه 14 میلیون نفر که به نشانه اعتراض در انتخابات 92 شرکت نکردند نشان از پایگاه قوی اصلاح طلبان میباشد.
مهدی
جالبتر اینه که رسانه های زنجیره ای هیچ موضعی در این رابطه نگرفتند و در لالمونی مطلق به سر میبرند موندن این گل به خودی مایکل لدین رو چه جوری جبران کنند تازه حاجی خاطره داشت با شوی خانوادگیش جو عاطفی برای خودش درست میکرد که این غضنفر لدین اومد زد فیلم از وسط پاره شد مطهری و زیبا کلام هم به کما رفتند حالا باید دید عکس العمل مقامات امنیتی چه خواهد بود هر چند برای محاکمه این خائنین وطن فروس اسناد به اندازه کافی هست و نیازی به این گل به خودی های یاران لژیونر فتنه نیست
علي
اينم تقصير دولت قبلي بوده ؟
فدائی امامت و ولایت
بسمه تعالی
یکی از مهم ترین نکته موجب افتخار ملت عزیز ایران ( اعم از اصولگرایان و حتی اصلاح طلبانی که شاکله اصلی نظام یعنی اصل ولایت فقیه را از عمق وجودشان باور دارند) بصیرت ، صبر و درایت مقام معظم رهبری در تاریخ زندگی پر برکتشان علی الخصوص در دوران زعامت و رهبری ایشان متبلور می باشد است ، و همانطورکه همواره ملت را به بصیرت و آگاهی دعوت نموده اند ، عملکرد ایشان به خصوص در جریان هنجارشکنی عوامل استکبار در سال فتنه 88 بود که با صبر و حوصله معظم له ، استکبار مجبور گردید هر روز مسئله جدیدی از پشت پرده های فتنه را رو نموده و باعث برملا شدن عمق وابستگیِ ریشه جریان های معاند به خارج از مرزها و دامن پلید استکبار شود. که مورد اخیر تقریباً خلاصه ماوقع می باشد.
امیدواریم ، آنانکه هنوز در اشتباهند ، با مقایسه منصفانه و بازگشت به دامن نظام ، به عبارتی همانند حرّ نام نیک در تاریخ برای خود به یادگار گذارند.
آمین یا رب العالمین
احسان
تیم اطراف ... به این چیزها کار ندارن

فقط دنبال تخریب جریان مذهبی و حزب اللهی در داخل ایران اسلامی عزیز هستند

فتنه و فتنه گر خائن رو نمی بینند
چند سوال مهم .
همه قبول داریم اصل فشار تحریم ها به واسطه همراهی اروپایی ها بود . اروپایی که نه در قضیه هولوکاست (سال 84) نه در قضیه تسخیر لانه جاسوسی (سال 58) نه در قضیه آلودگی سانتریفیوژها (سال 82 که واقعا دنیا فکر می کرد بمب ساختیم) ورود پیدا نکرد به چه علت در این مقطع زمانی (بهار 89 ) وارد قضیه تحریم ها شد؟ اروپایی که به اذعان مقامات امریکایی و نشانه های موجود مشتاق مناسبات با ایران هستند
سوال دیگر.
عده ای ادعا می کردند ما به علت آتش زدن پرچم آمریکا و شعار مرگ بر آمریکا در تمام سالهای پس از انقلاب باعث این فشارها شدیم . مگر در روز قبل توافق (روز قدس) شعار مرگ بر آمریکا داده نشد و پرچم این کشور به آتش کشیده نشد ؟
سوال سوم .
عده ای ادعا می کنند توافق به علت توانایی تیم هسته ای بوده که خدا را شکر این تیم همان تیم سال 82 تا 84 است اما چرا در آن مقطع نتوانستند ؟
.
جواب :
اروپا در حقیقت یک تصور کوتاه مدت از زمان تحریم تا براندازی جمهوری اسلامی داشت تا با ایجاد نارضایتی عمومی ، مردم به جنبش سبز و فتنه گران بپیوندند اما این اتفاق نیفتد (بماند که عده ای از این تحریم ها کاسبی کرده و با 3 برابر شدن دلار و مسکن و ماشین و معیشت و ... و با استفاده از نا رضایتی مردم روی کار آمدند ) .
البته بنده با اطلاع و مستندات و یقین می گویم که 2 دهه ای هست که پس از ناکارآمدی مجاهدین، سلطنت طلبها ، نهضت آزادی و ... آمریکا به جریانی در داخل دل خوش کرده تا با استحاله نظام، انقلاب را از مسیر اصلی خودش دور کند به همین علت تمام رویداد ها در این دو دهه (چه تحریم و چه برداشتن تحریم چه فتنه 88 چه فتنه 78 و .... ) با هماهنگی جریان داخلی و خارجی رقم خورده است . بقیه مطالب سریسته بماند تا ......
Iran, Islamic Republic of
این ملت هیچگاه از دشمن ضربه نخورده ، بلکه از منافق ( دشمن داخلی ) ضربه کاری خورده است .
Iran, Islamic Republic of
چه ربطي به روحاني داره شما كه تا ديروز سر روحاني دعواتون بود كه الا بلا روحاني ازماست و اصولگرا