سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱

ورود کشتی نظامی آمریکایی به خلیج فارس

يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۱۰
کد مطلب: 438819
وبگاه رسمی نیروی دریایی آمریکایی در حالی‌که در اقدامی ناشایست از نام جعلی به‌جای خلیج فارس استفاده کرد، مدعی عبور و پایش تنگه هرمز و مناطق مشرف به آن از سوی یک کشتی نظامی آمریکا شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس،کشتی «واسپ کلاس» تهاجمی آبی،خاکی، «یو اس‌اس‌اکسس» (LHD ۲) روز شش ماه اوت (پنجشنبه هفته گذشته) با عبور از تنگه هرمز وارد خلیج فارس شد.

به نوشته وبگاه ویژه «نیروی دریایی آمریکا» «رایان اف کریلو» افسر نیروی دریایی درباره این اقدام کشتی آمریکا اظهار داشت، تنگه هرمز یکی از شلوغ‌ترین خطوط کشتیرانی در جهان است و آزادی کشتیرانی برای همه در داخل و خارج از حوزه استحفاظی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا حیاتی است.

بر پایه ادعای وبگاه مذکور تیم ناوبری اکسس هنگام عبور از تنگه هرمز در جریان جزییات اصلاحی قرار گرفته بوده و با آمادگی بالا عبور و مرور کشتیرانی را درحالی که مجاور خشکی و تنگه هرمز بسر برده بود، زیر نظر داشت.

کریلو در این باره گفت: «نمی‌خواهیم بگوییم که ارزیابی خطرناکی انجام دادیم، اما آنجا منطقه‌ای است که ملوانان این ناو نیاز به تشدید آمادگی دارند. این منطقه‌ای هراس آور با تردد زیاد است و نیاز به اطمینان یافتن نسبت به این مسئله است که ما همه قوانین و مقرارات دریایی را رعایت می‌کنیم.»

واحد آبی، خاکی اکسس به دلیل پشتیبانی از عملیات حفاظتی و همکاری امنیتی با ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منطقه مستقر شده است.

از نکات قابل ذکر در این خبر استفاده از واژه مجعول خلیج ع.ر.ب.ی بجای خلیج فارس است.

کشتی جنگی واسپ کلاس قادر به انتقال تفنگداران نیروی دریایی آمریکا به خاک دشمن از طریق ساحل یا بالگردهای روی عرشه خود است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Latvia
یادش بخیر زمان جنگ مین های سرگردان چه بلایی سر آمریکایی ها و ناوهای ررمی و پشتیبانی حامی صدام می آورد.