سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

توان ایران در ساخت کشتی‌های بزرگ

شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب: 438753
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی با اشاره به تهیه برنامه‌ای از سوی دولت برای افزایش توان کشتی سازی در داخل، گفت: در حال حاضر توان ساخت کشتی‌هایی با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن را در کشور داریم.
به گزارش جهان، محمدسعید سیف در گفتگو با مهر درباره برنامه‌های دولت برای ساخت کشتی های بزرگ در داخل کشور گفت: در یکی دو سال گذشته کشتی بزرگی در یکی از شرکت‌های کشتی سازی ساخته شد که نشان می‌دهد ما توان ساخت کشتی‌های بزرگ حتی تا ظرفیت ۳۰۰ هزار تن را هم داریم اما در این بخش هنوز نیاز به تجربه اندوزی است که باید به تدریج انجام شود.

وی با بیان اینکه دولت در حال تهیه برنامه‌ای برای ساخت کشتی در داخل کشور است، افزود: در این برنامه اهداف دولت برای رسیدن به ساخت انواع شناورها تهیه می‌شود تا علاوه بر حمایت از کشتی سازی ها، برنامه مشخصی هم در این خصوص تدوین شود، ضمن آنکه ما هم در ستاد فناوری به دولت کمک می‌کنیم تا گواهینامه های بین المللی را دریافت کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی با اشاره به اینکه در حال حاضر سخت افزار ساخت کشتی بزرگ را در اختیار داریم، افزود: تا دو سال پیش توان ساخت کشتی های بزرگ را در اختیار نداشتیم اما الان با کمک تولیدکنندگان بخش دریایی به این قابلیت رسیده ایم بنابراین در سال های آینده هم می توان به این اهداف رسید.

وی با تاکید بر اینکه در یک بازه تا ۵ سال می‌توانیم به اهداف خود در ساخت شناور دست یابیم، اظهار داشت: در گذشته توان ساخت بسیاری از صنایع دریایی را در کشور نداشتیم و حتی یک سکو نساخته بودیم اما الان تمام این کارها را به طور کامل در داخل کشور انجام می‌دهیم.

سیف ادامه داد: بناراین اگر یک برنامه منسجم ۵ ساله باشد، می‌‌توانیم درصد زیادی از این بازار را جذب کنیم و مواد و تجهیزات مورد نیاز را با استفاده از صنایع داخلی به تولید برسانیم، مانند تجهیزاتی که الان در پتروشیمی‌ها و در کشتی ها کاربرد دارد، چراکه توان ساخت این تجهیزات را در داخل کشور داریم و فقط باید با حمایت از صنایع داخلی به این اهداف دست پیدا کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *