جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۷
۳۰
گزارشی از همکاران ایرانی بی‌بی‌سی؛

‫پادوهای داخلی BBC را بشناسید/ از همسر سازنده فیلم تبلیغاتی عارف تا تربیون‌دار در رسانه ملی!

شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 438747
همکاران بی بی سی بیش از دو سال است که در سایه غفلت مسئولان اقدام به تولید سوژه های ارسالی از مقر این شبکه در لندن برای سیاه نمایی و تبلیغ علیه کشورمان می‌کنند و ورود خبرنگاران بخش انگلیسی آن زیاد تعجب آور نیست!
‫پادوهای داخلی BBC را بشناسید/ از همسر سازنده فیلم تبلیغاتی عارف تا تربیون‌دار در رسانه ملی!
گروه سیاست جهان نيوز: انتشار خبر اعطای مجوز به شبکه بی بی سی برای حضور یک هفته ای در ایران جهت ساخت مستندی پیرامون مذاکرات هسته ای از سوی سخنگوی وزارت ارشاد موجب حیرت اهالی رسانه در داخل کشور شد اما بررسی برنامه های پخش شده از بخش فارسی زبان این شبکه نشان می دهد که همکاران بی بی سی فارسی بیش از دو سال است که در سایه غفلت مسئولان اقدام به تولید سوژه های ارسالی از مقر این شبکه در لندن برای سیاه نمایی و تبلیغ علیه کشورمان می‌کنند و ورود خبرنگاران بخش انگلیسی آن زیاد تعجب آور نیست!

سابقه سیاه این رسانه انگلیسی در ماجرای فتنه ۸۸ و حمایت از عناصر اغتشاشگر و هدایت آشوبگران در آن موجب شد تا مجوز حضور خبرنگاران این شبکه در داخل کشور لغو شود و بر همین اساس مسئولان کشور همکاری با این شبکه به دلیل تلاش برای "براندازی" را ممنوع کرده و اعلام کردند که در صورت همکاری با بی بی سی فارسی نسبت به برخورد با عوامل، اقدام خواهد شد.

نکته اساسی در این حساسیت مسئولان امنیتی نسبت به همکاری با بی بی سی فارسی در این است که سرویس اطلاعاتی انگلیس در پوشش این شبکه، فاز جدیدی از فعالیت‌های مخرب و ضد ایرانی را شروع کرده و ورود نهادهای اطلاعاتی کشور علاوه بر ایجاد سد در برابر فعالیت‌های مخرب انگلیس، به منزله پیشگیری از آلوده شدن افراد بیشتری در دام سرویس اطلاعاتی آن کشور بود.

از سوی دیگر بی بی سی فارسی فراگیرترین کانون تجمع انواع و اقسام عناصر و گروهک های ضدانقلاب است و معاندترین و محارب ترین عناصر گروهک ها در آنجا جمع شده اند؛ از حزب بهائیت که شاکله اصلی بی بی سی را تشکیل می دهد تا سلطنت طلبان، منافقین، عناصر توده ای، پژاک، کومله، دموکرات، تجزیه طلب و عناصر شاخص فتنه که اخیرا شیطان پرستان هم به آنها اضافه شده اند.

اگر چه در سال‌های گذشته در چند نوبت نسبت به دستگیری همکاران این شبکه در داخل کشور اقدامات مناسبی صورت گرفت، اما با غفلت نهادهای مسئول در این قضیه، در دو سال اخیر دوباره برخی افراد با نادیده گرفتن هشدارهای داده شده درباره همکاری با این شبکه، به ساخت مستند، فیلم و تهیه خبر جهت ارسال به این شبکه اقدام کرده‌اند و با توجه به عدم برخورد قانونی با این افراد، گویا دیگران نیز با استفاده از این غفلت نسبت به پر کردن آنتن شبکه بی بی سی فارسی و تولید محتوا و پرداختن به سوژه های ارسالی از سوی مسئولان این شبکه ترغیب شده و این همکاری روندی صعودی به خود گرفته است.

بی بی سی فارسی از آغاز تاسیس خود با تولید برنامه‌ای به نام "آپارات" تلاش می‌کند تا فیلمسازان داخلی را به سوی خود جذب و با پرداخت مبالغ کلان، سوژه های مورد نظر خود را که اغلب با محوریت سیاه نمایی از وضعیت داخلی کشور است را به کارگردانان جوان منتقل کرده و از این طریق به ماموریت خود برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی در فضای رسانه ای بپردازد.

در این مجال به چند مورد از آثار تولیدی که به راحتی در داخل کشور با محتوای سیاه نمایی از وضعیت داخلی ساخته شده و از آنتن بی بی سی فارسی پخش شده است، اشاره می شود:

۱) فرشاد فداییان را می‌توان یکی از افراد فعال در تولید محتوا و در اختیار قرار دادن آثار خود به به شبکه دولتی انگلیس معرفی کرد.

از آثار وی که در فاصله فروردین تا مردادماه سال جاری از بی بی سی فارسی پخش شده است، می‌توان به "انگشت‌های پای چپ"، "ذاکر"، "آخرین بازمانده: شهربانو"، "سنگ، مادر خاموش"، "گیسو"، "از پدر ..."، "ماسوله با خسرو می‌خندد" و... اشاره کرد.

(فرشاد فداییان در پشت‌صحنه فیلم "ذاکر")

۲) میثم شاه بابایی که هم اکنون مشغول ساخت یک مستند درباره نلسون ماندلا است نیز از همکاران و تولیدکنندگان آثار مورد پسند شبکه بی بی سی فارسی است.


"از حد شدن" اثری از این همکار رسانه ای بی بی سی فارسی در ایران است که از عوامل سازنده و بازیگران حرفه‌ای سینمای ایران بهره برده و سپس برای پخش آن را به این شبکه ارسال کرده است.

(نمایی از فیلم "از حد شدن" با حضور بهاره رهنما و آتیلا پسیانی که از شبکه بی بی سی پخش شد)

۳) ناصر صفاریان که پیش از این نیز سابقه بازداشت به دلیل همکاری با شبکه های معاند را دارد همچنان با خیالی آسوده به فعالیت خود ادامه داده و بر همین اساس "اتو استاپ"، "وقت خوب مصائب" و چند فیلم کوتاه دیگر را نیز به سفارش مدیران بی بی سی فارسی در داخل کشور تولید کرده است!

ناصر صفاریان پیش از این در اواخر شهریورماه ۱۳۹۰ به جرم همکاری با رسانه های معاند به مدت یک ماه بازداشت شد.

۴) لیلا نقدی پری همسر سازنده فیلم تبلیغاتی محمدرضا عارف کاندیدای انصرافی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ نیز از دیگر تولیدکنندگان برنامه های شبکه بی بی سی فارسی است که پس از تولید فیلم "تناولی به روایت تناولی" که به شرح زندگی پرویز تناولی مروج افکار پوچ گرایانه می‌پردازد، آن را برای پخش در فروردین ماه ۱۳۹۴ به لندن فرستاده و مورد تشویق مسئولان این شبکه نیز قرار می‌گیرد!


۵) رضا درستکار که به عنوان منتقد سینما در برنامه های صدا و سیما حضور پیدا می کند در کمال تعجب فیلمی با عنوان "اکبر جوجه" را که مردم ایران را ملتی "مرده خوار" توصیف کرده، به سفارش این شبکه تولید کرده است!


رضا درستکار یکی از منتقدان ثابت در برنامه "هفت" شبکه سوم سیما است.

۶) شاید باورکردنی نباشد که کارگردان فیلم های سینمایی مطرحی چون "انتهای خیابان هشتم"، "هفت دقیقه تا پاییز" و سریال "سقوط آزاد" نیز به همکاری با بی بی سی فارسی مشغول است.

علیرضا امینی که همکاری با نیروی انتظامی برای ساخت یک سریال را نیز در کارنامه خود دارد، پخش اثر خود با نام "فقط چشم‌هاتو ببند" را به شبکه دولتی انگلیس واگذار کرد!


۷) محسن‌شهنازدار و سام کلانتری نیز پخش فیلم مشترک خود با نام "خانه شماره ۳۷" که به زندگی صادق هدایت (نویسنده مرتدی که در اواخر دهه ۴۰ شمسی با خودکشی به زندگی خود پایان داد) می پردازد را به بی بی سی فارسی واگذار کردند و این موضوع در حالی اتفاق افتاد که "محسن شهنازدار" پیش از این به دلیل همکاری با شبکه های معاند مدتی در بازداشت به سر می‌برد.

(سام کلانتری -سمت راست- و محسن شهرنازدار -سمت چپ-)

۸) مجتبی میرطهماسب که سابقه بازداشت به دلیل همکاری با رسانه‌های معاند را در پرونده خود دارد نیز تلاشی چشمگیر برای به اجرایی کردن سوژه‌های ارسالی از لندن دارد و بر همین اساس از جمله آثار ارسالی وی به لندن که از بی بی سی فارسی هم پخش شده است، می‌توان به "بانوی گل سرخ"، "ساز مخالف" و... اشاره کرد.

مجتبی میرطهماسب از جمله بازداشت شدگان شهریورماه ۱۳۹۰ به جرم همکاری با رسانه های معاند بوده است.


"حمیده شریف راد"، "مصطفی شیری"، "سیاوش رزمند"، "خلیل رشنوی زاده"، "امیرشهاب رضویان"، "فرشته جغتایی"، "فریده کاکاوند"، و... از افراد دیگری هستند که می‌توان به این فهرست اضافه کرد.

اکنون سوالی که مطرح می شود این است که چرا مسئولان وزارت ارشاد و نهادهای ذی‌ربط امنیتی در داخل کشور نسبت به بی اعتنایی صریح این افراد به قانون در حالی که برخی از آنها سابقه بازداشت به دلیل همکاری با رسانه‌های معاند مردم ایران را نیز در پرونده دارند، واکنشی نشان نداده و حتی به برخی از این افراد که از اعلام صریح همکاری خود با دشمنان ابایی نداشته و به تولید آثاری که به سیاه نمایی درباره کشور می پردازند مشغول هستند، امکانات ساخت فیلم در داخل کشور را می‌دهند؟

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


قزلسفلو
دم بی بی سی گرم این همه جیره خور داره ، خداییش هر سازمانی امنیتی که بخواد چند نفر رو با اهدافش هم جهت کنه کلی باید دوندگی و پول خرج کنه .اما خوش به حال بی بی سی ( کلا" صهیونیستها ) همیشه یه عده خبردار واسشون ایستادن تا اینا بهشون دستور بدن ، تعجبم از بی نمکی دست جمهوری اسلامی ایران که هر کی ازش خورده نمکدون شکسته .
قضیه بی نمکی دست جمهوری اسلامی نیست قضیه این است که بعضی ها مثل چی هم از توبره میخون هم از آخور
جماعتی که سبز و بنفش میشوند و در میتینگ های سیاسی حضور می یابند و هنگام دریافت فلان جایزه میگویند: مـــــــــــــن سیـــــــــــــاســی نیـــــــــــــــــــــستم!!!
از کسانی که به این وضوح دروغ میگن چه انتطاری میره؟
باشه همه بدن و جیره خوار فقط شماها خوبید !
ج
Iran, Islamic Republic of
کو دولت پاسخگو !
گمان کنم رهبری یک بار دیگر سال پاسخگویی مسولین نامگذاری کنند !?
Iran, Islamic Republic of
"اکنون سوالی که مطرح می شود این است که چرا مسئولان وزارت ارشاد و نهادهای ذی‌ربط امنیتی در داخل کشور نسبت به بی اعتنایی صریح این افراد به قانون در حالی که برخی از آنها سابقه بازداشت به دلیل همکاری با رسانه‌های معاند مردم ایران را نیز در پرونده دارند، واکنشی نشان نداده و حتی به برخی از این افراد که از اعلام صریح همکاری خود با دشمنان ابایی نداشته و به تولید آثاری که به سیاه نمایی درباره کشور می پردازند مشغول هستند، امکانات ساخت فیلم در داخل کشور را می‌دهند؟ "
.
به علت عقلانیت و از روی تدبیر و امید!!! شما مثل اینکه پیام 24 خرداد 92 را هنوز درک نکرده اید ؟!!! نه مثل اینکه دیگه واجب شده و قتشه که ما اعتدالگرایان کلید به دست!!!حالیتون کنیم؟!!!
در ضمن یادتان باشد که ما اصلا هنرمند ارزشی وغیر ارزشی هم نداریم! واین خطس کشی ها را جمع کنید چون اصلا چیزی به اسم فتنه 88 نداشتیم بلکه باید اسم آن را"سوء تفاهم 88 " بگذارید!
مسئولین افتادن دنبال تتلو که چرا بدون مجوز برای خلیج فارس خونده. اگه مثل اینا با bbc همکاری میکرد نه تنها بهش کاری نداشتن بلکه برای جذبش خرج هم میکردن...
Iran, Islamic Republic of
تو مثل اینکه عقل تو کله نداری .یعنی چی سوءتفاهم 88؟
فکر وطن باش.............
....داره مزاح می کنه .
از کسی که اصالت وطنی نداره چی انتظار دارید؟!
افشین
درست است که کسی که اصالت وطنی ندارد نمی شود ازش انتظار مروت و پاکی داشت چون او خواسته یا ناخواسته آلت دست دشمن است اما از وزارت ارشاد و مسولین امنیتی کشور چی .
Iran, Islamic Republic of
نهاد های امنیتی یطرف، صداوسیمای خواب آلود یطرف
Romania
فتنه گران کشور را به گند کشیده اند و آقایان مهر سکوت بر لب نشنده ان چون پته شان به محض حرف زدن روی آب میآید شهدا شرمنده ایم
کلا توهم توطئه شما رو گرفته ! فاز توطئه دارید
این یک فهرست منتخب است والا بسیاری از سینماگران پول ساخت فیلمهایشان به دلار و یورو است.
استدلال شما مثل این میمونه که بگید مثلا دولت انگلیس بیاد "اسماعیل فلاح" که گزارگشر صداسیما توی انگلیس بود رو به جرم همکاری و تهیه گزارش و مستند برای ایران زندانی کنه!!!
ته استدلالیدا
خداوکیلی فلاح زمانی که انگلیس بود یه بار یه گزارش مثبت از اونجا مخابره کرد؟ همش نقاط منفی و حمله به دولت انگلیس و... کسی کاری به کارش داشت؟!
عمرا اگه نظرمو تایید کنی!!!
Romania
الان این استدلال شما چه ربطی داشت به این مطلب؟!
هر وقت حقوق بگیران و بازیگران BBC اومدن در راستای سیاست های ایران برای رسانه ملیش فیلم ساختن اونوقت میتونی رفتار این جماعت وطنی را توجیه کنی!
عجب حرفی میزنیا!
ینی اسماعیل فلاح و یا اون گزارشگرا انگلیسی الاصل پرس تی وی در راستای سیاستهای کشور انگلیس خبر مخابره میکنن که آزادانه اونجا فعالیت میکنن؟! حرفی میزنیا اخوی
داود
Iran, Islamic Republic of
این چه قیاسیه؟! اگر خبرنگار بی بی سی هم بیاد از بدی های ایران بگه، خب کسی ملامتش نمیکنه ولی شما یه لحظه تصور کنید آیا تو همین انگلیس، دولت انگلیس به بازیگران و کارگردانان خودش اجازه میده که یه فیلم بر ضد انگلیس و برای پخش در شبکه های خارج از انگلیس بسازند؟
باران
کی به کیه ؟آزادی شده دیگه !آزادی که آرزوی خیلی ها بود.خدا رحم کنه به مردم متدین و انقلابی ایران.
Romania
در دنیای آزادی اطلاعات، چه ایرادی دارد؟
Romania
آره آزادی فقط برای جماعتی خاص و نظر کرده!
چون همه دیدیم رد شدن احمدی نژاد از کنار خبرنگار BBC سوزه رسانه ملی شد اما حضور بازیگران خودشون از جمله خانم رهنما در BBC هیچ ایرادی نداره ...
پیامی که قرار بود انقلاب اسلامی به همه مردم دنیا بدهد را این حضرات و از بنگاه صهیونیستی بی بی سی به دنیا می هند؟
مردم ایران
مرگ بر بی بی سی داخلی و بی بی سی خارجی و مرگ بر اسرائیل داخلی و اسرائیل خارجی .
محسن
Iran, Islamic Republic of
کاسبان فتنه ،فتنه دستاویزی برای تسویه حسابهای سیاسی کرده اند خداوند تندروها را از روی زمین محو نمایید
علی
فتنه هایی که بر علیه مملکت ما میشود بسیار فراتر از این حرفهاست و انچه به چشم دیده میشود گوشه ای از فتنه هاست و مسئولیم ما هم با ندانم کاریها و حزب بازیشان و دعوا بر سر منافع بیشتر به این فتنه ها دامن میزنند و اما انهائیکه اگاهانه مانند این هنرمندان بی هنر به مملکت خود خیانت میکنند از کجا معلوم بهایی نباشند و یا به گروهک ها متصل نباشند نگوئیم توهم است بلکه باید به همه چیز شک کرد مگر اینکه خلافش ثابت شود
علی
اینها چیزی است که دولتیها خودشون می خواهند .
وگرنه این بیچارها مزدورند ، کار میکنند و مزدی می گیرند.
مهدی
عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید ای دلواپسان
ش
Iran, Islamic Republic of
ای خاک برسر وطن فروشان داخلی که اگه تاریخ خونده باشید این کشور هرچه ضربه خورده ازوطن فروشها واحمق های ساده انگار داخلی بوده
علی
متأسفانه نه تنها درصدد برخورد با آنها نیستند بلکه در یک اقدام جالب و ضد ملی به بازگشایی سفارت پیر کفتار یعنی انکلیس نایل شده و در همکاری با اینها ادامه کار این آقایان را تسهیل کردند! این در حالی است که اگر این اقدام یک عمل دیپلماتیک باشد باید دو طرف اقدام مشابه انجام دهند ولی از بازگشایی سفارت ایران در لندن خبری نیست!!!؟