جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جزئیات دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر

شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 438739
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۹ تن و ۲۳۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کشور طی ۲ هفته گذشته خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اسدالله هادی‌نژاد گفت: کل کشفیات موادمخدر در این مدت ۱۹ هزار و ۲۳۸ کیلوگرم و بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ‏‏‏‏۱۵ هزار و ۷۴۹‏‏ کیلوگرم بوده است که ۸۱ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

وی افزود: در این مدت نیز ‏‏۹۱۲ کیلوگرم حشیش، ‏‏‏۴۲۹ کیلوگرم هروئین، ‏‏۱۲۴۹ کیلوگرم پیش‌ساز و ‏۱۲۳‏ کیلوگرم شیشه کشف و ضبط شده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ‏‏۷۴۱ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشف مواد به ازای هر عملیات نیز بالغ بر ‏۲۶‏ کیلوگرم است.

هادی نژاد با بیان اینکه بالغ بر ۸۷ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هشت استان کشور است،‌ گفت: بیشترین کشفیات مواد مخدر با ‏‏‏۷ هزار و ۱۱۴ ‏ ‏کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که ‏‏۳۷ درصد کل کشفیات استان‌ها را شامل می‌شود، پس از آن تهران با ‏‏۲ هزار و ۸۵۵ ‏کیلوگرم، کرمان با ۲ هزار و ۳۸۰ کیلوگرم، فارس با ۱۳۶۷ کیلوگرم، اصفهان با ۱۰۹۲کیلوگرم، هرمزگان با ۸۹۵ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۶۳۷ کیلوگرم ‏‏و یزد با ۵۶۳ در رتبه بعدی قرار دارند.‏

به گفته وی کشف یک محموله پیش‌ساز به وزن ۹۸۱ کیلوگرم در شرق استان تهران و یک محموله تریاک به ‏وزن ۷۰۲ کیلوگرم موجب افزایش قابل توجه کشفیات استان تهران طی ۲ هفته اخیر شده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد ادامه داد: در این مدت، ‏‏ ‏۱۱ هزار و ۲۴۴‏ ‏متهم دستگیر شده‌اند که از این تعداد ‏‏ ‏۶ هزار و ۹۶۷‏ نفر مربوط به اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده بودند و مابقی متهمان ‏۴ هزار و ۲۷۷‏ ‏نفر بوده‌اند که ‏‏ ‏۴ هزار و ۲۰۲‏ ‏ نفر از آنان مرد و ‏۷۵‏ نفر زن هستند، همچنین در این مدت ‏۲۵۹ دستگاه خودرو، ۳۰ دستگاه موتور سیکلت، ۱۲ قبضه سلاح ‏توقیف شد.

هادی‌نژاد بیان داشت: در راستای اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در ۲۷ استان کشور ۲۵۴ نفر قاچاقچی، ۲۴۳۵ متهم توزیع کننده و خرده فروش و ۴۲۷۸ نفر معتاد متجاهر دستگیر شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *