جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اسکان رایگان بیماران در ۱۰ قطب کشور

شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 438696
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به افتتاح مراکز درمانی در ۱۰ استان کشور ویژه بیماران صعب العلاج گفت:بیمه تکمیلی فرهنگیان به مدت ۴ ماه به صورت آزمایشی به شیوه صندوق مرکزی درمان اجرایی می‌شود.
به گزارش جهان، فرشید سیاری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: با توجه به قیمت بالایی که شرکت‌های بیمه‌ای در بحث بیمه تکمیلی درمان به آموزش و پرورش ارائه کردند و از آنجایی که احساس می‌کردیم ممکن است پرداخت این میزان حق بیمه از توان همکاران خارج است و اعتبارات آموزش و پرورش نیز اجازه نمی‌دهد که حدود ۵۰ هزار تومان به ازای هر فرد فرهنگی به شرکت بیمه پرداخت کند تصمیم گرفتیم از ابتدای خرداد در بحث بیمه تکمیلی فرهنگیان به صورت آزمایشی به مدت ۴ ماه به شیوه صندوق مرکزی درمان عمل کنیم.

وی افزود: قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان با شرکت آتیه سازان حافظ منعقد و حق بیمه ۳۰ هزار تومان تعیین شد که این میزان بسیار کمتر از قیمت‌هایی بود که استعلام گرفته بودیم.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌مشکلی که سال‌های زیاد با آن مواجه بودیم بحث نظارت آموزش و پرورش بر عملکرد مراکز درمانی و شرکت‌های بیمه‌گر بود که این معضل را برطرف کردیم. زمان رسیدگی و پرداخت خسارت‌ها کوتاه شده است و همکاران ما به سامانه شرکت آتیه سازان حافظ و مراکز درمانی دسترسی دارند و این امکان وجود دارد علاوه بر ۹ هزار مرکز قبلی هر مرکزی را که فرهنگیان معرفی کنند شرکت بیمه آتیه سازان با آن قرارداد منعقد کند.

وی با اشاره به تسریع در زمان پرداخت هزینه‌های درمانی عنوان کرد:‌ پوشش دارویی بیماران خاص به تعهدات بیمه‌ای اضافه شده است و حق بیمه نیز ۳۰ هزار تومان است که ۱۵ هزار تومان را آموزش و پرورش و ۱۵ هزار تومان را فرد فرهنگی پرداخت می‌کند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد:‌ کارشناسان ادارات تعاون این امکان را دارند تا به صورت اینترنتی بررسی کنند پرونده هر فردی در چه مرحله است البته فرهنگیان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که طرف قرارداد است صرفاً تعرفه مربوطه را می‌پردازند و در مراکزی که طرف قرارداد نیست، هزینه درمان توسط فرد فرهنگی پرداخت می‌شود و با ارائه اسناد پزشکی ظرف مدت ۱۵ روز خسارت‌های درمانی پرداخت می‌شود.

سیاری عنوان کرد: در ۱۰ استان که قطب درمانی کشور است مراکز اسکان رایگان را برای بیماران صعب العلاج فرهنگی در نظر گرفته‌ایم که این مراکز در شیراز، مشهد،‌تهران و یزد آماده بهره‌برداری و افتتاح است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *