پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۴۲
۷۵
آخرین خبرها از "آقازاده" در اوین؛

جزئیات محل نگهداری "مهدی هاشمی" در اوین/ هم‌بندی آقازاده با ۱۴ نفر دیگر!

شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 438692
مهدی هاشمی رفسنجانی که به جرم اختلاس، ارتشاء و جرائم امنیتی به ۲۵ سال حبس محکوم شده و در حال تحمل کیفر ۱۰ ساله خود است اکنون در یکی از اندرزگاه‌های زندان اوین نگهداری شده و با ۱۴ نفر دیگر هم‌بند است.
جزئیات محل نگهداری "مهدی هاشمی" در اوین/ هم‌بندی آقازاده با ۱۴ نفر دیگر!
به گزارش جهان به نقل از فارس، پرونده مهدی هاشمی پس از ۱۰۴۹ روز رسیدگی بالاخره به ایستگاه پایانی رسید، ایستگاهی که مهدی هاشمی رفسنجانی را در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ روانه زندان اوین کرد تا حبس ۱۰ ساله خود را در ارتباط با جرائم اختلاس، ارتشا و جرائم امنیتی آغاز کند.

اما اینکه مهدی هاشمی این روزها در کدام بخش از زندان اوین به سر می‌برد و هم‌بندی‌های او چه کسانی هستند، برای خیلی از مردم سؤال است.

فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی این روزها در یکی از اتاق‌های اندرزگاه ۷ زندان اوین به سر می‌برد، جایی که بر خلاف تصور خیلی‌ها نه خبری از سوئیت اختصاصی است و نه میزبانی ویژه‌ای وجود دارد.

اندرزگاه واحد ۷ زندان اوین شامل ۶ اندرزگاه ۲۲۰ نفره است، در هر یک از این اندرزگاه‌ها ۱۰ تا ۱۲ اتاق وجود دارد که مهدی هاشمی هم در یکی از این اتاق‌ها تحمل کیفر می‌کند.

مهدی هاشمی در اتاقی که ۱۵ تا ۲۰ متهم مالی دیگر در آن حضور دارند روزهای محکومیت خود را سپری می‌کند، متهمینی که اکثر آن‌ها به جرم مهریه، نفقه و چک برگشتی زندانی شده‌اند.

ضمن اینکه علی‌رغم شایعات مطرح شده، مهدی هاشمی با محمدرضا رحیمی و بابک زنجانی هم‌بند نیست و حتی هواخوری مشترکی هم ندارند.

بر اساس اطلاعات خبرنگار فارس،‌ مهدی هاشمی از تاریخ ۱۸ مردادماه یعنی روز ورود خود به زندان اوین تاکنون هیچ‌گونه ملاقاتی نداشته اما از طریق تلفن با خانواده خود در ارتباط است.

«اخذ رشوه»‌ یکی از جرایم اصلی هاشمی بوده است که بیشتر به دریافت وجوه کلان از شرکت های بزرگ نفتی به منظور کارچاق کنی برای آنان در داخل ایران مربوط می شود.

هاشمی میلیون‌ها دلار از شرکت‌های استات اویل و توتال گرفته بود تا از «نفوذ خود» استفاده کرده و قراردادهای چرب و شیرین نفتی برای این شرکت ها در وزارت نفت ایران جفت و جور کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مثل اینکه خیلی خوشتون آماده ایشالله قسمت شما هم بشه
Romania
قسمت همه دزداو اختلاسگرها بشه...
آن را که حساب پاک است...
لعنت خدا بر دزدان بیت المال
انشاالله روزی برسد که قاطعانه با تمام دزدان ومتخلفین اقتصادی خصوصا از نوع گردن و دم کلفتش فارغ از مسائل سیاسی و جناحی برخورد صورت بگیرد.
افرین درست گفتی .یک مسلمان نباید برای گرفتاری مسمان دیگر ابراز خوشحالی کنه.
سیددلسوخته
به نظر من شما درباره دین اسلام چیزی نمیدانید اولاً مسلمان واژه بزرگ و حرمت داری است البته نه در مورد هر شخص آن هم امثال این آقا به نظر من یادتان نیست که فشارهای اقتصادی بر روی هموطنان مان حاصل از ناجوانمردی و گرا دادن به غرب برای فشار بر ایران و مانند اینها از همین آقازاده ها میباشد که شماها به آن مسلمان میگویید . راستی فکر میکنم شما اوضاع اقتصادیتان و خیلی چیزهای دیگرتان حاصل از مسلمان کردن دوستانتان میباشد که به آنها افتخار میکنید
Iran, Islamic Republic of
به نظرم شما چیزی نمی‌دانید! هرکسی که شهادتین گفت مسلمان است ولو گناهکار باشد.
اتفاقا شما چیزی نمیدونید! بیشتر مطالعه کن.ایمان قلبی مهمه نه واژه گویی!!!
اگر اینطور باشه معاویه و یزید و شمر و ابن مرجانه و ولید هم بسیار ادعای مسلمانی میکردند. آیا واقعا مسلمان بودند????
ابوبکر بغدادی هم ادعای مسلمانی داره!!!!
پس شما که دانای کل هستی چرا حضرت رسول ابو سفیان را فقط به دلیل گفتن تشهد مورد عفو قرار می دهد و ....
ابوسفیان هم برای نجات جانش ادعای مسلمانی کرد. این مسلمانی، در حداقل مقدارش است و همین مسلمان وقتی دزدی کند باید دستش قطع شود. وقتی قتل کند باید قصاص شود... یعنی حرمت او تا جایی است که حرمت دیگران را نگه دارد.
فقط همین آقازاده در کشور ؟ چرا بقیه محاکمه نمی شوند ؟
سلام سید دلسوخته .علت فشار اقتصادی برمردم نتیجه تصمیمات لحظه ای دولت پاکان بود.وقطعنامه های سازمان ملل ودلار را کاغذ پاره می دانستند.
Iran, Islamic Republic of
شازده علت فشار اقتصادی اربابان تو بودند که فتنه 88 به پا کردند و وقتی دیدند حریف مردم نمیشن به آمریکا گرا دادند که تحریم را سفت کنه بعد هم تو سال 92 همون اربابان تو برای مردم بغل باز کردند و گفتند مائیم ناجی ملت و مردم هم گول خوردند و رای دادند
علتش فتنه ی ۸۸بود شما ها آلزایمر گرفتین ولی کل دنیا یادشونه
محمد
Germany
جناب علت تحریم ها قرارداد...توسط همین ... درسال 82بود
جمشید
Iran, Islamic Republic of
حالا که تصمیمات بدون لحظه می گیرند و توافق هم کردند چرا تورم همراه با رکود دارید !?
این گرفتاری نیست مجازات اختلاس گرانه
بیدگلی
Iran, Islamic Republic of
گرفتار ؟؟؟؟بهتر نیست مهدی هاشمی ازاد شود و بجای ان من به زندان برم
Romania
کسی که دست درازی به بیت المال میکند و سرانجام به زندان میافتد خوشحالی زیادی دارد مسلمان کسی است که مسلمانان دیگر از دست و زبانش در امان باشند اگر ما خود را پیرو امام علی ع میدانیم نبای از دزدان و کسانی که دست دراز در اموال بیت المال میکنند طرفداری کنیم
م ث
برای گرفتاری مسلمان دیگر خوشحالی نکنه ولی برای دستگیری و مجازات یک دزد و مجرم بخصوص از نوع گرد کلفت اش که نشانگر اساس عدالت عملی یک حکومت است، شاکر و سپاسگزار خدا و حاکم باشد
هادى
حرفتون كاملا درست ولى خب بايد ببينينم گرفتارى را چجور ميشه معنى كرد شايد براى يه مسلمونى كه خلاف مرتكب شده يا دزدى كرده و رشوه گرفته و.. اين زندان گرفتارى كه نيست مطمئنا عين نعمته و جاى شكر گذارى داره چون هم كمى از تقاص گناهانشو اين دنيا ميده و تو اون دنيا سبكتره و هم فرصتى پيدا ميكنه كه كمى تامل كنه تو رفتارش بلكه توفيق توبه پيدا كنه.
حالا به نظر شما اين جاى خوشحالى داره يا ناراحتى؟؟!
گرفتاری دزد مایه خوشحالی ملت هست. البته اگر طبق دستور اسلام دستش قطع میشد بهتر بود.
ایشالله تمام دزدها و سارقان و راهزنان به گرفتاری لاعلاج مبتلا بشن تا جامعه عاری از کثافات و لجن ها بشه.
مرگ بر دزد مسلمان نما
Iran, Islamic Republic of
ابن ملجم مرادی و شمر و عمر سعد و عمروعاص ۰۰۰۰ هم مسلمان بودند
امروز هم داعش و القاعده و وهابیون هم مسلمانند
تناقض در حرفت موج میزنه از طرفی میگی مسلمان نباید آرزو کنه مسلمانی گرفتار بشه
ولی خودت گفتی آفرین به نوشته ای که آرزوی زندان برای دیگران میکنه
برا شما افسادطلبا آدم واقعا چه صفتی آدم بکارببره که شایسته تون باشه نمیدونم دورو و ریاکارید شدیدا
چطور اون موقع که م ه برای مردم کیسه تحریم میدوخت و گرا میداد و در فتنه 88 از بانیان...بود، شما اون موقع کجا بودی؟ اون مردمی که بیگناه خونشان ریخته شد، کسانی که در تحریم تحت فشار بودن و هستن، هزینه های سنگینی که بر نظام در اوج اقتدار نظام، در داخل و خارج وارد کرد، آیا اون مردم مسلمان نبودند؟ آیا نظام، نظام اسلامی نبود؟
همیشه در برآورد این افراد یادمان باشد: "الفتنه اشد من القتل" درحالی که مهدی هاشمی...
انصاف هم خوب چیزی است.
سارا
Iran, Islamic Republic of
منفي ها منظورتون چيه؟ يعني از گرفتاري مسلمانا ابراز خوشحالي كنيم؟؟؟
سید
معاویه و عمر عاص وار سخن گفتی .
مسلمانی که دزدی و اختلاس کنه . توطئه و چندین خلاف دیگه... موقع انجام این خلافها فکر مردم و مستضعفان و علی الخصوص انقلاب بوده ،
که شما سنگشو به سینه می زنی .
نکند شما هم آره ؟؟؟
انشاءالله قسمت طرفداران رانت خواری و دزدی بشه نه هموطن هایی که این آقازاده حقشان را با دست درازی میلیاردی به بیت المال خورده
بهتره برای همدیگه دعای خیر بکنیم. دعا کنید که حتی مهدی هاشمی هم با این همه فساد ریز و درشت توبه کنه و دست از زیاده خواهی برداره شاید خدا در مجازاتش تخفیف قائل بشه.
دعا میکنیم کسانی که عربده میکشند و ادعا دارند این گردن کلفت بی گناهه راهی زندان شوند تا مردم نفس راحتی بکشند از شر همشون
همین که نصیب ارباب شما! شده کافیه.
تکلیف خودتو با دزدها روشن کن بلاخره زندان برن یا گلبارونشون کنیم
لطفا تصاویر مهدی هاشمی پشت میله های زندان رو منتشر کنید تا خفت و خاری و تحقیر یه آقازاده اختلاسگر و دزد ملاحظه بشه و درس عبرت دیگران بشه.
مهدي بابا بي گناهه چرا زندانه
ناصر
انشا الله همه اونهایی که حرمت نظام اسلامی و خون شهدا را شکستند خوار ورسوا شوند.
ساده نباشید اینا همه بازی سیاسی
Iran, Islamic Republic of
پس بخاطر همینه اومدی پیام نوشتی!
حسام
Romania
جیک جیک مستونت بود فکرزمستونت بود؟
درود بر ايت الله هاشمى. خار چشم شما
افشین
مرگ بر خائن دزد بیت المال اختلاسگر فتنه گر کسی که برای مال دنیا با بیگانگان همدست می شود و بر ضد کشور و مردم خود کار می کند و سر دسته ارازل و اوباش می شود برای بوجود اوردن اختشاش و فتنه و...............
مرگ بر حامیان رحیمی و بابک زنجانی و بقایی !
م ث
و ایضا مهدی خان
Iran, Islamic Republic of
من مثبت دادم، ولی بهتر بود بین دزدان تفکیک قائل نشوید.
محمد
Germany
هر کس بی بی سی وماهواره ها ازش تعریف کنند خاین واز هر کسی بد به گویند حتما ادم خوبی است این از افتاب روشن تر قصاوت با وجدان بیدار
Iran, Islamic Republic of
درود بر مسلمانان خار چشم کافران
هادى
متاسفانه هاشمى سالهاست خار چشم خودش شده...
بدرود هاشمی .
امیر
United States
یکی نوار این جماعتو عوض کنه بنده خدا ها چیز دیگه ای واسه گفتن ندارن
بله البته! یعنی به گفته شما، ایشون به جای اینکه خار چشم دشمنان بشن، تصمیم دارن خار چشم مومنان و نور چشم دشمنان بشن!
ولی خداوند با مومنان است.
عین سین
Iran, Islamic Republic of
آخرت اگر مشکله، یکیش به خاطر اینکه،حکم خدا با قضاوت و حکم ما، تفاوت داره چون برای خدا عمل فرد معیاره نه جایگاه اجتماعی افراد و یا تحصیلات و ثروت و نام و نشان و خانواده و ...
محسن
اگر عدالت است برای همه ،رحیمی ، بقال ، بابک ،بزاز ، مهندس ،آقا زاده و همه باید بر اساس جرمی که دارند محاکمه و مجازات شوند وگرنه .....مردم از خود می پرسند مگر ....
United States
البته ایشان در رتبه معادل بابک زنجانی چند میلیارد دلاری نیست و نباید با وی هم بند باشد... اقای هاشمی اگر
چند میلیون رو هم گرفته سرمایه گذار خارجی رو اورده در صنعت نفت و پروژه بزرگ پارس جنوبی و عسلویه سرمایه گذاری کنه و سرمایه گذاری انجام شد..... اقای زنجانی هم چند میلیارد ملت رو برده و معلوم نیست چه کرده ؟
Iran, Islamic Republic of
عذر بدتر از گناه؟!!!
بابک زنجانی در شرایط تحریم به فروش نفت ایران کمک کرده است اما جونیور برای تحریم کشور به امریکا و غرب گرا میداد و رشوه 15 میلیون دلاری از استات اویل دریافت کرده که قرارداد چرب و شیرینی برایشان جفت و جور نماید .
بابک زنجانی در شرایط تحریم بیشتر به جیب خودش کمک کرده تا کشور !
ا ف
برای مردم ایران فرقی بین دزدها و اختلاس گرها و .......... نمیکند هر کس و هر اقازاده و هر ادم ....... که باشند انشا الله که خداوند بزرگ همه اینها را روز به روز رسواتر و بی ابروتر و خوار و ذلیل گرداند
بابک زنجانی پیش مهدی فقط یک دله دزده و نه بیشتر !!!
خیلی صدای عربده بلنده .... نکنه عدالت وارونه شده که دزد و اختلاسگر میشن بیگناه؟
حاج آقا از اینکه عدالت در مورد یکی از فرزندان صالحتان !!! اجرا شد ملت در پوست خود نمی جنبد
خدایا هزار بار شکر
اين اولين بار است كه فرزند يكي از مسئولين به زندان محكوم مي شود !
فائزه هم سابقه سابقه کیفری داره!
خدا به داد اون 14 نفر برسه با این آقازاده طلبکار
Iran, Islamic Republic of
بقیه مجازاتش چی مبلغ جریمه هم واریز شده به خزانه
دبیر
ما هم باور کردیم مهدی..
چند روز پیش یه خبر ...از خاطرات هاشمی که مهدی غذای مجلس رو نخورده
مجلس!!!
رحیمی در زمان ریاست هاشمی رفسنجانی استاندار ایشان بود.
...
علی
تخلفات رحیمی مربوط به دولتهای قبل بوده و ایشان با رندی خود را بر گرده احمدی نژاد چسبانده بود . بروید تحقیق کنید.
لطفا تصاویر مهدی هاشمی پشت میله های زندان رو منتشر کنید تا خفت و خاری و تحقیر یه آقازاده اختلاسگر ملاحظه بشه و درس عبرت دیگران بشه.
امیر
United States
بابا مزاحم درس خوندن این عزیز بابا نشید بزارید یک کمی راحت باشه
کاظمی
حضرت علی (ع) فرموده اند حکومت در نزد من از اب بینی بزی بی ارزش تر است مگر اینکه عدالت را اجرا کنم . اجرای حکم عدالت در خصوص افرادمجرم صاحب ثروت و قدرت مدال افتخاری برای قوه قضائیه است .که از هزاران مدال المپیک ارزشمندتر است و روح امید و اعتماد به نظام جمهوری اسلامی را به جامعه تزریق می کند .
محسن از ری
انشاءالله ادامه داشته باشد بدون ترس از کله گنده ها
محمد
بلاخره انتظار 36 ساله مردم از نظام اسلامی برای محاکمه و مجازات مجرمین گردن کلفت به پایان رسید. پاینده باد نظام جمهوری اسلامی . به امید ظهور دولت حق.
حمید خ
Iran, Islamic Republic of
مهدی هاشمی در اتاقی که ۱۵ تا ۲۰ متهم مالی دیگر در آن حضور دارند روزهای محکومیت خود را سپری می‌کند، متهمینی که اکثر آن‌ها به جرم مهریه، نفقه و چک برگشتی زندانی شده‌اند.
خوش بحال هم بندیهاش ، بنده دوست دارم در طول زندگی ، تجربه زندان رو ولو کوتاه داشته باشم ، خداباماست
کاش منو هم میبردند زندان اوین خیلی جای باحالی هست راستی حقوق هم میدن
خوشبحال هم بندیهاش ازتجربیاتش استفاده میکنن وهمشون راه پولدار شدنو یاد میگیرن جای بسیار خوبی شده براشون خدا شانس بده
df
رهبر انقلاب دیدارمرداد ماه سال 90 خود با دانشجویان مجددا تاکید فرمودند: یکى از دوستان اشاره کردند که امیرالمؤمنین در فرمان خود به مالک اشتر فرموده‌اند که آدم‌هاى سوءاستفاده‌جو را رسوا کنید؛ شما گفته‌اید که افشاء نکنید. امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) نفرمودند موردى را که اثبات نشده، افشاء کنید. هیچ وقت چنین چیزى در بیان امیرالمؤمنین نیست و این قطعاً از اسلام نیست. ما چطور چیزى را که اثبات نشده، به صرف اتهام، افشاء کنیم؟ ممکن است اینقدر حجم اتهام زیاد و وسیع باشد که یک عده‌اى به چشم یک امر قطعى و واقعى به آن نگاه کنند، اما هیچ پشتوانه‌ى استدلالى نداشته باشد، جائى ثابت نشده باشد. ما هیچ حجتى نداریم که این را بگوئیم. حتّى من در همان جلسه‌اى که اشاره کردند، از این بالاتر را گفتم. من گفتم حتّى جرمى که ثابت شد، اصل نباید بر افشاى آن جرم باشد. بالاخره یک مجرمى است، یک غلطى کرده، مجازات هم می‌شود؛ خانواده‌ى او، فرزندان او، پدر و مادر او گناهى نکرده‌اند؛ ما چرا بیخود اینها را رسوا کنیم؟ مگر آنجایى که خود نفس افشاء کردن، یک مصلحت بزرگى داشته باشد. بله، یک جایى هست که نفس افشاگرى در یک مسئله‌ى ثابت‌شده، مصلحتى دارد؛ آنجا ایرادى ندارد. این، منطق ماست. هیچ چیزى هم نه از امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) و نه از هیچ‌یک از ائمه‌ى هدى (علیهم‌السّلام) برخلاف این وجود ندارد. ما واقعاً حق نداریم افراد را به صرف گمان، متهم کنیم، مشهور کنیم؛ واقعاً جایز نیست؛ نه در سایت، نه در روزنامه، نه در تریبون‌هاى گوناگون. حیثیت افراد را باید حفظ کرد.