جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شمار قربانیان جنگ یمن

جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب: 438593
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد شمار قربانیان جنگ یمن طی شش ماه به بیش از ۴۳۰۰ کشته و حدود ۲۲ هزار زخمی رسیده است.
 به گزارش جهان به نقل از مهر، سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه ای با اشاره به شمار قربانیان جنگ علیه یمن، افزود: ۱۵ میلیون یمنی به ویژه در شهرهای عدن، أبین، تعز و صعده نیاز به خدمات بهداشتی و کمک های ضروری دارند.
 
«طارق جاسارویچ» سخنگوی سازمان بهداشت جهانی با بیان این مطلب تاکید کرد: شبکه بهداشت یمن به خاطر مشکلات مالی از کار افتاده است. پیشتر این سازمان در مورد گرسنگی ۶ میلیون یمنی و فقدان کمک های اساسی برای ۱۳ میلیون شهروند دیگر هشدار داده و بر ضروت تحقق فوری و بی قید و شرط آتش بس انسانی برای رساندن کمک های انسانی تاکید کرده بود.
 
در همین راستا «خلیل الفری» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در خصوص حق برخورداری از غذا، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲.۹ میلیون یمنی بدون دسترسی به مواد غذایی کافی زندگی می کنند و ۶ میلیون نفر از خطر گرسنگی رنج می برند.
 
وی افزود: شرایطی که کودکان یمنی در آن به سر می برند بسیار تهدید آمیز است، چرا که گزارش ها نشان می دهد ۸۵۰ هزار کودک یمنی از سوء تغذیه شدید رنج می برند و در صورت تداوم شرایط فعلی طی هفته های آینده این رقم به ۱.۲ میلیون کودک خواهد رسید.
 
به گفته گزارشگر ویژه سازمان ملل گرسنه نگه داشتن عمدی شهروند در هر درگیری مسلحانه بین المللی و داخلی می تواند جنایت جنگی به حساب آید و محرومیت عمدی از غذا، منابع غذایی و امدادرسانی جنایت علیه بشریت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *