شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

نقش صلیب سرخ در ارسال کمک به مردم یمن

جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۱۰
کد مطلب: 438509
رئیس مجلس در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: عدم توجه کافی نسبت به ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم یمن، مسئولیت کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی را در این خصوص محوری نموده است.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، مائورو رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از همکاری‌های سودمند کمیته بین المللی صلیب سرخ با دولت و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: نقش کمیته بین المللی صلیب سرخ در دوران جنگ تحمیلی در فرآیند ارتباط اسراء با خانواده‌هایشان و بعد از جنگ نیز در جستجوی مفقودین جنگ تحمیلی در چارچوب توافق سه جانبه میان ایران، عراق و کمیته بین المللی صلیب سرخ جای تقدیر دارد.

وی افزود: کمیته بین المللی صلیب سرخ به عنوان نهادی که هدف آن انجام فعالیت‌های بشردوستانه است قطعا جایگاه ممتازی در ارائه خدمات و کمک‌های لازم به مردم نیازمند نقاط مختلف جهان دارد و دولت، پارلمان و سازمان‌های ذیربط جمهوری اسلامی ایران نیز در حد امکان آمادگی گسترش همکاری‌های خود با این سازمان را دارند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران‌های انسانی رخ داده در منطقه در اثر فعالیت گروه‌های تروریستی گفت: جهت غلبه بر بحران‌های کنونی در منطقه که موجب رخ دادن فاجعه‌ای انسانی شده است باید این نکته را در نظر گرفت که با دامن زدن به خشونت نمی‌شود دنبال اصلاحات و ایجاد رفاه در منطقه بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شروع جدی بحران‌های منطقه همواره بر نقش موثر گفت‌وگوهای میان طرفین ذینفع تاکید داشته و دارد.

رئیس مجلس ادامه داد: هم اکنون هزاران نفر زن و مرد، جوان و پیر در اسارت گروه‌های تروریستی هستند و متاسفانه جامعه بین‌الملل اهتمام جدی برای نجات آنها از خود نشان نمی‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن اشاره به عدم توجه و اهتمام کافی جامعه بین المللی نسبت به وضعیت جاری مردم یمن گفت: عدم توجه کافی نسبت به ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم یمن، مسئولیت کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی را در این خصوص محوری نموده و ایفای نقش فعال‌تر این کمیته را ایجاب می‌نماید.

لاریجانی در پایان این دیدار با ابراز خرسندی از برگزاری گفت‌وگوهای کمیته بین المللی صلیب سرخ در زمینه حقوق بشر دوستانه و حقوق اسلام گفت: این گفت‌وگوها نقش مثبتی در ایجاد فضای مودت و برادری میان ادیان و تاثیر مهمی نیز بر درک این مسئله که گروه‌های تروریستی ربطی به دین با عطوفت اسلام ندارند خواهد داشت.

آقای مائورو رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز در این دیدار ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران برای همکاری‌های با حسن نیت خود با کمیته تحت ریاستش گفت: دولت، پارلمان و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های خوبی با کمیته بین اللملی صلیب سرخ در زمینه نیل به اهداف سازمان داشته و دارند که جای تشکر و قدردانی دارد.

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در ادامه این دیدار به اوضاع منطقه و مسائل حاد بشردوستانه پیش آمده در اثر تحرکات گروه‌های تروریستی اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های کمیته بین المللی صلیب سرخ در این مورد در ۲ محور در حال انجام است و به صورت همزمان ضمن ترغیب سیاست مداران جهت یافتن راه‌حل سیاسی این بحران‌ها، از افرادی که به خاطر جنگ و آشوب‌های به وجود آمده در رنج و سختی هستند حمایت می‌کند.

وی افزود: تجربه نشان داده است که همه بازیگران منطقه جهت غلبه بر مشکلات ناشی از فعالیت‌ گروه های تروریستی عزم جدی ندارند و با وجود اعلام این مطلب که به دنبال مبارزه با تروریسم هستند، پول و سلاح های خود را به سوی آنها روانه می‌کنند.

مائورو رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ همچنین گفت: حجم نیاز فعالیت‌های بشردوستانه در کشورهای بحران زده منطقه به قدری بالاست که کارهایی که کمیته بین المللی صلیب سرخ انجام می‌دهند با نیازهای موجود تناسب ندارند لذا همکاری و همیاری همه کشورهایی که توان کمک رسانی به مردم نیازمند را دارند نیازی مبرم است.

وی در پایان گفت: گفت‌وگو با علما و فقهای اسلام در زمینه مسائل بشر دوستانه برای کمیته بین الملی صلیب سرخ از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به جدیت به فعالیت خود در این زمینه ادامه خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *