شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

۳۰ هزار انگلیسی خواستار بازداشت نتانیاهو

پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۰
کد مطلب: 438401
بیش از ۳۰ هزار شهروند انگلیسی از پلیس اسکاتلندیارد خواسته اند تا بنیامین نتانیاهو را به دلیل ارتکاب جنایت جنگی بازداشت کند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری الاخبار خبرداد: بیش از ۳۰هزار انگلیسی حامی فلسطین از پلیس "اسکاتلندیارد" انگلیس در خواست کرده اند تا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را که قرار است ماه سبتامبر به انگلستان سفر کند در بدو ورود به این کشور بازداشت کند.

این درخواست که به صورت طومار الکترونیکی مطرح شد توسط ۳۰ هزار نفر امضا شده است و این افراد خواهان بازداشت بنیامین نتانیاهو به دلیل ارتکاب جنایت های جنگی و شهادت بیش از ۲ هزار فلسطینی در جنگ ۲۰۱۴ شد.

دامیان موران که نویسنده این طومار است می نویسد: قرار است نتانیاهو در ماه سبتامبر در لندن گفتگوهایی داشته باشد و بر اساس قانون بین المللی وی باید بدلیل ارتکاب جنایت جنگی و کشتار بیش از ۲ هزار فلسطینی در سال ۲۰۱۴ به محض ورود به انگلیس بازداشت شود.

این درحالی است که پایگاه الکترونیکی پارلمان انگلیس نیز این طومار را منتشر نموده و در حالی که تعداد امضا کنندگان آن در فضای مجازی به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسیده است بر ضرورت بحث در خصوص این موضوع تاکید کرد.

این درحالی است که چند روز پیش، روزنامه آمریکایی «نیویورک پست» در مطلبی عنوان کرد "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی از هیئت قانونگذاران آمریکایی خواسته است تا به تل آویو کمک کنند تا ادعاهای فلسطین مبنی بر اینکه اسرائیل در غزه مرتکب جنایات جنگی شده است را خنثی کنند تا تل‌آویو به دادگاه بین المللی جنایی فرا خوانده نشود.

از سوی دیگر رهبران فلسطینی در حال آماده شدن برای الحاق به دادگاه بین المللی جنایی علیه اسرائیل هستند و اخیرا نیز با مقامات دادگاه لاهه دیدار داشته اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *