سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
وزیر بهداشت

اتباع افغانی مجاز در کشور بیمه می‌شوند

چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب: 438390
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بیمه همه اتباع خارجی مجاز در ایران خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و‌ آموزش پززشکی در حاشیه نشست ۳ جانبه وزرای کار، رفاه اجتماعی، کشور و بهداشت و درمان که ظهر امروز (چهارشنبه) در وزارت کشور برگزار شد با اشاره به مصوبات این جلسه اظهار داشت: در این نشست هماهنگی‌های پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه با توجه به کارهای کارشناسی شده بین ۳ وزارتخانه، تصمیمات خوبی در خصوص بیمه پناهندگان افغانی گرفته شد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: تا به امروز درباره همه هزینه‌هایی که در حوزه بهداشت و درمان و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار، واکسیناسیون و خدمات کودک و مادر انجام می‌شد بدون هزینه و یا به عبارتی ناقص بود اما تصمیماتی که در جلسه امروز گرفته شد منجر به این امر می‌شود که ما شاهد ارتقاء سلامت بهداشت و درمان در بین مهاجرین افغانی باشیم و وزارت بهداشت و درمان نیز از زیر بار سنگین این مسئولیت تا اندازه‌ای نجات پیدا می‌کند.

وزیر بهداشت به تشریح تصمیمات گرفته شده در این جلسه پرداخت و گفت: تعداد ۸۵۰ هزار نفر از اتباع افغانی که در ایران حضور دارند که ۲۲۰ هزار نفر از آنها که جزء قشر آسیب‌پذیر هستند. مقرر شد این سهم این تعداد به ۳۰۰ هزار نفر ارتقاء پیدا کند و خدماتی با هزینه‌ای کمتر از آنها گرفته شود و باقیمانده این افراد که شامل ۵۵۰ هزار نفر هستند هزینه‌های بیشتری را پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: همه اتباع افغانی که به صورت قانونی در کشور زندگی و کار می‌کنند توسط سازمان بیمه سلامت ایرانیان بیمه خواهند شد.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: ۳۰۰ هزار نفر قشر آسیب‌پذیر نیز باید فرانشیز ناچیزی را پرداخت کنند که این امر در مقایسه با ایرانیانی که ۴.۵ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند رقمی معادل ۱۲ تا ۱۵ درصد است و باقی ۵۵۰ هزار نفر نیز حداقل ۵۰ درصد از هزینه‌های آنها را دولت قبول می‌کند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امیدواریم کمیساریای عالی پناهندگان قیمت تمام شده را مشخص کند و رقم واقعی را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در این جلسه به آن پرداخته شد فقط برای خدمات بستری در بیمارستان‌های دولتی است و شامل خدمات سرپایی نمی‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *