پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
ظریف در نشست خبری با همتای لبنانی خود؛

حمایت ایران از محور مقاومت ادامه دارد

چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب: 438378
«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری مشترک با «جبران باسیل» همتای لبنانی خود تصریح کرد: حمایت های تهران از محور مقاومت همچنان با قدرت ادامه دارد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از پایگاه النشره خبرداد: «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با «جبران باسیل» همتای لبنان خود در بیروت حاضر شد.

بر اساس این گزارش، وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران خواستار تقویت روابط دوجانبه خود با دولت لبنان در تمامی عرصه هاست، تصریح کرد: حمایت های ایران از محور مقاومت همچنان با قدرت ادامه دارد.

وزیر خارجه جمهوی اسلامی ایران با تأکید بر لزوم مبارزه با تروریسم در سطح منطقه و جهان، اظهار داشت: ایران به منظور مبارزه با تروریسم دست همکاری به سمت تمامی کشورهای منطقه دراز می کند تا در این زمینه اقدامات مشترکی صورت پذیرد.

ظریف همچنین به تحولات داخلی لبنان اشاره کرده و گفت: لبنان همواره سمبل گفتگوهای سیاسی بوده و توانسته از این طریق مشکلات خود را حل و فصل نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ یادآور شد: ما به جهانیان ثابت کردیم که فشار و تحریم هیچ دردی را دوا نمی کند و کشورهای بزرگ باید در تعامل با ایران، احترام متقابل را مد نظر قرار دهند.

وزیر خارجه جمهوری اسلام ایران همچنین در پاسخ به انتقادات نخست وزیر رژیم صهیونیستی از توافقنامه هسته ای، اظهار داشت: نگرانی های نتانیاهو به این دلیل است که امروز، جهان توانسته است مشکلی را از طریق دیپلماسی و گفتگو حل و فصل نماید.

ظریف شب گذشته نیز با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *