جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اعلام آخرین‌وضعیت تحصیل‌دانش‌آموزان افغان

سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 438107
معاون امنیتی و انتظامی وزیرکشور از ثبت نام ۴۸ هزار نفر دانش آموز غیرمجاز افغان در کشور خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در دیدار با ژنرال احمدی معاون مبارزه با مواد مخدر وزیر کشور افغانستان که دیروز برگزار شد با اشاره به مسئولیت وزارت کشور درخصوص موضوعات مرتبط با امنیت، مواد مخدر، اشرار و تروریست‌های حاضر در کشور افغانستان از تشکیل کمیته‌هایی برای اجرای توافقات مشترک میان دو کشور خبر داد و گفت: نگاه جمهوری اسلامی ایران به امنیت کشورهای همسایه و جمهوری افغانستان نگاهی روشن و شفاف است .

ذوالفقاری با اشاره به نگاه و باور رهبر معظم انقلاب و همه مسئولان نظام در این موضوع که امنیت جمهوری افغانستان در ارتباط مستقیم با امنیت جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت می‌باشد گفت : تاکنون همکاری‌های خوب و مناسبی میان دو کشور صورت گرفته و زمینه تداوم و تقویت این نوع همکاری‌ها فراهم است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ، وجود ناامنی ، شرارت ، اقدامات تروریستی و مهاجرت در منطقه را ناشی از آثار پدیده مواد مخدر از جمله در کشور افغانستان عنوان کرد و گفت : رفع این مسئله نیازمند توسعه همکاری‌ها از سوی جامعه جهانی در جهت توسعه فضای اقتصادی و اجتماعی در کشور افغانستان است.

ذوالفقاری با تأکید برکنترل مرزهای میان دو کشور به عنوان عاملی بازدارنده در جهت تولید ، کشت و توزیع مواد مخدر، با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده از سوی دو کشور ، ظهور نتایج عملی این اقدامات را به انجام همکاری های موثر میان دو کشور ایران و افغانستان منوط دانست.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران گام های جدی را طی چند دهه اخیر در زمینه مبارزه با مواد مخدر برداشته است، بر گسترش فضای جدیت و قاطعیت درسطح مرزبانانی دو کشور برای انجام تعاملات اطلاعاتی برای برداشتن گام‌های اساسی در این مسیر مقدس که همان کمک به بشریت است تأکید کرد.

ذوالفقاری با اشاره به اعتقادات مشترک میان دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر ، از این معضل به عنوان یکی از شش نوع تهدیدات موجود در موضوع امنیت جهانی نام برد و گفت : امیدواریم دولت و مردم افغانستان بتوانند هرچه سریعتر به توفیقات بیشتری در زمینه های مختلف دست یابند.

معاون مبارزه با مواد مخدر وزیر کشور افغانستان نیز در این دیدار به مسأله تروریستم ، امنیت ، شرارت و مواد مخدر به عنوان چالشی بزرگ در افغانستان اشاره کرد و گفت : وزارت داخله افغانستان تلاش دارد که با جدیت و اراده قوی تر موضوع مبارزه با پدیده مواد مخدر را در برنامه های خود اجرایی کند.

وی از مواد مخدر به عنوان یک چالش جدی در سطح بین المللی و منطقه نام برد و گفت : وجود محدودیت های موجود در کشور افغانستان موجب شده است که این کشور به تنهایی نتواند اقدامات لازم را در زمینه مبارزه با مواد مخدر انجام دهد و این کشور نیاز به همکاری و هماهنگی‌های بیشتری از سوی کشور جمهوری اسلامی ایران است.

معاون مبارزه با مواد مخدر وزیر کشور افغانستان گفت: امیدواریم با رفع خلاء‌های موجود در زمینه اداره پلیس مواد مخدر در جمهوری افغانستان بتوانیم مبارزه جدی را با پدیده قاچاق مواد مخدر دنبال کنیم.

گفتنی است در ادامه این دیدار سردار معیری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انجام تبادلات اطلاعاتی و ارائه آموزش های تخصصی و پلیسی لازم در زمینه مبارزه با مواد مخدر در کشور افغانستان خبر داد .

وی افزود: امروز نیازمند یک رویکرد عملی در حوزه مبارزه با مواد مخدر هستیم و خوشبختانه زمینه این نوع همکاری ها با توجه به زبان مشترک و هم مرز بودن دو کشور ایران و افغانستان فراهم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *