جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱

ناگفته‌های مصلحی از کشف جزوه‌ جاسوسی سازمان جاسوسی آمریکا

سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 438103
وزیر سابق اطلاعات با اشاره به داستان کشف جزوه ۱۰۰ صفحه‌ای «سی.آی.ای» در وزارت اطلاعات در دولت دهم، گفت: فتنه مختص سال ۸۸ نیست.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی دقایقی پیش در همایش بسیج اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه قم و خراسان در محل هتل گلشن رضوی با اشاره به ضرورت حضور نخبگان حوزه‌های علمیه در عرصه جنگ نرم اظهار داشت: در زمینه جنگ نرم سوالات متعددی مطرح می‌شود و اینکه بر مبنای این سوال‌‌ها و پاسخ‌ها باید ببینیم که چه انجام داده تا چه تحولاتی در شیوه تبلیغات اسلامی رخ دهد.

وی افزود: آنچه مسلم است، امروز دشمن در عرصه جنگ نرم به دنبال چهار محور تغییر افکار،‌ تغییر رفتار، تغییر باورها و تغییر ساختارها بوده و متناسب با این چهار محور باید نظام تبلیغاتی خود را مشخص کنیم و اولویت‌بندی این‌گونه باشد که در عرصه مقابله با جنگ نرم اولویت مبازره با افکار مهم بوده یا رفتار یا باور و یا ساختارها.

وزیر سابق اطلاعات با تاکید براینکه همانگونه که در دوران دفاع مقدس فقه دفاع وجود داشت، امروز نیز باید فقه جنگ نرم داشته باشیم، ادامه داد: افسران و سربازان جنگ نرم نیز باید با فقه این جنگ آشنا باشند که این مسئله نیازمند حضور پررنگ حوزه‌های علمیه است.

مصلحی با تاکید بر اینکه باید در حوزه دفاع نرم نیز باید کار کنیم، گفت: سه سال پیش در وزارت اطلاعات از درون «سی.آی.ای» جزوه‌ای ۱۰۰ صفحه‌ای یافتیم و البته بابت آن بسیار هزینه کردیم اما جالب اینجا بود که پس از مطالعه و بررسی آن ۱۰۰ صفحه دیدیم که آنها برای ۳۰ و ۴۰ سال آینده ما برنامه ریخته‌اند و هدف من از بیان این مطلب این بوده که بدانیم طراحی‌های دشمن برای ما یک روز و دور روز و یک سال و دو ساله نیست.

وی تصریح کرد: وقتی جمعیت کف خیابان برای وداع و تشییع ۲۷۰ شهید را می‌بینیم، همان جمعیتی که هیچ کس پیش‌بینی حضورش را نمی‌کرد، چه انتظاری داریم که دشمن چگونه طراحی کند؟ دشمن می‌بیند که این ملت پا بر رکاب ولایت‌فقیه بوده و از همین حیث برنامه‌های ۳۰ و ۴۰ ساله برای ما می‌ریزد.

وزیر سابق اطلاعات با تاکید بر اینکه یکی از راهکارهای دشمن عادی‌سازی مسائل بوده، گفت: دشمن به دنبال عادی‌‌سازی برخی مسائل بوده برای مثال چرا مذاکرات دو سال طول کشید؟ پاسخ این است که دشمن به دنبال عادی‌سازی بود یعنی اینکه این مسئله عادی شود که مسئولان ایرانی و آمریکایی مقابل هم بنشینند و صحبت کنند.

این مسئول با بیان اینکه غیبت حوزه و رسانه‌های نوظهور دیده می‌شود، گفت: حوزه و نخبگان باید در جنگ نرم از حالت تدافعی خارج شده و با توجه به ماهیت جنگ نرم تهاجمی در این عرصه نیز فعالیت کنند.

مصلحی ادامه داد: در زمینه طراحی‌های برنامه‌های دشمن ذکر این نکته حائز اهمیت بوده که چرا فتنه ۸۸ در سال ۸۸ رخ داد و چرا مهره آن میرحسین موسوی بود، باید به این توجه کرد که دشمنان در طراحی‌های خود دقیق عمل کرده و از خواص فردی مانند موسوی را انتخاب کرده و از زمان، سال ۸۸ را انتخاب کرده و ببینید که دشمن چگونه طراحی کرده و چگونه به زمان‌بندی‌ها و اشخاص توجه می‌کند که البته باید گفت فتنه تمام نشده و فقط مختص سال ۸۸ نیست.

مصلحی با تاکید بر حضور هدفمند حوزه‌ها در شبکه‌های اجتماعی گفت: باید از ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه در این شبکه‌ها استفاده شود و در این راه به رویش‌های انقلاب نیز توجه کنیم همانگونه که انقلاب ریزش دارد، رویش‌هایی هم دارد.

وی با اشاره به ظرفیت بزرگ مساجد در عرصه جنگ نرم یادآور شد: از ظرفیت مساجد استفاده نمی‌شود و این ظرفیت به هرز رفته است، ظرفیت مساجد محلات در عرضه جنگ نرم بسیار مفید بوده که حوزه‌ها باید به این مسئله توجه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


واقعا چقدر خوبه شما هنوز وزیر نیستی که اسرار و روشهای اطلاعاتی کشور رو به این راحتی افشا کنی؟
آدم معمولی هم میدونه توفیق های اطلاعاتی رو به همین راحتی نباید لو داد.