چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

قرارداد جدید برقی ایران-اسپانیا امضا شد

سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۵۰
کد مطلب: 438034
دو شرکت بزرگ ایران و اسپانیا تفاهم‎نامه‎ای به منظور صادرات خدمات فنی و مهندسی و اجرای پروژه‎های صنعت برق در ایران و سایر کشورهای جهان امضا کردند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، شرکت صادرات برق و تجهیزات آب ایران (صانیر) و شرکت بستر (Bester) اسپانیا بعدازظهر امروز دوشنبه ۱۹ مردادماه قرارداد جدید همکاری در صنایع برق و انرژی امضا کردند.

بر اساس این قرارداد که بین بهمن صالحی مدیرعامل صانیر ایران و آنتونیو سانچز مدیرعامل بستر اسپانیا امضا شد، مقرر شد دو شرکت در زمینه اجرای پروژه‌های مشترک برق و انرژی در ایران و کشورهای مختلف جهان همکاری‌های دوجانبه‌ای را امضا کنند.

در شرایط فعلی شرکت صانیر در کشورهای افغانستان، ارمنستان، عراق، پاکستان، سریلانکا، اتیوپی، سوریه و اقلیم کردستان عراق پروژه‌های برقی را در دست اجرا دارد و این در حالی است که شرکت بستر اسپانیا هم در ۲۳ کشور جهان از جمله کشورهای مکزیک، شیلی، پرو، آمریکای جنوبی، آفریقا و اکثر کشورهای اروپایی طرح‌های برقی را اجرا می‌کند.

مهمترین محور توافق بین دو شرکت ایرانی- اسپانیایی، طراحی، ساخت، نصب، راه‌اندازی، بهره‌برداری، تعمیرات، تامین مالی و انتقال دانش و تکنولوژی در اجرای پروژه‌های برق تجدیدپذیر همچون نیروگاه‌های برق بادی، خورشیدی، زیست توده و زمین گرمایی است.

از سوی دیگر براساس توافقی که انجام شده، قرار است شرکت بستر در برخی از پروژه‌های برقی منطقه خاورمیانه و حوزه خلیج‌فارس با شرکت صانیر ایران همکاری داشته باشد و در طرف مقابل، شرکت ایرانی هم با شرکت اسپانیایی در اجرای برخی از پروژه‌های برقی به ویژه در حوزه آمریکای جنوبی همکاری‌های جدیدی را آغاز خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *