پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
خزانه‌داری آمریکا:

برای سرمایه‌گذاری در ایران تعجیل نکنید

دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب: 438030
وزارت خزانه‌داری آمریکا محتاطانه برای لغو تحریم‌های اقتصادی بر ایران آماده می‌شود اما درعین حال اصرار دارد که شرکتهای خارجی برای حضور در بازار ایران شتابزده عمل نکنند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از وال‌استریت ژورنال خبرداد: وزارت خزانه‌داری تحت توافق هسته‌ای با ایران در ماه گذشته برای لغو تحریم‌های اعمالی سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا بر ایران آماده می‌شود. اما مقامات آمریکایی هشدار داده‌اند که شرکت‌ها و دولت‌های خارجی برای آغاز سرمایه‌گذاری در ایران تا زمانی که تهران به تعهدات خود در وین عمل نکند عجله نکنند.

تعهدات ایران شامل توقف فعالیتهای هزاران سانتریفیوژ، کاهش ذخایر سوخت هسته‌ای و تغییر ساختار راکتور آب سنگین اراک است.

یکی از مقامات ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: باید همه را آگاه نگه داریم. ‌می‌خواهیم مطمئن شویم که پیش از اقدامات مورد توافق از سوی ایران وارد این کشور نشوند.

مقامات آمریکایی معتقدند اجرای تعهدات ایران تا اواسط ۲۰۱۶ به طول خواهد انجامید. در آن مرحله لغو تحریم‌های بین‌المللی آغاز می‌شود.

از سوی دیگر این توافق باید به تایید کنگره نیز برسد که قرار است در اواسط سپتامبر درمورد آن رای‌گیری شود. مقامات خزانه‌داری اعلام کرده‌اند که لغو تحریم‌ها و توضیح فرآیند آن کار بسیار پیچیده‌ای است که نیاز به ارتباط گسترده با شرکتها و دولتهای خارجی دارد.

واشنگتن و شرکای دیپلماتیک آن در اواخر سال ۲۰۱۳ اقدام به امضا توافق هسته‌ای موقت کردند اما بانکهای خارجی از ترس مجازاتهای مالی در آینده از انجام مراودات مالی با ایران ممانعت کردند.

مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا دراین باره گفت: ما در اولین مرحله فرآیند قرار داریم.

با وجود توافق، آمریکا تحریم‌های یکجانبه بر برخی بانکهای ایران، شرکتهای حمل و نقل و شرکتهای ساختمانی را حفظ کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *