جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۲۸

خاتمی: حالا نوبت تغییر شیوه حکمرانی است/ اصلاح‌طلبان در انتخابات با چهره مخفی!‬

باید اصولگرایان معتدل را در درون خود قرار دهیم/ این یک پیروزی برای ما است
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 437958
محمدرضا خاتمی گفت: روشن است که ما با برندهای اصلی اصلاح‌طلبی نمی‌توانیم در انتخابات شرکت کنیم؛ تلاش ما باید این باشد که بخش عاقل جناح راست که همان اصولگرایان معتدل هستند را در درون خود قرار دهیم و این خود یک پیروزی برای ما است.
خاتمی: حالا نوبت تغییر شیوه حکمرانی است/ اصلاح‌طلبان در انتخابات با چهره مخفی!‬
به گزارش جهان به نقل از روزنامه آفتاب، محمدرضا خاتمی، از نمایندگان اصلاح طلب مجلس‌ ششم، گفت: با وجود همه سلیقه‌ها در جریان اصلاح‌طلبی، در نهایت همه باید با هم و به یک راه مشخص برویم؛ شرایط کشور ایجاب می‌کند مثل انتخابات سال ۹۲ باید با هم رفت که حاصل آن، نجات کشور بود. سید محمدرضا خاتمی، در نشست ماهانه انجمن اسلامی جامعه پزشکان قم که با حضور جمعی از اصلاح‌طلبان این شهر برگزار شد، اظهار داشت: دهه آینده، دورانی سرنوشت‌ساز در تاریخ انقلاب و جمهوری اسلامی است. وی خاطرنشان کرد: وقتی به سال‌های گذشته نگاه می‌کنیم، بسیاری از حوادث می‌توانست مشکلاتی بسیار بزرگ‌تر برای کشور ایجاد کند، اما نفوذ آثار انقلاب اسلامی آنقدر زیاد بود که آن حوادث، هرچند هم که بزرگ بود، نتوانست خدشه‌ای به انقلاب وارد کند.

این فعال سیاسی با اشاره به نتایج مذاکرات هسته‌ای، گفت: تدبیری که در مسئله هسته‌ای به کار برده شد، نشان داد بزرگان ما، عمق مسائل را درک کرده‌اند، اما باید صبر کرد و دید که این درایت و تدبیر، در حل مسائل دیگر کشور از جمله شیوه حکمرانی، چگونه خواهد بود.

خاتمی با بیان این که یکی از پاشنه‌های آشیل مدیریتی کشورمان، مسئله فساد است، گفت: عمق مسئله فساد کم‌وبیش مشخص است. اینطور نبوده که مثلا فقط یک نفر فاسد باشد، بلکه روندی بوده که این مسائل را ایجاد کرده است. وقتی دیواری کج بالا رفت، دائما کج‌تر و کج‌تر خواهد شد لذا باید به صورت صحیح با فساد مبارزه کرد و تنها با برخوردهای قضایی فساد از بین نمی‌رود.

خاتمی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اهمیت فوق‌العاده‌‌ای دارد، گفت: البته همه انتخابات‌ها در کشور ما مهم است، اما تجربه سیاسی در کشورمان نشان داده با آمدن یک مجلس، وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور زیر و رو می‌شود و از این‌رو باید تلاش مضاعفی انجام دهیم تا مجلسی داشته باشیم که مسائل کشور را به درستی درک کند.

وی تصریح کرد: گاهی دریک شهر، نفوذ سیاسی- اجتماعی یک فرد خاص از ده حزب سیاسی بیشتر است و اینها نکاتی است که در انتخابات سال ۹۲ به آن توجه کردیم.

خاتمی ابراز امیدواری کرد که اصلاح‌طلبان بتوانند تغییری در مجلس شورای اسلامی ایجاد کنند تا آن مجلس در راه مبارزه با فساد قدم بردارد و افزود: چنین مجلسی افرادی می‌خواهد که خودشان سالم و در کارهای کارشناسی نیز صاحب‌نظر باشند؛ در عین حال همراه دولت باشند و از کلیت تفکر اصلاح‌طلبی دفاع کنند؛ چنین مجلسی که ویژگی‌های آن را ذکر کردیم، شاید مورد انتقاد برخی از ما نیز باشد.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به یک مجلس خوب در ایران باید با عقل و تدبیر قدم برداشت، گفت: دیگر شرایط به گونه‌ای نیست که احزاب در بالا بنشیند و بگویند این چند نفر کاندیدای فلان شهر هستند بلکه خود مجموعه یک شهر و حوزه انتخابیه باید بنشینند و فرد مورد نظرشان را به مردم منطقه خود معرفی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای پیروزی در انتخابات مجلس باید با تلاش مضاعفی حرکت کنیم، گفت: البته نوع تایید صلاحیت‌ها، بخش عمده‌ای از کاندیداهای اصلاح‌طلب را برای ورود به انتخابات دچار مشکل خواهد کرد. روشن است که ما با برندهای اصلی اصلاح‌طلبی نمی‌توانیم در انتخابات شرکت کنیم اما باید کاری کنیم که همه آنها پشت کاندیداهای موردنظر جبهه اصلاحات قرار بگیرند.

نائب رئیس دوم مجلس ششم در ادامه با بیان اینکه جریان مقابل اصلاح‌طلبی را اصولگرا نمی‌دانم، بلکه از همان تعبیر محافظه‌کار یاجناح راست برای آنها استفاده می‌کنم، گفت: در حال حاضر وضعیت جناح راست به گونه‌ای است که اختلاف شدیدی با هم دارند و تندروترین آنها در هر لحظه می‌تواند حزبی جدید و جدا از مجموعه جریان خود راه بیندازد؛‌ تلاش ما باید این باشد که بخش عاقل جناح راست که همان اصولگرایان معتدل هستند را در درون خود قرار دهیم و این خود یک پیروزی برای ما است چراکه با این کار رادیکال‌ها شکست خواهند خورد. معنی این کارها ائتلاف با اصولگراها نیست، بلکه ما می‌خواهیم با انجام این اقدامات، جایی برای بازی رادیکال‌ها وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: امروز زمزمه خطرناکی از سوی برخی از اصولگراها مطرح می‌شود که ممکن است برای ما مشکل‌ساز شود؛ آنها می‌گویند اصلاح‌طلب خوب و اصلاح‌طلب بد داریم. آنها می‌خواهند با چنین ترفندهایی و عنوان مطالبی چون اصلاح‌طلب خوب و اصلاح‌طلب بد، چهره‌های اثرگذار جریان اصلاح‌طلبی را به‌دست خودمان حذف کنند؛‌ یا کسانی می‌خواهند کاندیدا شوند به این موارد توجه کنند؛ اگر فردی برای کاندیدا شدن اصول اولیه جریان اصلاح‌طلبی را زیر پا بگذارد طبیعی است که بعد از به قدرت رسیدن بدتر از آن عمل خواهد کرد.

وی تاکید کرد: خط‌کشی و مرزبندی درون جبهه اصلاحات و به‌وسیله خود اصلاح طلبان هدفی است که رقبای ما دنبال می‌کنند. در حالی که در انتخابات آینده جای رقابت احزاب اصلاح‌طلب با هم نیست، بلکه برای پاسداری از منافع کشور و جلوگیری از تهدیدهایی که کشورمان را تهدید می‌کند، اتحاد ما ضروری است. قطعا در چنین شرایطی با اتحاد اصلاح‌طلبان پیروزی در انتخابات مجلس حتمی است و علاوه بر آن تحولی عظیم در سازمان‌دهی جریان‌های اصلاح‌طلب اتفاق خواهد افتاد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مودی
Iran, Islamic Republic of
شما راست میگید .... مجلسی مانند مجلس ششم که نماینده ان به صراحت میگفت : مگر یک نماینده چقدر وقت و حوصله دارد که بنشیند قراردادهای نفتی (که کلان ترین و مهم ترین قراردادها در اقتصاد کشورمان هستند ) را بررسیکند و تازه اگر هم بررسی کند به دلیل پیچیدگی آن چیزی سر در نمی اورد...
وقتی به سال‌های گذشته نگاه می‌کنیم، بسیاری از حوادث می‌توانست مشکلاتی بسیار بزرگ‌تر برای کشور ایجاد کند
مثل خود مجلس ششم
دولت اصلاحات
فتنه سال 88
Iran, Islamic Republic of
جريان انحرافي
11 روز عبور از رهبري
ايستادگي مقابل نامه رهبري در خصوص ادغام سازمان حج با سازمان گردشگري
هاله نور
Indonesia
حالبه نکاتی رو مطرح می کنی که خود رهبری اصلا اشاره ای به آنها نکرده اما نکاتی را رد می کنی که بارها از سوی رهبری بر آنها تاکید شده است و ظاهرترین آنها عدم ارسال نامه تسلیت به بعضی ها بود
سیاح
Iran, Islamic Republic of
انحرافی تر از ۱۱ روز ۸سال دوره خاتمی است که کل کشور دستشان بود و هر چه رهبری فرمود برعکس عمل کردند !
حال بگو ۱۱روز مضر است یا ۸سال توطئه‌های گوناگون
۱۱روز قهر و روی صفر ایستادن یا
۸ سال جهت عکس منحرف شدن و در تهاجم فرهنگی همراه دشمن شدن ، در فتنه ۸۸ همراهی با دشمنان
Latvia
...احمدی نژاد به اصلاح طلبان شرف دارد .
United States
چه ربطی داشت؟
میگن روحانی هم تو خاطراتش گفته هاله نور دیده!
11 روز میشه تحمل کردی ولی
بعضی ها که یعمر دارن عبور میکنن!
سران فتنه بودن ......
آشتی با کدخدا
و . . .
Iran, Islamic Republic of
آشوب 18 تير 78
آقا یکی نیست فساد و افسادطلبان رو از ریشه بکنه؟
ج
Iran, Islamic Republic of
خود مردم باید دست رد بر سینه آنان بکوبد
حجت
Romania
اگر فردی برای کاندیدا شدن اصول اولیه جریان اصلاح‌طلبی را زیر پا بگذارد طبیعی است که بعد از به قدرت رسیدن بدتر از آن عمل خواهد کرد....
چه جالب این جمله رو از کی داریم میشنویم
حالا بیایید همین جمله رو ببریم شش سال پیش
اونوقت اصلا مهم نیست که در فتنه اینها با دشمنان نظام خطوط خود را سواد کنند و از آنها تبری جویند
علی
کامل نیست!
محمد رضا خاتمی:
با یک کار تشکیلاتی موضوع تایید صلاحیتها هم پیش میرود!

حمایت از ولایت فقیه باید شعار دایمی ما باشد!

سوال:
امیدشان در شورای نگهبان کیست؟
چه لابی دارند که خیالشان راحت است؟
هدف دم زدن عوامل فتنه 88 از حمایت از رهبری معظم و ولایت فقیه چیست؟
United States
با اتحاد اصلاح طلبان و اعتدالیون و ثبت نام افراد بدون تابلو به راحتی میتوانند سد رد صلاحیت را بشکنند
ایرانی
با اینکه از محمدرضا خاتمی خوشم نمیاید
اما بهترین مجلس تاریخ انقلاب اسلامی مجلس ششم بود
Iran, Islamic Republic of
جناب ایرانی ، به مجلسی که بعضی از نمایندگانش مرتبت با دشمنان بودند و به نفع دشمن عمل می کردند بهترین می گویی !??
خوبه که خودشون هم می دونند که این قدر ماهیت سکولار وغربزده ان ها برای مردم رو شده که هرگز مردم به برند اصلاح طلبان رای نخواهند داد علنا اقا دستور نفاق صادر می کند که این گرگ ها در لباس بره بروند تا بتوانند رای مردم را بگیرند . مردم باید به هوش باشند .
عبدالله
محمدرضا خاتمی و برخی از دوستانش در مجلس ششم خائن هستند و مسئله فردو نتیجه خیانت آنهاست. باید محاکمه شوند.
شما اصلاح طلبان در پوستی بگنجید شناخته شده هستید و هرکس کوچکترین رفاقتی با شما پیدا کند بلافاصله خودش را خراب کرده آدم عاقل با شما نه رفیق می شود نه همکار و همراه زیرا هرکس باشما همراه شد سقوط کرد این از خاصیت اصلاح طلبی است
معلوم میشه "دروغ گویی " و "حقه بازی " در ذات این آقایون نهادینه شده برای رسیدن به قدرت به وضوح و بدون خجالت راه فریب مردم را برای جمع کردن رای بیان میکنند .. بیچاره ملت مظلوم و فداکار ..
کریمی
گفته های شما ثابت می کند ملت شما را نمی پذیرد بنابر این می خواهید با جذب اصول گرایان سازشکار مردم را بفریبید . ملت هر اصول گرایی را که تمایل به اصلاح طلبان داشته باشد دیگر اصول گرا نمی داند .وبه ان رای نخواهد داد .
علی
اصلاح طلبان و جریان اعتدال علیرغم اینکه مطلوب ما روشنفکران و نخبگان جامعه نیستند اما نشان داده اند که به لحاظ اقتصادی و سیاست خارجی، توانمندی بیشتری دارند. نمونه آن روابط عادی با جهان و تورم زیر 15 درصد در سال 84 و صندوق ذخیره ارزی پر از دلار بود که به دولت نهم تحویل داده شد. دولت نهم و دهم هم که کاملا برعکس عمل کرد. کشور را با تورم 40 درصد و رکود تورمی و تنشهای سنگین با جهان تحویل دولت یازدهم داد و طرفدارانش هم حق به جانب میگویند خوب درستش کن. شغل درست کن تورم رو پایین بیار، پروژه عمرانی تعریف کن. هر بیسوادی که یک ذره از اقتصاد سر در بیاره میفهمه که در شرایط رکود تورمی اجرای پروژه و به قول آقای احمدی نژاد کار کردن اون هم از نوع زیادش، اوضاع رو بدتر میکنه و به رکود تورمی دامن میزنه. خدایا ما را از شر این احمقها خلاص کن. خدایا خودت آخر و عاقبت ما را با این تشنگان قدرت و ضدشیفتگان خدمت به خیر کن.
abdollah
این عکس را بردارید که حالمان بهم میخورد.
از آخرین باری که عکس خائن را دیدم 12 ساعت جهان را تحریم کردم.
الآن نیز دوباره تا 12 ساعت دیگر تحریم کردم. چون هر 3 ساعت سالهای خبری را چک میکنم.
Latvia
شما ها از جون این ملت چی میخواهید ؟ دوباره جیباتون خالی شده ؟
Latvia
شورای نگهبان به هوش ! وزارت اطلاعات به هوش ! فتنه دیگری در راه است .
Netherlands
آخه جریان اصلاح طلبی تا حالا چی کرده لذا این مملکت؟ همون زمان خاتمی و مجلس ششم که همه چی دستشون بود؟ جز برای منافع حزبی خودشون کار کردن؟!!
فقط یه جمله این جماعت رو بدجور میسوزونه ، مرگ بر منافق
ایرانی
انگار خوابی
اکثر نمایندگان مجلس ششم فاسد بودند و دزد و اکثرا فرار کردند و رفتند فاطمه حقیقت جو-... و ... و ...
کور خوندی خاتمی دیگه اصلاحات جون بگیره و واردمجلس بشن
کسی نیس این آدم را خفه کنه