جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

راهی ساده برای کاستن از درد کمر

دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 437924
تقویت عضلات کمر با کاستن از فشار بر روی دیسک، احتمال بروز مشکلات مربوط به کمر را ۳۰ تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهد.
به گزارش جهان، مهدی لطفی‌نیا استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کارمندان و رانندگان و سایر افرادی که در طی روز مدت زیادی را نشسته سپری می‌کنند، بیشتر در معرض کمردرد و عارضه‌های دیگر استخوانی هستند و عضلات آنها نسبت به دیگر حالات ضعیف‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه نشستن طولانی مدت فشار زیادی را به کمر وارد می‌کند، تصریح کرد: برای اینکه از این مشکل رها شویم، باید هر یک ساعت یکبار از جای خود برخاسته و چند قدمی راه برویم و ایستاده کار دیگری را به صورت کوتاه انجام دهیم و سپس بنشینیم و همچنین عضلات بدن خود به ویژه عضلات کمر را تقویت کنیم.

لطفی‌نیا تاکید کرد: تقویت عضلات کمر با کاستن از فشار بر روی دیسک، احتمال بروز مشکلات مربوط به کمر و ستون فقرات به ویژه کمردرد را حدود ۳۰ تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهد.

وی گفت: در واقع یک راه مناسب برای جلوگیری از بروز کمردرد ناشی از نشستن طولانی‌مدت این است که فرد پس از حدود یک ساعت رانندگی یا کار نشسته، حداقل ۵ دقیقه راه برود و یا به انجام نرمش‌هایی جهت تقویت عضلات کمر خود اقدام کند.

لطفی‌نیا افزود: انجام ورزش‌ها و نرمش‌های تقویت‌کننده کمر موجب می‌شود که فشار وارده بر روی دیسک کمر به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کند.

وی یاد‌آور شد: وقتی عضلات بدن ضعیف می‌شوند، تغییراتی در دیسک به وجود می‌آید که دیسک مستعد بیرون زدگی و فشار بر روی پاها می‌شود که این موضوع می‌تواند خود مسبب به وجود آمدن مشکلات دیگری شود.

لطفی‌نیا تصریح کرد: کاهش وزن و جلوگیری از چاقی نیز راهکار دیگری جهت پیشگیری از کمردرد است چراکه افراد چاق و دارای اضافه وزن نیروی به مراتب بیشتری را به کمر خود وارد می‌کنند که این نیرو در هنگام بالارفتن از پله‌ها حدود ۳ تا ۵ برابر و در هنگام پائین آمدن از پله‌ها ۵ تا ۷ برابر حالتی است که فرد دارای اضافه وزن طبیعی بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *