جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

برخورد با خاطیان بیمارستان امیراعلم

دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 437919
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از برخورد با خاطیان تعطیلی اتاق‌های جراحی بیمارستان امیراعلم به دلیل اعتراض و تجمع پرستاران خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اواخر تیرماه خبرهای به گوش رسید مبنی بر اینکه اتاق عمل‌های بیمارستان امیر اعلم به دلیل امتناع پرستاران و تکنسین‌های این بیمارستان چند ساعتی تعطیل شد، به طوری که وزیر بهداشت در این مورد به صورت شفاهی به رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تذکرات و توصیه‌های داشتند و خواستار برخورد با خاطیان این رویداد شد.

در این رابطه علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور در خبرگزاری تسنیم درباره این رویداد و تذکراتی که وزیر بهداشت به وی برای تعطیلی اتاق عمل‌های بیمارستان امیر اعلم داده است، عنوان کرد: درباره بیمارستان امیراعلم وزیر بهداشت به بنده تذکری ندادند، جریان هم تجمع پرستاران بود، مشکلی هم که پرستاران اعتراض می‌کنند قابل درک است و مشکلی نیز نیست؛ منتها خط قرمزی در این زمینه داریم و آن هم تعطیلی خدمت به بیماران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: اشکالی هم که در بیمارستان امیراعلم پیش آمد این بود که ۴ ساعت اتاق عمل‌های این بیمارستان تعطیل شد و متعاقباً تعدادی از جراحی ها کنسل شد و این امر قابل قبول نیست.

جعفریان در نهایت خاطرنشان کرد‌: دکتر هاشمی نیز این مسئله را تاکید داشتند که چرا این اتفاق (تعطیلی اتاق‌های جراحی) افتاده است، بنابراین چرایی این اتفاق را باید از کسانی که مسبب آن بودند پرسید! ولی ما نیز برخورد قانونی در این باره انجام دادیم و پیگیری‌های این مسئله ادامه دارد.

به گزارش تسنیم، بیمارستان امیراعلم یکی از قدیمی‌ترین بیمارستانهای آموزشی تهران است که در سال ۱۳۲۵ ه .ق به همـت مرحوم دکتر امیراعلم و به منظور ایجاد زایشگاه و تربیت پرستار و ماما تاسیس شد. این بیمارستان که به نام بیمارستان نسوان نامیده شده بود تا سال ۱۳۱۹ ه .ش یکی از موسسات تابعه کل مملکتی و سپس وزارت بهداری بود. در سال ۱۳۲۲ ه .ش بخش و درمانگاه بیمارستان زنان این بیمارستان به محل کنونی بیمارستان زنان واقع در خیابان انقلاب منتقل شد و به جای آن بخش‌های گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفـال و دندانپزشکی دائر شد. چند ماه بعد یعنی در سال ۱۳۲۳ شمسی به تصویب شورای دانشگــاه و به پاس خدمات گرانبهای بهداشتی و فرهنگی بنیانگذار آن بنام "بیمارستان امیراعلم" نامیده شد.

این بیمارستان در خیابان انقلاب، دروازه دولت، خیابان سعدی شمالی واقع شده است . این مرکـــز آموزشی درمانی و پژوهشی در حال حاضر دارای ۱۸۶ تخت فعال و ۳۴۸ تخت مصوب (۱۲۰ تخـــت در بیمارستان جدید پروژه طرح توسعه) است و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را به‌صورت ۲۴ ساعته به مراجعین ارائه می‌دهد.

اصلی ترین بخش بیمارستان امیراعلم بخش، گوش و حلق و بینی است. اکنون این بیمارستان علاوه بر بخش گوش، حلق و بینی دارای بخش‌های متعددی از قبیل جراحی، طبی، سی سی یو، ای سی یو، دیالیز، کاشت حلزون، دندانپزشکی و دارای بخش‌های پیراپزشکی، رادیویولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، پاتولوژی، آزمایشگاه، ادیومتری، آندوسکوپی، شیمی درمانی، داروخانه و درمانگاه‌های تخصصی گوش و اورژانس گوش و داخلی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وقتی که وزارت پزشکان و وزیر آن فقط به فکر جیب پزشکان هستند و دریافتی چند 10 میلیونی انان رو 300 درصد افزایش دادند.طبیعی است که بقیه اعتراض می کنند.