شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۶
۱۴

مقایسه جالب وضعیت امروز ایران و اعراب/چراما ازایران‌بدمان می‌آید؟

دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۲۰
کد مطلب: 437873
پایگاه خبری «دنیا الوطن» وابسته به جنبش فتح فلسطین در یادداشتی حکومت‌ها و مردم عرب را به الگوگیری از ایران به جای ناله و نفرین دعوت کرد.
مقایسه جالب وضعیت امروز ایران و اعراب/چراما ازایران‌بدمان می‌آید؟
به گزارش جهان، روزنامه «دنیا الوطن» در یادداشتی با نکوهش حکومت‌های عرب از آن‌ها خواسته است تا ایران‌هراسی را کنار گذاشته و به جای مقابله نظامی با این کشور به فکر الگوبرداری از پیشرفت ایران در زمینه‌های علمی و اقتصادی باشند.

«سامی کلیب» نویسنده این مقاله در ابتدا این سؤال را مطرح می‌کند: چرا ما از ایران و شیعیان بدمان می‌آید؟ آیا می خواهید بدانید که چرا غرب و اسرائیل از ایران ترس دارند؟ چرا کشورهای خلیج[فارس] از نقش این کشور هراس دارند؟

«سامی کلیب» نویسنده این مقاله در ادامه مخاطبان را متوجه اطلاعات زیر می‌کند:

«طبق گزارش رویترز ایران در ابتدای سال ۲۰۱۳ با ۲۹۲۵ مقاله علمی،هفدهمین کشور تولید علم شد و با این رشد بالاترین میانگین رشد علمی را از آن خود کرد و تا کنون نیز هر سه سال این رشد افزایش داشته است.

ایران از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۸ تولیدات علمی خود را ۱۸ برابر کرد؛ مقالات علمی قبل از انقلاب حدود ۴ هزار مقاله بود که در حال حاضر به ۲۰ هزار مقاله رسیده است. تعداد دانشجویان از ۱۶۷ هزار به ۴ میلیون نزدیک شده و درصد باسوادان قبل از انقلاب [کمتر از] ۵۰ درصد بوده و حال به ۸۶ درصد رسیده است.

وی ادامه می‌دهد: ۶۰ درصد دانشجویان دختر هستند و ایران در سال ۲۰۱۱، ۶.۳ میلیارد دلار برای تحقیقات علمی هزینه کرد. در سال ۲۰۱۲، ۳۸ هزار عنوان کتاب چاپ شد که مجموعا ۲۵۰ میلیون نسخه می‌شد و در زمینه صادرات کتاب در خاورمیانه رتبه اول و در جهان رتبه ۱۰ را کسب کرد».

پایگاه خبری دنیا الوطن ادامه داد: ایران رتبه ۱۲ جهانی و رتبه ۱ را در خاورمیانه از لحاظ تولید خودرو را به خود اختصاص داده است و تا کنون دو ماهواره به فضا پرتاب کرده و همچنین یک میمون را به فضا فرستاده و سالم و زنده برگردانده است.

طبق گفته دنیا الوطن، ایران از جمله کشورهایی بود که وابستگی شدید به درآمدهای نفتی داشت و امروزه تنها ۳۰ درصد بودجه خود را بر پایه درآمدهای نفتی بسته و صادرات غیر نفتی این کشور به ۶۰ میلیارد دلار رسیده است و تمامی این‌ها در حالی اتفاق افتاده که ایران سال‌ها تحت محاصره [شدید غرب] بوده است و حال که تحریم‌ها در حال لغو شدن است، منتظر وصول ۱۲۰ میلیارد دلار از طلب‌ خود است در این صورت پیشرفت ایران چه سرعتی خواهد گرفت؟

«سامی کلیب» در ادامه این سؤالات را از مخاطبان عرب زبان خود می‌پرسد که آیا تا کنون کسانی که از ایران هراس دارند به یکی از شهرهای این کشور سفر کرده‌اند؟ آیا دیده‌اند که از حیث نظافت و ظرافت عالی است؟ آیا می‌دانیم که نوع برخورد مردان ایران با همسرانشان در کمال محبت و احترام است؟ آیا کافه‌ها را دیده‌ایم که زنان و مردان بدون هیچ مشکلی و با احترام حضور می‌یابند؟

به گزارش فارس، وی می‌افزاید: من یک عرب هستم و به عربیت خودم افتخار می‌کنم اما به جای گریه به خاطر گسترش نفوذ و نقش ایران و ایجاد نیروی نظامی برای مقابله با این کشور یا آن کشور، بیاییم اموال خود را برای حال خدمت به بشریت و علم و پیشرفت و تکنولوژی صرف کنیم؛ غرب از ایران می‌ترسد، چون قصد رقابت علمی با آن را دارد، اگر یک روزی ایران بخواهد تکنولوژی هسته‌ای خود را به قیمت بسیار پایین‌تر از اروپا به دیگر کشورها بفروشد، در آن موقع اروپا چه باید بکند؟ کشوری با این میزان از قدرت می‌تواند نقش اساسی را بازی کند، نقشی که بیش از هر کسی اسرائیل را آزار می‌دهد و دلیل اینکه غرب با ایران مذاکره می‌کند به علت این است که ایران از علم خود در افزایش توان نظامی‌اش بهره می‌برد و از این رو است که تهران از موضع قدرت با غربی‌ها گفت‌و‌گو می‌کند نه چون ما که همواره مذاکراتمان ذلت‌آور بوده است؛ مذاکراتی همچون کمپ دیوید، مادرید، اسلو و ..
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
البته اقای ...با کارهای ظریف در حال انهدام نقاط قوت ایران هست و برای همین هم برای بستن توافق هسته ای اینقدر عجله داشت.
ایرانی
با نظرت مخالفم. برای اینکه کار احمدی نژاد تکمیل شود نیاز به سیاست دولت فعلی بوده است. دولت فعلی هم برای این که در مذاکرات موفق شود به دولتی مثل دولت قبل و اقداماتش در این زینه نیاز داشته است. به نظر بنده به صورت برایندی اگر نگاه کنیم ایران در تمام دوران درست و در یک خط صحیح در سیاست خارجی و حفظ منافع ملی خود حرکت کرده است. البته نواقصی هم داشته در اجرا اما برایند امور مثبت بوده است. البته بنده در خصوص فساد داخلی و سیاست ها غلط داخلی و مدیریت اقتصادی و فرهنگی منتقد دولت های مختلف هستم.
م
United Kingdom
بهتر است همه مردم عرب داخل وخارج کشور همین یادداشت را فریاد بزنند تا شاید حکام عرب منطقه بیدار شوند ودست از دشمنی با برادران وخواهران مسلمان و ایرانی خود بر دارند و دست دشمن منطقه و جهان که اسراییل و امریکا است را از تعرض وبرخورداری از منایع و مخازن خدا دادی به سرزمین های مورد کرامت خداوند متعال مثل حجاز کوتاه نمایند
حسین
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم که شما عربهای وهابی همیشه زیر خفت و خواری باشید و از کسب افتخارات ایران تا ابد عذاب بکشید انشاالله
سامی کلیب وهابی نیست با ادب بعدشم خیلی از برادران مسلمان از پیشرفت ایران خوشحالند
م ث
Estonia
جوابت خیلی خیلی خیلی نامناسب است.
جوابی بود که انگار از دهان یکی از آن عربها در آمده بود.
البته عرب ادعایی خودت
باید میگفتید عربهای وهابی و غیر وهابی ما باهم هم دین هم سایه و برادریم و برای هر اختلاف و سوء تفاهم مذهبی و غیره آماده مذاکره بحث و گفتگوییم و برای انتقال و مبادله دانش و تکنولوژی در خدمتیم
یک ترک از تهران
امیدواریم همه مسلمونا باهم یکدلو متحد بشن و امت واحده شکل بگیره که نتونن مستکبرای شرقی وغربی اونا روبه جون هم بندازن
Iran, Islamic Republic of
حتما دلت به آمار ...اين دولتها خوشه كه فكر ميكني خيلي داري پيشرفت ميكني البته مثل بادبادكه بزودي ميتركه
Iran, Islamic Republic of
با سلام بنده بعنوان یک ایرانی باید افسوس بخورم که چرا این افتخارات که جایگاه ایران را در خاورمیانه ممتاز نموده است از لسان هیچ یک از مسئولین دولتی خارج نمی شود تا از این طریق روحیه امید به کشور بازگردد. مسئولان فعلی نان و رأی خود را از سیاه نمایی وضعیت کشور و عقب ماندگی ایران اسلامی و ضرورت پذیرش ذلت و زیربار یوق استکبار رفتن می دانند. واقعا متأسفم که واقعیتهای موجود به درستی برای نسل جوان روشن نمی شود و فقط نیمه خالی لیوان منبع ارتزاق قماشی وطن فروش شده است.
من دانشجوی دکتری دانشگاه تهران هستم و با وجودی که آمارهای شمار رو قبول دارم اما به شما اطمینان می دهم که درصد بالایی از مقالات تولید شده در داخل به دلایل مختلف قابل استفاده نیست و فقط تولید می شن که دانشجو ها بتونن دفاع کنن یا پذیرش بگیرن فقط همین
صمد
Iran, Islamic Republic of
نکند با لگد دشمن از خواب بیدار شویم...
ح
Iran, Islamic Republic of
نه عربیت نه آریایی بودن و نه... هیچ کدام افتخار ندارد. انسان بودن و آدم بودن افتخار دارد. همانی که خدا خواسته شدن افتخار دارد.
Romania
ایا غرب زده ها هنوز باور ندارند ایران به مرحله ای رسیده که ابر قدرتها ده سال مجبور به مذاکره شدند از برکت ایمان و دانش همین جوانهای این مرز و بوم است خود غربیها به این باور رسیده اند که کشورهای نوکر انها این را تایید میکنند امان از ساده دلی یک عده که اصلا مغرض نیستند
این حقیقت انقدر بر علیه ایران تبلیغ کردن و انقدر بعضی مفتیهای سلفی خطر شیعیان و ایران رو بزرگ جلوه دادن که حتی بعضیشون گفتن خطر شیعیان از خطر اسراییل بیشتر واقعا مردم عادی در جهان عرب منهای اعراب شیعه ایران رو دشمن تر از اسراییل میدونن و واقعا تو سایتهای عربی پر از فحاشی و نفرین در حق ایران و ایرانیها